Fusion 360 - symulacja ruchu


Autor tematu
kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 14332
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Fusion 360 - symulacja ruchu

#1

Post napisał: kamar » 09 lip 2021, 21:16

Witam.
Ma ktoś jakieś patenty na usprawnienie symulacji ruchu części ?

Obrazek

Obracając walkiem z krzywką powinien przesuwać suwak po kontakcie z rolką.
Niby usiłuje przesunąć ale tak jakby nie miał siły :) i zrywa kontakt.


:)


Autor tematu
kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 14332
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

#2

Post napisał: kamar » 10 lip 2021, 17:36

Jak to mówią, nie urywa ale już można coś sprawdzić i poprawić.

:)


brandnew
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 4
Posty: 85
Rejestracja: 23 lut 2021, 21:01

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

#3

Post napisał: brandnew » 10 lip 2021, 18:22

A czy jakiś opis do tego mógłbyś dodać? Jak powiązałeś obroty z ruchem posuwowym?


Autor tematu
kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 14332
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

#4

Post napisał: kamar » 10 lip 2021, 18:37

Krzywka i rolka zdefiniowane jako "zestaw kontaktowy".
:)


brandnew
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 4
Posty: 85
Rejestracja: 23 lut 2021, 21:01

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

#5

Post napisał: brandnew » 13 lip 2021, 08:35

Czemu służy ta druga krzywka?


brandnew
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 4
Posty: 85
Rejestracja: 23 lut 2021, 21:01

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

#6

Post napisał: brandnew » 14 lip 2021, 07:46

Ja zrobiłem to tak. Zmieniłem krzywkę na taką, którą łatwiej narysować, ale koncepcja animacji ruchu także jest oparta na zestawie kontaktowym.
https://youtu.be/KSvK7xNzdyM


Autor tematu
kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 14332
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

#7

Post napisał: kamar » 14 lip 2021, 08:22

To teraz wyłącz symulacje wiązania i obróć krzywkę myszą to zobaczysz w czym problem :)
:)


brandnew
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 4
Posty: 85
Rejestracja: 23 lut 2021, 21:01

Re: Fusion 360 - symulacja ruchu

#8

Post napisał: brandnew » 19 lip 2021, 18:59

Nadal nie wiem w czym widzisz problem. Testowałem ten mechanizm i działa. Po co obracać krzywkę o jakiś kąt? Jest jakiś punkt startowy i od tego zaczynam. Jeśli więzy i ograniczenia są poprawnie zdefiniowane to w każdym przypadku będzie działało ok pod warunkiem, że komputer ma wystarczającą moc obliczeniową i łącze z internetem jest szybkie.
Aby animacja działała poprawnie istotne jest nałożenie ograniczeń na ruch suwaka, określenie minimalnej odległości i pozycji spoczynkowej.
Zobacz ten tutorial

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Autodesk Software (Autocad, Inventor etc) ”