Fusion 360 - symulacja ruchu
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 16245
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Fusion 360 - symulacja ruchu
Witam.
Ma ktoś jakieś patenty na usprawnienie symulacji ruchu części ?
Obracając walkiem z krzywką powinien przesuwać suwak po kontakcie z rolką.
Niby usiłuje przesunąć ale tak jakby nie miał siły i zrywa kontakt.
Ma ktoś jakieś patenty na usprawnienie symulacji ruchu części ?
Obracając walkiem z krzywką powinien przesuwać suwak po kontakcie z rolką.
Niby usiłuje przesunąć ale tak jakby nie miał siły i zrywa kontakt.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 lut 2021, 21:01
Re: Fusion 360 - symulacja ruchu
Ja zrobiłem to tak. Zmieniłem krzywkę na taką, którą łatwiej narysować, ale koncepcja animacji ruchu także jest oparta na zestawie kontaktowym.
https://youtu.be/KSvK7xNzdyM
https://youtu.be/KSvK7xNzdyM
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 16245
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Fusion 360 - symulacja ruchu
To teraz wyłącz symulacje wiązania i obróć krzywkę myszą to zobaczysz w czym problem
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 lut 2021, 21:01
Re: Fusion 360 - symulacja ruchu
Nadal nie wiem w czym widzisz problem. Testowałem ten mechanizm i działa. Po co obracać krzywkę o jakiś kąt? Jest jakiś punkt startowy i od tego zaczynam. Jeśli więzy i ograniczenia są poprawnie zdefiniowane to w każdym przypadku będzie działało ok pod warunkiem, że komputer ma wystarczającą moc obliczeniową i łącze z internetem jest szybkie.
Aby animacja działała poprawnie istotne jest nałożenie ograniczeń na ruch suwaka, określenie minimalnej odległości i pozycji spoczynkowej.
Zobacz ten tutorial
Aby animacja działała poprawnie istotne jest nałożenie ograniczeń na ruch suwaka, określenie minimalnej odległości i pozycji spoczynkowej.
Zobacz ten tutorial
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 16245
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Fusion 360 - symulacja ruchu
Jeszcze wrócę do nieszczęsnej krzywki.
Jest sposób w Fusionie aby zrzutować na żółte kółko ślad czubka czerwonej strzałki ?
Oczywiście przy obrocie.
Jest sposób w Fusionie aby zrzutować na żółte kółko ślad czubka czerwonej strzałki ?
Oczywiście przy obrocie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 lut 2021, 21:01
Re: Fusion 360 - symulacja ruchu
To nie nieszczęsna krzywka. Animacja z włączoną funkcjonalnością contantact set działa w Fusion nieprzewidywalnie raz dobrze, a innym razem źle. Na działanie może mieć wpływ kolejność nakładania więzów. Skopiowałem swój model, połączyłem inne elementy więzami ruchu posuwistego i model nie chciał już działać płynnie. Niektórzy nie polecają stosowania w animacji tej funkcjonalności.