Fusion 360 - 4 oś


Autor tematu
kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11138
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Fusion 360 - 4 oś

#1

Post napisał: kamar » 02 sie 2017, 05:49

Witam.
Zaczynam się bawić w generowanie kodów na osi obrotowej i jest mały szkopuł - osią A ładnie obraca ale przy tym minimalnie jeżdzi osią Z.

Obrazek

Da się tego jakoś pozbyć ? ?



Tagi:


Autor tematu
kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11138
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#2

Post napisał: kamar » 02 sie 2017, 11:15

Problem rozwiązany. Na symulacji niby macha zetką ale odpowiednio dobrany pp generuje dobrze.

Obrazek


szatri
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 53
Rejestracja: 23 lut 2011, 15:12
Lokalizacja: Zamość

Re: Fusion 360 - 4 oś

#3

Post napisał: szatri » 08 paź 2018, 19:30

Podepnę sie pod temat, mianowicie jak ustawić os obrotu a równoległą do osi x a nie do z?


dlewczuk
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 54
Rejestracja: 11 lut 2015, 12:46
Lokalizacja: Siedlce

Re: Fusion 360 - 4 oś

#4

Post napisał: dlewczuk » 11 paź 2018, 22:03

Jeżeli mają to być obróbki indeksowane to robisz normalną obróbkę 2D, tylko w zakładce Geometry, w sekcji Tool Orientation odpowiednio obracasz układ współrzędnych.
Jest tam taka opcja Orientation i parametr Select Z axis/plane, po jej wybraniu klikasz krawędź, do której równoległa ma być oś Z i ewentualnie Flip Z Axis. Układ będzie się obracał względem początku pierwotnego układu współrzędnych.


szatri
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 53
Rejestracja: 23 lut 2011, 15:12
Lokalizacja: Zamość

Re: Fusion 360 - 4 oś

#5

Post napisał: szatri » 13 paź 2018, 19:16

Pomaga dopiero opcja Wrap Toolpath, ale nie do końca, nie wybiera do końca materiału (brak przesunięcia poprzecznej osi)
Obrazek


CinekX0
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 222
Rejestracja: 18 paź 2014, 21:36
Lokalizacja: Poznań

Re: Fusion 360 - 4 oś

#6

Post napisał: CinekX0 » 14 paź 2018, 11:21

Dzień dobry!

wstawię tutaj swój problem żeby nie zakładać nowego tematu niepotrzebnie.
Ogólnie ujmując, F360 nie generuje mi g-kodu osi A. Chciałem obrabiać element, zrobić jakiś pseudo gwint na wałku.
Symulacja kręci frezem i pokazuje ścieżki. Wgrywałem nowy plik CPS nawet ale to nie pomogło w żadnym stopniu.
Ktoś jest w stanie pokierować na właściwe tory? Obejrzałem różne filmy i fora ale nie udało mi się ustawić żadnych opcji żeby to zadziałało.

Może ktoś podeśle swój plik z konfiguracją .CPS to wkleję u siebie i sprawdzę?


szatri
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 53
Rejestracja: 23 lut 2011, 15:12
Lokalizacja: Zamość

Re: Fusion 360 - 4 oś

#7

Post napisał: szatri » 14 paź 2018, 14:44

Użyj postprocesora hassa z osia a, powinno generować z obrotem osi a.


CinekX0
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 222
Rejestracja: 18 paź 2014, 21:36
Lokalizacja: Poznań

Re: Fusion 360 - 4 oś

#8

Post napisał: CinekX0 » 14 paź 2018, 20:07

Działa! :lol:

Jest małe "ale". Nie mogę wyłączyć powrotów osi na Z 0 i wstawia mi funkcje M7, M10, M11 na przykład po czym ładując na linuxa wywala błąd, nie odpala programu przez to. Po usunięciu program idzie dobrze - na pierwszy rzut oka :wink:
Przeglądałem te ustawienia podczas generowania procesora ale tej funkcji jakoś nie znalazłem ( przy wersji pod Linuxa wyłączyłem).

Plik robi w formacie .nc Edytując nazwę robię go na .ngc i z tym akurat nie ma problemu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Autodesk Software (Autocad, Inventor etc) ”