Frezowanie w aluminium

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
spebik
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 33
Rejestracja: 07 sty 2010, 20:48
Lokalizacja: Olsztyn

Frezowanie w aluminium

#1

Post napisał: spebik » 24 sie 2017, 21:21

Witam

Frezowanie otworu w aluminium o średnicy 6mm głebokiego na 17mm frezem dwupiórowym 4mm.

Nie wiem dlaczego wychodzi otwór stożkowy? Czym głębiej tym mniejsza średnica otworu.

Czy ktoś z kolegów może mnie oświecić? Co robię źle?


Wojtek

Tagi:

Awatar użytkownika

ser1ous
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 109
Rejestracja: 01 mar 2017, 20:03
Lokalizacja: Karnak

#2

Post napisał: ser1ous » 24 sie 2017, 22:05

Witaj,

Zrób drugie przejście spiralnie, ale wolniej. Możesz w większym skokiem.

Pozdrawiam.


Autor tematu
spebik
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 33
Rejestracja: 07 sty 2010, 20:48
Lokalizacja: Olsztyn

#3

Post napisał: spebik » 24 sie 2017, 23:28

Dziękuję za szybką odpowiedz.

Zastanawia mnie czy problem leży w zbyt małej sztywności czy gdzie indziej...

Jutro sprawdzę Twoją podpowiedz..

pozdrawiam
Wojtek


Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1203
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

#4

Post napisał: Majster70 » 25 sie 2017, 07:07

Jak masz mało sztywną obrabiarkę, to możesz obniżyć średnicę freza od głębokości mniej więcej 2-3 mm dla tej 4-ki. Chodzi o to, że przy normalnym frezie przy frezowaniu otworu lub rowka, im bardziej frez się zagłębia, tym większą powierzchnią pióra pracuje i tym bardziej go "odpycha" od obrabianego materiału. Szczególnie, jak np taka 4-ka, ma np pióra ostrzone do długości 10 mm, a później chwyt 4 mm. Prawie wszystkie lepsze frezy (czytaj drogie), szczególnie z większą średnicą chwytu od części roboczej, np chwyt 6 mm dla freza 4 mm za piórami mają "szyjkę" -przewężenie o obniżonej o ~0,2 mm średnicy. Ja robię sobie takie szyjni na frezach przy pracy na dużym wysięgu mocując frez na małych obrotach we wkrętarce i szlifuję obniżenie na szlifierce. To najczęściej pomaga. Minus jest taki, że trzeba mieć wkrętarkę lub coś innego o małych obrotach z oprawkami o wymaganych średnicach oraz tarczę do szlifowania odpowiednią dla danego typu freza.

Awatar użytkownika

nowycrteam
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 108
Rejestracja: 01 sty 2012, 17:55
Lokalizacja: Wodzisław
Kontakt:

#5

Post napisał: nowycrteam » 25 sie 2017, 11:49

A jaką technologię stosujesz ? Obróbka spiralna (helikalna) czy obróbka konturu (otworu) z zagłębieniem w osi Z ?
Jeśli spiralnie to zmniejsz skok to załatwi sprawę jeśli drugi sposób to zmień technologię

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7011
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Frezowanie w aluminium

#6

Post napisał: WZÓR » 25 sie 2017, 15:20

spebik pisze:Witam

Frezowanie otworu w aluminium o średnicy 6mm głebokiego na 17mm frezem dwupiórowym 4mm.

Nie wiem dlaczego wychodzi otwór stożkowy? Czym głębiej tym mniejsza średnica otworu.

Czy ktoś z kolegów może mnie oświecić? Co robię źle?
Dlaczego robisz ten otwór frezem ø4 ?

.... nie prościej użyć freza ø6 , albo wiertła ?

Mariusz.


Autor tematu
spebik
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 33
Rejestracja: 07 sty 2010, 20:48
Lokalizacja: Olsztyn

#7

Post napisał: spebik » 26 sie 2017, 00:06

Witam

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedz.
Dopiero od niedawna bawię się zbudowaną samodzielnie frezareczką i niestety nie mam
żadnego doświadczenia w tym temacie.
Oczywiście frezowanie spiralne rozwiązało problem.

Dziękuję raz jeszcze i serdecznie pozdrawiam!
Wojtek

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#8

Post napisał: pasierbo » 27 sie 2017, 00:05

No i tu wychodzą wady szybkoobrotowych wrzecion typu krees czy chinczyk. O rozwiertaku można zapomnieć przy tych obrotach :roll:

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2099
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post napisał: Yarec » 27 sie 2017, 04:23

Czy uchwyt wrzeciona nie starcza na wiertło Ø 6 mm ? Resztę napisał WZÓR !
A poza tym czytałeś o obróbce współbieżnej/przeciwbieżnej - otworów i nie tylko ?
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design


Autor tematu
spebik
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 4
Posty: 33
Rejestracja: 07 sty 2010, 20:48
Lokalizacja: Olsztyn

#10

Post napisał: spebik » 27 sie 2017, 12:43

Witam ponownie Kolegów...

No właśnie mam Kress -a 800 FME-Q.

Oczywiście że mogę założyć wiertło Ø 6 ale chciałem wiedzieć co jest przyczyną aby nie robić błędów w przyszłości a co z otworami o większej średnicy?
Wojtek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”