Frezowanie sklejki-co robię źle/co mogę poprawić

Pomoc w doborze lepszych parametrów frezowania sklejki 27mm

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Yarec
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1790
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Frezowanie sklejki-co robię źle/co mogę poprawić

#11

Post napisał: Yarec » 14 wrz 2018, 20:54

RobWan pisze:Robert
o co ciebie chodzi ? :)


Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

Awatar użytkownika

Petroholic
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1519
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Frezowanie sklejki-co robię źle/co mogę poprawić

#12

Post napisał: Petroholic » 14 wrz 2018, 21:35

emmm Yarec twój numer w katalogu się nie zgadza :(

on ma 912.xxx.xx a Ty 191.xxx.xx :(

Obrazek

Awatar użytkownika

Yarec
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1790
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Frezowanie sklejki-co robię źle/co mogę poprawić

#13

Post napisał: Yarec » 14 wrz 2018, 22:59

No i macie rację !
patrząc na frez BIT-TECH i końcówkę numeru katalogowego CMT - popier.. mi sie i napisałem jak widać,
ale różnica parametrów skrawania jest nie wielka
Przepraszam (bo umiem)

Dodane 3 minuty 25 sekundy:
Petroholic pisze:on ma 912.xxx.xx a Ty 191.xxx.xx

Wielkie dzięki.
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design


Autor tematu
piotrekwwww
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 01 paź 2017, 16:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Frezowanie sklejki-co robię źle/co mogę poprawić

#14

Post napisał: piotrekwwww » 16 wrz 2018, 02:11

Panowie,
Tak zgadza się zdecydowanie za wolno BYŁO;)
Po poprawieniu mocowania wrzeciona (które nadal nie jest idealne ale spełnia moje oczekiwania na ten moment), waszych podpowiedziach ad. prędkości posuwu, zagłębienia w międzyczasie wymieniłem falownik na taki który ma na wyjściu 3x220v jako podstawowe a nie 3x380v doszedłem do czegoś takiego:



Posuw 2000mm/min zagłębienie 5mm 18 000obr/min (takie mam wrzeciono)
Pobór mocy przy takim frezowaniu jest 1.2A więc ma lekko a mi takie tempo na tą chwile wystarcza, podejrzewam ze 3000-3500mm/min spokojnie by szło ale nie chciałbym nic uszkodzić...

Jeszcze raz dziękuje za pomoc, wrzucę ustawienia falownika może się komuś kolejnemu przydadzą.


dasza77
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 873
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:34
Lokalizacja: Ełk

Re: Frezowanie sklejki-co robię źle/co mogę poprawić

#15

Post napisał: dasza77 » 16 wrz 2018, 08:12

Spraw odciąg wiórów a przedłużysz życie freza. Im głębiej frezuje, tym większe opory poprzez nieodprowadzone trociny.


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1234
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

Re: Frezowanie sklejki-co robię źle/co mogę poprawić

#16

Post napisał: RobWan » 16 wrz 2018, 09:49

Bardzo pomaga sprężone powietrze. Wyrzuca wióry i chłodzi.
Za wolno opuszczasz wrzeciono. Ustaw na 2000. A najlepiej rampę.

Robert


Autor tematu
piotrekwwww
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 5
Rejestracja: 01 paź 2017, 16:14
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Frezowanie sklejki-co robię źle/co mogę poprawić

#17

Post napisał: piotrekwwww » 16 wrz 2018, 11:00

Odciąg jest w planach i jest konieczny straszny syf się robi wszędzie, wszędzie osiada.
Już w kolejnych cięciach będzie rampa;) wczoraj już nie zwracałem na to uwagi z racji godziny która była.
Na osi Z mam łożyska liniowe które mają wyczuwalny luz, da się w nich wymienić same środki z kulkami czy całe trzeba?
Obrazek


dasza77
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 873
Rejestracja: 14 maja 2006, 17:34
Lokalizacja: Ełk

Re: Frezowanie sklejki-co robię źle/co mogę poprawić

#18

Post napisał: dasza77 » 16 wrz 2018, 11:51

Te łożyska, to porażka. Też kiedyś myślałem że nowe będą lepsze ale nie były. One zawsze będą miały luz. Niektóre obudowy są przecięte i mają śrubę do dokręcenia, więc ją dokręć i skasujesz luz. Jest zasada - nigdy więcej nie kupować precyzyjnych maszyn z tym gó...em.


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6431
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

Re: Frezowanie sklejki-co robię źle/co mogę poprawić

#19

Post napisał: pukury » 16 wrz 2018, 12:10

Hej.
Jest jak dasza77 pisze - syf.
Jakiś czas temu napaliłem się " jak łysy na szampon " :evil:
Chciałem takie coś zastosować do małej tokarki do drewna .
Na koniec wydłubałem łożyska i wytoczyłem tulejki.
pzd.
rebeliant

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”