Frezowanie głębokiej kieszeni w PA6

Dyskusje na temat stosowania i doboru narzędzi, głównie skrawających

Autor tematu
Profmill
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 8
Rejestracja: 17 sty 2019, 10:03

Frezowanie głębokiej kieszeni w PA6

#1

Post napisał: Profmill » 13 kwie 2019, 20:25

Witam,

Jakie narzędzie moglibyście polecić do wykonania kieszeni w wymiarach 300x200 (dł x szer) x 150mm (wysokość) w bloku aluminiowym?
Chodzi mi o wybrani materiału i następnie obróbkę wykańczającą. Pionowe narożniki kieszeni są zaokrąglone R10, dno bez promienia.

Czy byłby to monolit czy raczej narzędzie z płytkami?
Jeśli z płytkami, to jakiego typu?

W obu przypadkach mile widziane info gdzie kupić.

Pozdrawiam

Wojtek



Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 347
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Frezowanie głębokiej kieszeni w PA6

#2

Post napisał: Butler » 13 kwie 2019, 22:19

Napisz jaką masz maszynę z jakim wrzecionem. To czym dysponujesz jest kluczowe w doborze narzędzi do takiej roboty.


Steryd
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1546
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Frezowanie głębokiej kieszeni w PA6

#3

Post napisał: Steryd » 13 kwie 2019, 22:25

Ja bym to pojechał max 18stka. Czy monolit, czy z plytkali, to raczej zależy od tego jak wygląda promień przy dnie. Jak znajdziesz płytki z takim promieniem, to możesz wziąć I plytkowy. Ważne przy takich głębokościach chłodzenie przez srodek bo co kolwiek nie zrobisz będziesz się przebijal przez nagromadzone wióry, a chłodziwo je zawsze trochę odrzuci od frezu.
Można?
Morzna!!!

Awatar użytkownika

ser1ous
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 80
Rejestracja: 01 mar 2017, 20:03
Lokalizacja: Karnak

Re: Frezowanie głębokiej kieszeni w PA6

#4

Post napisał: ser1ous » 13 kwie 2019, 23:46

Ja bym jechał zgrubnie głowicą powiedzmy ⌀25 lub ⌀32, później obróbka samych promieni frezem ⌀16 i na koniec kontur kieszeni też frezem ⌀16.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

krzysztof.wisniewski
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2019, 01:51

Re: Frezowanie głębokiej kieszeni w PA6

#5

Post napisał: krzysztof.wisniewski » 14 kwie 2019, 03:12

Potrzebuje namiary na nóż do przetaczania tarcz hamulcowych. Symbole tylko potrzebuje. Wiem ze musi być bardzo twardy a jak bardzo to nie wiem. Czy ktoś pomoże ??

Dodane 38 minuty 14 sekundy:
Apropo frezeiwania. Ja zrobił bym to monolitem. Zależy od maszyny. Ja pracuje na.. Spinner MVC 1100-A-V3 . I wiem ze dała by radę ponieważ jest uniwersalna i ma ogromny zakres frezowania. Wiadomo tez ze zależy to tez od operatora. Ja pracuje na niej 7 lat a i tak nie miałem okazji wykorzystać pełnego zakresu możliwości maszyny.


Autor tematu
Profmill
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 8
Rejestracja: 17 sty 2019, 10:03

Re: Frezowanie głębokiej kieszeni w PA6

#6

Post napisał: Profmill » 14 kwie 2019, 07:43

Witam, dzieki za porady.
Maszyna to Haas VF2 w wersji standard, wrzeciono 8000 rpm (22 kW max).

Jeśli chodzi o monolity, to gdzie kupić takie długie? Chodzi o długość całkowitą ok 200mm x średnica ok 18. Koniecznie z zaszlifowaniem do wysokości 150mm (głębokość kieszeni).
Garant takich nie ma w katalogu, w sklepach internetowych też słabo. Gdzie kupujecie takie narzędzia?
ser1ous pisze:
13 kwie 2019, 23:46
Ja bym jechał zgrubnie głowicą powiedzmy ⌀25 lub ⌀32, później obróbka samych promieni frezem ⌀16 i na koniec kontur kieszeni też frezem ⌀16.

Pozdrawiam.
Napiszesz jaką głowicę masz na myśli?

Awatar użytkownika

ser1ous
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 3
Posty: 80
Rejestracja: 01 mar 2017, 20:03
Lokalizacja: Karnak

Re: Frezowanie głębokiej kieszeni w PA6

#7

Post napisał: ser1ous » 14 kwie 2019, 10:04

Napiszesz jaką głowicę masz na myśli?
http://www.imc-companies.com/taegutec/t ... 7&GFSTYP=M

⌀26 x 200 mm
⌀33 x 220 mm


Pneumokok
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 580
Rejestracja: 28 gru 2009, 15:56
Lokalizacja: Miasto nieudaczników

Re: Frezowanie głębokiej kieszeni w PA6

#8

Post napisał: Pneumokok » 14 kwie 2019, 10:32

nasz do nich:
http://toolswro.com.pl/
Sam pracowałem raz frezem monolitycznym FI16x120 i to po skróceniu ok. 35mm.
Jeżeli pomogłem kliknij pomógł :)

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6474
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Frezowanie głębokiej kieszeni w PA6

#9

Post napisał: WZÓR » 14 kwie 2019, 11:18



Steryd
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1546
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Frezowanie głębokiej kieszeni w PA6

#10

Post napisał: Steryd » 14 kwie 2019, 13:09

tylko w tych narzędziach max robocze to 60, trzeba by było trochę szlifować... no i przy tym materiale i głębokości lepiej by się sprawdziły płytki typu A czy tam X niż trójkątne, żeby ryć z 10mm na raz.
Można?
Morzna!!!

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Narzędzia - frezy, noże, gwintowniki etc ”