Frezowanie blachy aluminiowej

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1240
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

#11

Post napisał: grg12 » 12 lut 2012, 21:54

Hmmm interesujący pomysł tomolc - puzzle muszą być dokładne ale górna - prosta - krawędź musi być tylko "ładna". Zrobię płytkę montażową z krawędzią odniesienia i solidną łapą nad nią i przerobię program tak żeby zewnętrzne łuki wychodziły na krawędź płaskownika. Wytnę całość na jednym mocowaniu a nie obrobioną krawędź wyczyszczę na papierze ściernym.



Tagi:

Awatar użytkownika

webserver
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 989
Rejestracja: 01 sty 2005, 17:48
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

#12

Post napisał: webserver » 12 lut 2012, 22:24

Witam
Użyj podciśnienia ! używam go przy frezowaniu elementów obudowy do elektroniki i sprawdza się w 100% tylko musisz wykonać sobie kopyto z gniazdem podciśnienia z offsetem do wewnątrz elementu tak z 3mm żeby nie było możliwości utraty trzymania i gotowe.
Pozdrawiam PlotComplex.com

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6962
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#13

Post napisał: WZÓR » 13 lut 2012, 09:59

grg12 pisze:... puzzle muszą być dokładne ale górna - prosta - krawędź musi być tylko "ładna".....
Puzzle i promienie dwóch otworów obrób w ten sposób , a łuki i tył płytki w przyrządzie jaki wcześniej Tobie narysowałem.

Obrazek

W ten sposób nie będziesz miał zbędnych odpadów.

Mariusz.


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5608
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

#14

Post napisał: oprawcafotografii » 13 lut 2012, 10:03

webserver pisze:Witam
Użyj podciśnienia ! ...
Obawiam sie, ze przy tam malej powierzchni nacisk bedzie
zbyt slaby, zeby utrzymac element na miejscu...

q

Awatar użytkownika

Autor tematu
grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1240
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

#15

Post napisał: grg12 » 13 lut 2012, 12:09

Wielkie dzięki za pomysły - coś mi się zdaje że powinienem był zacząć od pokazanie "maszyny" na której to robię :)



Obrazek

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6962
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#16

Post napisał: WZÓR » 13 lut 2012, 14:05

grg12 pisze:Wielkie dzięki za pomysły - coś mi się zdaje że powinienem był zacząć od pokazanie "maszyny" na której to robię :)



Fakt - z tym Bison-em , to przesadziłem ..... , ale są i mniejsze. :mrgreen:

Mariusz.


cero
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2011, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#17

Post napisał: cero » 25 kwie 2012, 17:30

Natomiast ja zrobil bym to tak :

Obrazek


oznaczony kolorem czarnym to kontor twojego płaskownika
czerwone to miejsce docisku
a zółty to miejsca kontaktu freza ze stopem

najpierw zrobił na imadle (po parę sztuk nawet) zadana wysokość płaskownika ,wtedy jedna ściankę mam git,następnie zakładasz detal podobnie jak na rysunku i załatwiasz wszystko jednym programem zedytowanym odpowiednio oczywiście tak aby proces kończył i zaczynał się na zaraz na łukach

Jeśli materiał będzie uciekał w dalszym ciągu dodaj pod blaszkę kawałek cienkiej twardej dumy dla zwiększenia tarcia.


Edit:
Heh jakoś nie doczytałem ze to samo już wymyśliłeś


Jacewski
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 9
Rejestracja: 15 kwie 2010, 21:49
Lokalizacja: Drawsko Pom

Re:

#18

Post napisał: Jacewski » 28 cze 2019, 23:26

Witam. Jakiej średnicy frez stosujesz, ile ma piór, ta blacha aluminiowa to jakie PA?

Awatar użytkownika

Autor tematu
grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1240
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

Re: Frezowanie blachy aluminiowej

#19

Post napisał: grg12 » 01 lip 2019, 10:07

Post z 2012... jak ten czas leci... ;)
To nie była blacha tylko płaskownik - nie znam oznaczenia - z marketu budowlanego. Cięte dwopiorowym frezem 3mm z węglika ze szlifem typu "rybi ogon".

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”