Frezowanie blachy aluminiowej

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1240
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

Frezowanie blachy aluminiowej

#1

Post napisał: grg12 » 12 lut 2012, 18:08

Dzień dobry wszystkim

Szukam sposobu na mocowanie do frezowania cienkich płytek aluminiowych jak na zdjęciu poniżej
Obrazek

Materiał wyjściowy to płaskownik alu 40x5 (gotowe płytki mają wymiary - przybliżeniu 39x110x5). Płytki ze zdjęcia przykleiłem klejem na gorąco do bukowej listwy - pierwszą płytkę udało mi się wyfrezować bez problemu, druga odkleiła się przy ostatnim przejściu freza (frez węglikowy 3mm, zagłębienie 0,5mm na cykl, posuw 200mm/min, obroty wrzeciona około 4tyś - więcej nie wycisnę ze swojej maszynki) - prawdopodobnie pod wpływem spirytusu. Cały klej został na drewnie. Jest jakaś lepsza metoda?
Pozdrawiam
Grzesiek



Tagi:


martazd
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 55
Rejestracja: 12 mar 2006, 15:54
Lokalizacja: Grudziadz

#2

Post napisał: martazd » 12 lut 2012, 18:29

Witaj
spróbuj dwustronnej taśmy klejacej + silny docisk przez dwie płyty metalowe
zdaje egzamin w przypadku frezowania PCB
pozdrawiam Andrzej

Awatar użytkownika

Autor tematu
grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1240
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

#3

Post napisał: grg12 » 12 lut 2012, 18:35

Już próbowałem - przy innej okazji - rozłazi się pod wpływem spirytusu

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6962
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#4

Post napisał: WZÓR » 12 lut 2012, 18:59

Wykonaj w płaskowniku otwory w żądanym rozstawie (na gotowo).
Do frezowania konturu tej blaszki przyda się Tobie taki przyrząd , który wykonaj we własnym zakresie.
Obrazek

Osadź półfabrykat otworami w wiadomym miejscu :wink: , przykręć dwie śruby z podkładkami i frezuj do woli ..... kostkę na stałe zamocuj (np.) w imadle maszynowym.

Mariusz.


martazd
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 55
Rejestracja: 12 mar 2006, 15:54
Lokalizacja: Grudziadz

#5

Post napisał: martazd » 12 lut 2012, 19:17

spróbuj do chłodzenia i smarowania użyc tego http://elmattrading.com.pl/uploads/File ... dziwa1.pdf pozycja pierwsza
używam przy frezowaniu al i jest ok
nie bedzie wpływu rozpuszcania kleju jak przy spirytusie

p AZ

Awatar użytkownika

Autor tematu
grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1240
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

#6

Post napisał: grg12 » 12 lut 2012, 19:17

Problem w tym że na zdjęciu są dwie płytki - pojedynczo wyglądają tak:
Obrazek

Ale spróbuję pokombinować w tym kierunku - śruby w centrum otworów, najpierw obrobię na czysto cały obrys omijając otwory, potem dodam "łapy" i wytnę otwory.

[ Dodano: 2012-02-12, 19:21 ]
martazd pisze:spróbuj do chłodzenia i smarowania użyc tego http://elmattrading.com.pl/uploads/File ... dziwa1.pdf pozycja pierwsza
używam przy frezowaniu al i jest ok
nie bedzie wpływu rozpuszcania kleju jak przy spirytusie
Dzięki - popatrzę co lokalny sklep ma w temacie nowocześniejszych środków do cięcia alu (nie robię tego zawodowo tylko czysto hobbystycznie na baaaaardzo małą skalę)


martazd
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 55
Rejestracja: 12 mar 2006, 15:54
Lokalizacja: Grudziadz

#7

Post napisał: martazd » 12 lut 2012, 19:28

ja też

Awatar użytkownika

tomolc
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 707
Rejestracja: 17 paź 2009, 13:45
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

#8

Post napisał: tomolc » 12 lut 2012, 21:00

Frezuje codziennie podobne elementy z tym że frezuję z formatki a nie z płaskownika
Formatkę przykręcam łapami do stołu i i zostawiam 0.5 mm od stoły
Następnym etapem jest odcięcie na wylot tego 0.5mm a detal po prostu dociskam
do stołu ręcznie przy tam małych parametrach skrawania nie ma żadnego problemu z utrzymaniem detalu :wink:



Jedno ale... detale na formatce są tak ułożone że zostaje ażur trzymający całość formatki a ona jest trzymana łapami do stołu wada... duża strata materiału


IMPULS3
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5887
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#9

Post napisał: IMPULS3 » 12 lut 2012, 21:12

A gdyby docisnąć to wzdluż jakimś elementem i przefrezować te boki które znajdują się równolegle do docisku a póżniej zmienić docisk na poprzeczny i frezować kolejne dwa boki, trochę zamieszania z programem ale przynajmniej mocowanie byloby pewne.
"Za regresem stały działania firm naftowych, węglowych, być może też motoryzacyjnych i innych. Winni są też politycy, którzy nie skupiali się na myśleniu długofalowym. Ta logika, niszczyła i nadal niszczy nasz świat" prof. Szymon Malinowski.

Awatar użytkownika

tomolc
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 707
Rejestracja: 17 paź 2009, 13:45
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

#10

Post napisał: tomolc » 12 lut 2012, 21:26

Idąc myślą IMPULS3 to wycinać jeden kształt równoległy np ten z puzlami dociskając łapą
przeciwległy bok, następnie wyciąć gniazdo bazujące o kształcie wyciętego boku i frezować pozostałą krawędź.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”