Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 60
- Posty: 3052
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''
Czyli 550w taki "amiliunowy " to pewnie będzie ten sam typ a nawiązuję do tematu bo wyyślił żeby wywalić ten silnik a założyć 750w od maszyny do szycia z regulatorem obrotów
SILNIK JACK JK-563A (750W) ENERGOOSZCZĘDNY i zrobić na pasku i kołach t10
SILNIK JACK JK-563A (750W) ENERGOOSZCZĘDNY i zrobić na pasku i kołach t10
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 47
- Posty: 48
- Rejestracja: 15 sie 2020, 23:55
Re: Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''
Koledze Maciekle:
Myślę, że najprawdopodobniej każdy nabywca tej maszyny miał najrozmaitsze problemy wynikające z niestarannego jej wykonania i przygotowania do wysyłki. Trudno na odległość dać pewną radę ale przede wszystkim po zakupie należy rozebrać całą maszynę, wyczyścić ją z pozostałości po obróbce, gdyż dość często w fabrycznym smarze mogą się znajdować opiłki, od nowa nasmarować i możliwie starannie złożyć. Przekładnia do podnoszenia kolumny jest wyjątkowo źle wykonana. Należy zlikwidować ewentualne luzy przy pomocy podkładek. Nie zawsze jest to wykonalne i wystarczające, ale należy spróbować. Należy starannie ustawić kolumnę tak, aby zębatka (listwa zębata) znajdowała się dokładnie naprzeciw ślimacznicy (koła ślimakowego) przesuwającego zębatkę. Zębatka powinna być silnie przykręcona do kolumny, aby nie mogła się przesuwać na boki. Ważne jest, aby poszczególne elementy przekładni zajmowały swoje miejsce i nie zmieniały swego położenia pod obciążeniem. W tym celu stosujemy przekładki zmniejszające luz pomiędzy częściami. Może się jednak okazać, że pewne elementy są na tyle źle wykonane, że nie jesteśmy w stanie nic zrobić. Przestrzegam przed nadmierną ingerencją, gdy chcemy zachować możliwość korzystania z gwarancji. Zdarza się niestety, że warunki udzielenia gwarancji przez firmę praktycznie uniemożliwiają skorzystanie z niej. Powinniśmy jednak pamiętać o rękojmi, z której możemy skorzystać w ciągu dwu lat po zakupie. Osobiście zachęcam do korzystania z tej możliwości. Swoją maszynę kupiłem w firmie sprzedające obecnie swe wyroby pod marką CORMAK. Początkowo miałem pewne problemy. Wymagano ode mnie odesłania całej maszyny itp. Udało się jednak uzgodnić przesyłanie jedynie reklamowanych podzespołów i współpraca z firmą, która w międzyczasie okrzepła i zaczęła wyraźnie dbać o swój wizerunek układała się bardzo dobrze. Oczywiście każda firma sprzedaje jedynie to, co Chińczycy produkują i nie należy się spodziewać, że wymieniony element będzie odpowiadał szwajcarskim normom, ale przynajmniej może być bardziej przyzwoicie wykonany i przede wszystkim pozbawiony wady, której chcieliśmy się pozbyć. Usuwanie rozmaitych problemów zostało dość dokładnie przedyskutowane w początkowych postach.
Chciałbym też pomóc kolegom mającym problemy z pasami klinowymi.
Po dodaniu wyłącznika bezpieczeństwa w pokrywie przekładni zrobiło się tam ciasno, co utrudnia manipulacje. Można sobie ułatwić w następujący sposób.
Na tabliczce przymocowanej do maszyny widnieje schemat zakładania pasów zależnie od wymaganych obrotów wrzeciona. Aby wygodnie zakładać i zmieniać pasy musimy mieć trzy pasy, każdy o profilu klasycznym A:
A22 – pas o długości wewnętrznej Li – 560 mm, długości podziałowej (normatywnej) Lp (Ld) 590 mm
A23 – pas o długości wewnętrznej Li – 590 mm, długości podziałowej (normatywnej) Lp (Ld) 620 mm
A23,5 – pas o długości wewnętrznej Li – 600 mm, długości podziałowej (normatywnej) Lp (Ld) 630 mm
Jako pas łączący koło pasowe na wale silnika z kołem pośrednim stosujemy zawsze pas A23,5 natomiast pas łączący koło pasowe wrzeciona z kołem pośrednim dobieramy z tabeli poniższej (kolejne kolumny to Obroty n/min,Schemat połączenia wg tabliczki, Pas łączący koło pasowe wrzeciona z kołem pośrednim):
2870 A-4 A23
2300 A-3 A23
1780 B-4 A22
1630 A-2 A23
1410 B-3 A22
1360 C-4 A22
870 D-3 A22
730 C-2 A22
620 D-2 A22
490 B-1 A23
370 C-1 A23
300 D-1 A23
Myślę, że najprawdopodobniej każdy nabywca tej maszyny miał najrozmaitsze problemy wynikające z niestarannego jej wykonania i przygotowania do wysyłki. Trudno na odległość dać pewną radę ale przede wszystkim po zakupie należy rozebrać całą maszynę, wyczyścić ją z pozostałości po obróbce, gdyż dość często w fabrycznym smarze mogą się znajdować opiłki, od nowa nasmarować i możliwie starannie złożyć. Przekładnia do podnoszenia kolumny jest wyjątkowo źle wykonana. Należy zlikwidować ewentualne luzy przy pomocy podkładek. Nie zawsze jest to wykonalne i wystarczające, ale należy spróbować. Należy starannie ustawić kolumnę tak, aby zębatka (listwa zębata) znajdowała się dokładnie naprzeciw ślimacznicy (koła ślimakowego) przesuwającego zębatkę. Zębatka powinna być silnie przykręcona do kolumny, aby nie mogła się przesuwać na boki. Ważne jest, aby poszczególne elementy przekładni zajmowały swoje miejsce i nie zmieniały swego położenia pod obciążeniem. W tym celu stosujemy przekładki zmniejszające luz pomiędzy częściami. Może się jednak okazać, że pewne elementy są na tyle źle wykonane, że nie jesteśmy w stanie nic zrobić. Przestrzegam przed nadmierną ingerencją, gdy chcemy zachować możliwość korzystania z gwarancji. Zdarza się niestety, że warunki udzielenia gwarancji przez firmę praktycznie uniemożliwiają skorzystanie z niej. Powinniśmy jednak pamiętać o rękojmi, z której możemy skorzystać w ciągu dwu lat po zakupie. Osobiście zachęcam do korzystania z tej możliwości. Swoją maszynę kupiłem w firmie sprzedające obecnie swe wyroby pod marką CORMAK. Początkowo miałem pewne problemy. Wymagano ode mnie odesłania całej maszyny itp. Udało się jednak uzgodnić przesyłanie jedynie reklamowanych podzespołów i współpraca z firmą, która w międzyczasie okrzepła i zaczęła wyraźnie dbać o swój wizerunek układała się bardzo dobrze. Oczywiście każda firma sprzedaje jedynie to, co Chińczycy produkują i nie należy się spodziewać, że wymieniony element będzie odpowiadał szwajcarskim normom, ale przynajmniej może być bardziej przyzwoicie wykonany i przede wszystkim pozbawiony wady, której chcieliśmy się pozbyć. Usuwanie rozmaitych problemów zostało dość dokładnie przedyskutowane w początkowych postach.
Chciałbym też pomóc kolegom mającym problemy z pasami klinowymi.
Po dodaniu wyłącznika bezpieczeństwa w pokrywie przekładni zrobiło się tam ciasno, co utrudnia manipulacje. Można sobie ułatwić w następujący sposób.
Na tabliczce przymocowanej do maszyny widnieje schemat zakładania pasów zależnie od wymaganych obrotów wrzeciona. Aby wygodnie zakładać i zmieniać pasy musimy mieć trzy pasy, każdy o profilu klasycznym A:
A22 – pas o długości wewnętrznej Li – 560 mm, długości podziałowej (normatywnej) Lp (Ld) 590 mm
A23 – pas o długości wewnętrznej Li – 590 mm, długości podziałowej (normatywnej) Lp (Ld) 620 mm
A23,5 – pas o długości wewnętrznej Li – 600 mm, długości podziałowej (normatywnej) Lp (Ld) 630 mm
Jako pas łączący koło pasowe na wale silnika z kołem pośrednim stosujemy zawsze pas A23,5 natomiast pas łączący koło pasowe wrzeciona z kołem pośrednim dobieramy z tabeli poniższej (kolejne kolumny to Obroty n/min,Schemat połączenia wg tabliczki, Pas łączący koło pasowe wrzeciona z kołem pośrednim):
2870 A-4 A23
2300 A-3 A23
1780 B-4 A22
1630 A-2 A23
1410 B-3 A22
1360 C-4 A22
870 D-3 A22
730 C-2 A22
620 D-2 A22
490 B-1 A23
370 C-1 A23
300 D-1 A23
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 paź 2019, 11:21
Re: Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''
Cześć, chciałem wymienić łożyska w swojej zośce i przy okazji pozbyć się segera. Czy ktoś może mi podać rozmiar/typ oryginalnie montowanych łożysk we wrzecionie żebym mógł coś dobrać bez rozbierania całości?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 83
- Posty: 427
- Rejestracja: 26 sty 2020, 10:16
- Lokalizacja: Słocina
Re: Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''
Wrzeciono mojej Zosi, żeby założyć sensowne łozyska stożkowe zamiast segera, wymaga przeróbki. Ciężka sprawa, bo mało tam materiału na rzeźby.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 paź 2019, 11:21
Re: Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''
Tak, tak, zdaję sobie sprawę ze trzeba trochę podtoczyć ale widziałem w necie takie przeróbki i chciałem się pobawić.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 paź 2019, 11:21
Re: Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''
Jak się uda (lub nie) to postaram się wrzucić. Tylko chciałbym znać wcześniej rozmiar tych łożysk żeby kupić za wczasu 

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 60
- Posty: 3052
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''

Dodane 5 minuty 1 sekunda:

Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 124
- Posty: 4688
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''
A pisałem kiedyś że silniki od maszyn do szycia to może być góra złota w konstrukcji maszyn
Znalazłem jeszcze kilka np 550W z programatorem za 400zł
KRAFFT KF-550W
Także silnik bezszczotkowy 650W. I trochę mnie właśnie martwi że w tym pokazywanym nie ma jasno napisane jaki to silnik. A podejrzewam że to szczotkowy albo BLDC (z magnesami trwałymi). Tylko do takich silników da się robić proste i tanie regulatory prędkości.

Znalazłem jeszcze kilka np 550W z programatorem za 400zł

Także silnik bezszczotkowy 650W. I trochę mnie właśnie martwi że w tym pokazywanym nie ma jasno napisane jaki to silnik. A podejrzewam że to szczotkowy albo BLDC (z magnesami trwałymi). Tylko do takich silników da się robić proste i tanie regulatory prędkości.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 paź 2019, 11:21
Re: Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''
Sam sobie odpowiem, może komuś się przyda:fantasmag0ria pisze: Czy ktoś może mi podać rozmiar/typ oryginalnie montowanych łożysk we wrzecionie żebym mógł coś dobrać bez rozbierania całości?
1x 30205
1x 32004