Frezarka FXB 12 - remont

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 30
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#11

Post napisał: BYDGOST » 03 paź 2010, 22:14

Sprawdziłem w mojej maszynce i jest tak: łożysko, o którym piszesz opiera się na zaślepce, która jest wciśnięta w otwór a pod nią znajduje się uszczelka, prawdopodobnie oring. Uszczelka ta przy próbie jej usunięcia rozpadła się bo jest mocno skruszała. Załączam rysunek - przekrój miejsca osadzenia zaślepki. Nad nią znajduje się łożysko, którego już nie rysowałem, a pod nią dalej jest otwór wspornika okularu. Napisz czy Ci to pomogło i jak jest w Twojej frezarce.
Załączniki
Wymiary zaślepki.jpg
Wymiary zaślepki.jpg (20.57 KiB) Przejrzano 2161 razy
FXB_12_otwór_belki_okularu.jpg
FXB_12_otwór_belki_okularu.jpg (70.13 KiB) Przejrzano 2161 razy


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Tagi:

Awatar użytkownika

jorgo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 174
Rejestracja: 10 sty 2009, 13:37
Lokalizacja: Jagiełła

#12

Post napisał: jorgo » 04 paź 2010, 21:51

Witam no bardzo pomogło bo u mnie właśnie nie ma tej zaślepki i chyba to jest przyczyną przeciekania oleju większość czasu chodziła na poziomie i dopiero teraz okazało się że kapie przy obróceniu głowicy.Myślę że dorobię coś takiego i problem zniknie pozdrawiam
A jeszcze jedno pytanie nie ma kolega czasem na zbyciu tulejek zaciskowych do tej frezarki???????? Próbowałem skontaktować się z przedstawicielem w strzelnie ale jakoś kiepsko mi to z nimi idzie nawet nie mogę pobrać katalogu aby sprawdzić czy mają jeszcze w ofercie takie tulejki.A czy można zastosować np. głowicę z tulejkami????????
jorgo

Awatar użytkownika

Autor tematu
BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 30
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#13

Post napisał: BYDGOST » 07 paź 2010, 19:40

jorgo pisze:A czy można zastosować np. głowicę z tulejkami?
No właśnie chcę zastosować, ale nie głowicę tylko samą przedłużkę ER 16. Całość mam rozrysowaną. Główkuję nad napędem. Jeśli to wyjdzie to zostanie mi dotychczasowe wrzeciono i komplet tulejek.
Zakładam, że silnik będzie zasilany falownikiem. Jest to silnik 3 fazowy, moc 250W, prędkość 2800 obr./min. Zastanawiam się jakie obroty uzyskam na wale silnika. Na razie założyłem tak jak na wykresie. Dalszą rozpiętość prędkości trzeba uzyskać przekładniami. Zakładam, że zbuduję je z paska zębatego i dwóch par kół zębatych: jedno przełożenie zwiększające 2:1 a drugie zmniejszające 1:4. Koła muszą być tak dobrane, żeby pasował ten sam pasek na obydwa przełożenia np: 25 i 100mm a drugie 43 i 86 mm z oferty sponsora forum.
Frezy trzpieniowe HSS zakładane we wrzecionie będą miały średnice od 3 do 10 mm. Zakładam też, że na trzpieniu o średnicy 10 mm będą mocowane frezy tarczowe o średnicy max. 63 mm. Zapraszam do dyskusji.
Załączniki
Wykres_prędkości_1.jpg
Wykres_prędkości_1.jpg (37.79 KiB) Przejrzano 2152 razy
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#14

Post napisał: Zbych07 » 28 paź 2010, 11:04

Witam :mrgreen:

Bardzo ciekawy temat, który zainspirował mnie żeby zbudować sobie podobną konstrukcję.
Muszę niestety zbudować ją od podstaw, bo nie posiadam dawcy narządów do remontu.
Żeby mieć punkt startu popełniłem zakup na Allegro wrzeciono
BYDGOST pisze: Zakładam, że zbuduję je z paska zębatego i dwóch par kół zębatych: jedno przełożenie zwiększające 2:1 a drugie zmniejszające 1:4. Koła muszą być tak dobrane, żeby pasował ten sam pasek na obydwa przełożenia np: 25 i 100mm a drugie 43 i 86 mm z oferty sponsora forum.

Które koła i paski z zasobów sponsora masz na myśli ?.

Awatar użytkownika

Autor tematu
BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 30
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#15

Post napisał: BYDGOST » 28 paź 2010, 18:18

Zbych07 pisze:Które koła i paski z zasobów sponsora masz na myśli ?.
Wstępnie przymierzyłem się do pasków GT3 5MGT i kół im odpowiadających. Muszę wziąć się za liczenie i określić siły przenoszone przez paski. Do dyspozycji mam dwie szerokości 15 i 25 mm.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


mrozanski
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 807
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
Lokalizacja: wlkp.

#16

Post napisał: mrozanski » 28 paź 2010, 22:15

kolego Zbych07 moze to Cie zainteresuje, przypadkiem znalazlem na allegro.
http://allegro.pl/wrzeciono-wysokoobrot ... 20760.html


Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
Lokalizacja: Pruszków

#17

Post napisał: Zbych07 » 28 paź 2010, 23:59

mrozanski pisze:kolego Zbych07 moze to Cie zainteresuje, przypadkiem znalazlem na allegro.
http://allegro.pl/wrzeciono-wysokoobrot ... 20760.html
Przypadkiem :wink: :mrgreen:

Ja nie zakładam muzeum wrzecion :grin: . Jutro kurier powinien dowieźć to które kupiłem.
To które proponujesz też zauważyłem - gdyby nie wyglądało jak wykopalisko archeologiczne z okresu Mieszka I-go to kto wie. Ponadto troszkę krótkie w stosunku do silnika.

[ Dodano: 2010-10-29, 18:19 ]
BYDGOST pisze:
Zbych07 pisze:Które koła i paski z zasobów sponsora masz na myśli ?.
Wstępnie przymierzyłem się do pasków GT3 5MGT i kół im odpowiadających. Muszę wziąć się za liczenie i określić siły przenoszone przez paski. Do dyspozycji mam dwie szerokości 15 i 25 mm.
Też się nad tymi zastanawiam. Ale .... niestety kółek z setką ząbków w ciągłej sprzedaży nie widać - trzeba zamawiać lub zlecić do wykonania, a to zwykle oznacza koszty.
Myślę, że aktualnie skupię się nad samą konstrukcją. W zakresie przeniesienia napędu będę chwilowo bazował na tym co mam - koła pasowe i paski klinowe.
Docelowo najbardziej ucieszyłby mnie mariaż paska zębatego, uproszczonej przekładni Nortona i oczywiście falownika. Fajnie byłoby zamiast mieszać ręcznie paskami, zmieniać biegi wajchą jak np w TSA 16 lub nawet w znanej Koledze Mini Lathe.


Kurier dostarczył dziś wrzecionko, które zamierzam wykorzystać. Solidnie zrobione , wał w tym stożek szlifowane. Niestety nieco nie oszacowałem wagi tej konstrukcji - waży ponad 25 kg :???: ( a tu jeszcze dojdzie silnik i obudowa ) .Potrzeba będzie solidna kolumna . Mam zamiar do tego celu użyć łoża od TSA 16 ...... mam nadzieję, że to dobry pomysł.

Jak tam postępy w remoncie ?.


mrozanski
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 807
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
Lokalizacja: wlkp.

#18

Post napisał: mrozanski » 29 paź 2010, 19:18

znalazlem to przypadkiem po tym jak przegladalem forum, to nie moja aukcja wiec nie mam w tym zadnego interesu :lol:


greenman1706
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 09 lut 2010, 10:54
Lokalizacja: Warszawa

FXB 12 z prośbą.

#19

Post napisał: greenman1706 » 28 gru 2010, 13:56

Witam serdecznie
Mam prośbę czy ktoś ma możliwość z wymiarowania koła zębatego dla osi pionowej. Dostałem w spadku frezarkę FXB 12 ale brakuje mniejszego koła wraz z ośką. Mogę się odwdzięczyć DTR w wersji papierowej.

Awatar użytkownika

Autor tematu
BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 30
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#20

Post napisał: BYDGOST » 28 gru 2010, 16:59

Jak pisałem na początku mam rozebrana całą FXB 12 i do to koło leży po prostu w szufladzie. Nie zakładam wykorzystania go bo jest uszkodzone. Za kilka dni będę na miejscu to mogę zwymiarować i przesłać rysunek. Tam są cztery koła to napisz, które konkretnie Cię interesuje, żeby nie było niedomówień.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”