Co na wrzeciono??? wasze doświadczenia..

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających
Awatar użytkownika

Autor tematu
gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

Co na wrzeciono??? wasze doświadczenia..

#1

Post napisał: gmaro » 27 mar 2006, 10:08

Witam:) jako że moja budowa maszyna powli biegnie do przodu (więcej opisane w wątku Relacja z budowy frezarki.. ) cały czas nurtuje mnie temat w miare dobrego wrzeciona oczywiscie w rozsądnej cenie..

W moich zamierzeniach chialbym obrabiać metale kolorowe (miedz,aluminium,pleksa) chiałem zrobić coś podobnego opisanego w wątku:

Rozwiązanie wrzeciona

Napiszcie co wy stosujecie drodzy koledzy w swoich maszynach domowych , mając na uwadze moją konstrukcje frezarki..


Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

Tagi:


rafi_prv
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 42
Rejestracja: 24 maja 2005, 11:37
Lokalizacja: Gda?sk

#2

Post napisał: rafi_prv » 27 mar 2006, 11:39

Jeśli idzie o wmiare profesjonalne wrzeciono (z chwytem 43mm) to najlepsze jest Metabo (5lat testów w normalnej produkcji). Osobiście używam Kressa -najcichszy. Nie polecam Boscha -głośny i mało odporny na przeciążenia. Pozostałych (marketowych) jakoś nie miałem okazji testowania. Tyle odemnie jeśli idzie o ogólnie dostępne modele.

Producentem silników do pił tarczowych jest Besel i Tamel (katalogi dostępne na ich stronach a ceny na telefon).

Pozdrawiam
Rafi

Awatar użytkownika

Autor tematu
gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#3

Post napisał: gmaro » 27 mar 2006, 13:39

rafi_prv pisze:producentem silników do pił tarczowych jest Besel i Tamel (katalogi dostępne na ich stronach a ceny na telefon).

faktycznie mają w swojej ofercie takie silniki o małym wzniosie osi wału 65mm

oto link : silniki besel

z oferty interesował by mnie silnik 3-fazowy o mocy 0,75 lub 1,1 kW.

do tego mozna dokupić falownik.. a potem pomyśleć nad zamocowaniem frezu ...
co wy na takie rozwiazanie???
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

Awatar użytkownika

gosart
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 22
Rejestracja: 18 mar 2005, 08:20
Lokalizacja: Brzeg

#4

Post napisał: gosart » 29 mar 2006, 00:41

Witam,

A spytam (co mi tam, mówią ze kto pyta nie błądzi) co znaczy określenie mały wznios wału.

Swoja drogą, jestem z Brzegu gdzie te silniki własnie produkują "BESEL" Cantoni. Jakby co to moge w czyms pomóc .

pozdrowienia

Awatar użytkownika

Autor tematu
gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#5

Post napisał: gmaro » 29 mar 2006, 06:51

gosart pisze:A spytam (co mi tam, mówią ze kto pyta nie błądzi) co znaczy określenie mały wznios wału.

jesli chodzi o ten wznios wału to jest wysokość H czyli odległość od podstawy do osi wału tak jak zaznaczyłem na rysunku.

Jest to dodatkowy atut takiego silnika bo przy wiekszych mocach (kW) odegłość jest zachowana 65 mm a zmienia się jego długość tak jak to podaje katalog.

Katalog silników

Silniki o niskim wzniosie osi wału 65mm do drewna
CHARAKTERYSTYKA SILNIKA:

* znajdują zastosowanie głównie w maszynach do drewna,
* praca ciągła S1 lub przerywana S6 (40% 60c/h)
* napięcia znamionowe 230V (1-fazowe), 400V (3-fazowe)
* częstotliwość zasilania 50 Hz,
* stopień ochrony IP 54,
* klasa izolacji F,
* kadłub z rury ciągnionej profilowej, tarcze żeliwne (seria hR), kadłub oblewany (seria h),
* silniki mogą być wykonywane z dowolną końcówką wałka, z uchwyconym łożyskiem od strony napędu (bez luzu poosiowego)
Załączniki
silnik_6_2.jpg
silnik_6_2.jpg (34.54 KiB) Przejrzano 5717 razy
Bez nazwy.png
Bez nazwy.png (22.45 KiB) Przejrzano 5678 razy
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


Rom
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2004, 19:18
Lokalizacja: TarnĂłw

#6

Post napisał: Rom » 29 mar 2006, 16:09

Podobne silniki produkuje FSE TAMEL w Tarnowie
seria Spg 63 wznios wału 63mm lub Spg 75 wznios 75mm.
Obudowa aluminiowa tarcze żeliwne
Moce od 0,75 do 3,7kW ,są też jednofazowe .
Można zamówić z dowolną końcówką ,hamulcem po uzgodnieniu z marketingiem.
Jutro będę miał katalog to mogę podać więcej danych.

Awatar użytkownika

Autor tematu
gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#7

Post napisał: gmaro » 29 mar 2006, 16:48

Rom pisze:jutro będę miał katalog to mogę podać więcej danych.
ja przymierzam się do zakupu silnika o mocy 0,75 a 1,1 kW bo do nich mozna w miare tanio kupic falownik ..

..a jesli będziesz miał dane tych silników(wymiary,ceny) to możesz zapodac na forum napewno znajdą się zainteresowani a wśród nich i ja:) mnie intersuja 3-fazowe silniczki ..

dzwoniłem do działu sprzedaży i wersja:

Spg 63-2A o mocy 0,75 kW kosztuje 499 zł (netto)
Załączniki
trjofazowe.png
trjofazowe.png (15.48 KiB) Przejrzano 5712 razy
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


Rom
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2004, 19:18
Lokalizacja: TarnĂłw

#8

Post napisał: Rom » 30 mar 2006, 18:45

Na stronie http://www.tamel.pl/oferta/katalog.php więcej danych.
Wersja z nietypowym wałkiem droższa o ok 10% jeżeli końcówka nie przekroczy
srednicy typowej dla danego typu .
Załączniki
Ta-52.2000.pdf
(1.49 MiB) Pobrany 607 razy

Awatar użytkownika

Autor tematu
gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#9

Post napisał: gmaro » 31 mar 2006, 12:10

ciekawi mnie czy takie wrzeciono miało by sens?? pomożecie?

przyklad zastosowania silnika.
Załączniki
zliike2.jpg
zliike2.jpg (88.27 KiB) Przejrzano 5796 razy
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


IrekN
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 39
Rejestracja: 07 sty 2006, 19:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#10

Post napisał: IrekN » 12 kwie 2006, 22:12

rafi_prv pisze:Jeśli idzie o wmiare profesjonalne wrzeciono (z chwytem 43mm) to najlepsze jest Metabo (5lat testów w normalnej produkcji). Osobiście używam Kressa -najcichszy.
A jak z sztywnoscia kolnierza? Wlasnie zamowilem 6990E. Martwi mnie tylko to, ze moj poprzedni kres padl od strony regulatora obrotow.

__
Pzd, Irek.N.
__
Pzd, Irek.N.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”