Chińskie składaki i niespodzianka :)

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

Autor tematu
Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 44
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#41

Post napisał: Petroholic » 27 kwie 2017, 00:34

rc36 pisze:Jutro zrobię zdjęcie jak to u mnie wygląda, silnik pasował prawie plug & play.

P.S. Falownik oczywiście też mam, ta płynna regulacja obrotów...
To korzystając z uprzejmości podaj jeszcze jaki to silnik lub ewentualnie parametry montażowe - ułatwi szukanie :)



Tagi:

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2264
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#42

Post napisał: rc36 » 27 kwie 2017, 17:09

Daje zdjęcia jak to u mnie wygląda, trzeba przyznać, że ahabich poszedł po bandzie z tym mocowaniem silnika do tokarki :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 18
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#43

Post napisał: strikexp » 27 kwie 2017, 18:38

Petroholic pisze: Chyba czas na nowy silnik :) Może 3F około 1kW ?
Używasz silnika 1 fazowego???

I nie moc elektryczna się liczy, a moc mechaniczna czyli moment obrotowy. Pomiędzy jakimś chinolem a np Siemens jest szalona różnica.
Już nie mówiąć jak porażająca różnica jest pomiędzy silnikiem 1F a 3F.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 44
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#44

Post napisał: Petroholic » 27 kwie 2017, 18:49

rc36, dzięki za fotki :) pasuje jak ulał jakby był stąd :) co musiałeś rzeźbić?

strikexp, używam silnika 1f i to chińczyka bo taki siedzi oryginalnie w Nutoolu i dalej męczę ten oryginalny :D

rc36, wydaje mi się czy zrobiłeś sobie koło podziałowe na drugiej zębatce pośredniej? :D a jak blokujesz? 80 pól podziałowych co 4,5st ?

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 2264
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#45

Post napisał: rc36 » 27 kwie 2017, 19:15

Petroholic pisze: co musiałeś rzeźbić?
Tylko lekka przeróbka tej blachy na zawiasie i nowe koło pasowe.
Petroholic pisze:wydaje mi się czy zrobiłeś sobie koło podziałowe na drugiej zębatce pośredniej? :D a jak blokujesz? 80 pól podziałowych co 4,5st ?
To koło zębate w razie potrzeby zakładam na wrzeciono i mam 80 działek elementarnych lub np 40 używając co drugiego zęba. A można na przykład wyskrobać takie coś, tu akurat tuningowana podziałka śruby suportu od TUE 35.

Obrazek


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 18
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#46

Post napisał: strikexp » 27 kwie 2017, 19:18

A jakiś falownik w nutoolu chociaż jest? Czy przekładnią określa sie obroty?

Awatar użytkownika

Autor tematu
Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 44
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#47

Post napisał: Petroholic » 27 kwie 2017, 19:32

W oryginale jest skrzynka przekładniowa, falownika nie ma :)

rc36, widziałem gdzieś na necie koło podziałowe wkładane od tyłu we wrzeciono i blokowane z milionem dziur w tarczach wymiennych. Zrobię sobie takie jak będzie czym :)


Avalyah
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 13
Posty: 2366
Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#48

Post napisał: Avalyah » 27 kwie 2017, 19:38

A można mieć i to i to :razz: Dlatego zazwyczaj korzysta się zarówno z falownika, jak i przekładni, chociaż teoretycznie można by dać bezpośrednio napęd na wrzeciono, tak jak jest w tych mniejszych.


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 18
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

#49

Post napisał: strikexp » 27 kwie 2017, 20:13

W takim razie nie za ciekawie w nutoolu z napędem :wink:
Przede wszystkim, tokarka powinna być napędzana kołem pasowym a nie zębatym. Wiem że to lipa bo nie da się gwintować ale tak jest najlepiej. W przeciwnym razie przy jakiejś kolizji zęby paska zębatego wyhamowują bezwłaśność wirnika silnika. A wirnik silnika to lekkich nie należy i bez pracy na falowniku ma przynajmniej z 1100obr/min a nawet dużo więcej.
Nic dziwnego że komuś wyrwało zęby na wrzecionie :mrgreen:

Silnik jednofazowy jest kiepski bo jego moment obrotowy maleje do zera razem z obrotami. Przez co nie nadaje się do pracy pod dużym obciążeniem.
Za to silnik 3 fazowy, ma nawet przy zerowych obrotach spory procent maksymalnego momentu obrotowego. Polecam obejrzeć wykresy na wikipedii:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_el ... chroniczny
Ma też niska sprawność czyli na ilość pobranej mocy elektrycznej wytwarza znacznie mniej mocy mechanicznej. Drożej za prąd, słabiej kręci i łatwiej sie zatrzymuje pod obciążeniem a co za tym idzie łatwiej go spalić.
Każdy elektryk/elektromechanik powie wam że silnik jednofazowy to szajs. Wymiana na 3 fazowy o dobrej sprawności, da zauważalny efekt.

Polecam przeprowadzenie symulacji na tym programie:
https://sites.google.com/site/silnikisat/Home/program
Dokładne parametry silników znajdziecie w danych katalogowych porządnych firm AEG czy Siemens. Zmieniając częstotliwość na symulacji, można porównać co da nam falownik. Tylko pamietajcie żę trzeba się trzymać stałej proporcji napięcia i częstotliwości, czyli: 400V/50Hz = 8

Awatar użytkownika

Autor tematu
Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 44
Posty: 2688
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#50

Post napisał: Petroholic » 27 kwie 2017, 20:35

Ale my to wiemy :)

Dlatego wymiana silnika+falownik jest jedną z pierwszych przeróbek w Nutoolu i podobnych :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”