To korzystając z uprzejmości podaj jeszcze jaki to silnik lub ewentualnie parametry montażowe - ułatwi szukanierc36 pisze:Jutro zrobię zdjęcie jak to u mnie wygląda, silnik pasował prawie plug & play.
P.S. Falownik oczywiście też mam, ta płynna regulacja obrotów...
Chińskie składaki i niespodzianka :)
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
rc36, dzięki za fotki pasuje jak ulał jakby był stąd co musiałeś rzeźbić?
strikexp, używam silnika 1f i to chińczyka bo taki siedzi oryginalnie w Nutoolu i dalej męczę ten oryginalny
rc36, wydaje mi się czy zrobiłeś sobie koło podziałowe na drugiej zębatce pośredniej? a jak blokujesz? 80 pól podziałowych co 4,5st ?
strikexp, używam silnika 1f i to chińczyka bo taki siedzi oryginalnie w Nutoolu i dalej męczę ten oryginalny
rc36, wydaje mi się czy zrobiłeś sobie koło podziałowe na drugiej zębatce pośredniej? a jak blokujesz? 80 pól podziałowych co 4,5st ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2264
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
- Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy
Tylko lekka przeróbka tej blachy na zawiasie i nowe koło pasowe.Petroholic pisze: co musiałeś rzeźbić?
To koło zębate w razie potrzeby zakładam na wrzeciono i mam 80 działek elementarnych lub np 40 używając co drugiego zęba. A można na przykład wyskrobać takie coś, tu akurat tuningowana podziałka śruby suportu od TUE 35.Petroholic pisze:wydaje mi się czy zrobiłeś sobie koło podziałowe na drugiej zębatce pośredniej? a jak blokujesz? 80 pól podziałowych co 4,5st ?
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 4419
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
W takim razie nie za ciekawie w nutoolu z napędem
Przede wszystkim, tokarka powinna być napędzana kołem pasowym a nie zębatym. Wiem że to lipa bo nie da się gwintować ale tak jest najlepiej. W przeciwnym razie przy jakiejś kolizji zęby paska zębatego wyhamowują bezwłaśność wirnika silnika. A wirnik silnika to lekkich nie należy i bez pracy na falowniku ma przynajmniej z 1100obr/min a nawet dużo więcej.
Nic dziwnego że komuś wyrwało zęby na wrzecionie
Silnik jednofazowy jest kiepski bo jego moment obrotowy maleje do zera razem z obrotami. Przez co nie nadaje się do pracy pod dużym obciążeniem.
Za to silnik 3 fazowy, ma nawet przy zerowych obrotach spory procent maksymalnego momentu obrotowego. Polecam obejrzeć wykresy na wikipedii:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_el ... chroniczny
Ma też niska sprawność czyli na ilość pobranej mocy elektrycznej wytwarza znacznie mniej mocy mechanicznej. Drożej za prąd, słabiej kręci i łatwiej sie zatrzymuje pod obciążeniem a co za tym idzie łatwiej go spalić.
Każdy elektryk/elektromechanik powie wam że silnik jednofazowy to szajs. Wymiana na 3 fazowy o dobrej sprawności, da zauważalny efekt.
Polecam przeprowadzenie symulacji na tym programie:
https://sites.google.com/site/silnikisat/Home/program
Dokładne parametry silników znajdziecie w danych katalogowych porządnych firm AEG czy Siemens. Zmieniając częstotliwość na symulacji, można porównać co da nam falownik. Tylko pamietajcie żę trzeba się trzymać stałej proporcji napięcia i częstotliwości, czyli: 400V/50Hz = 8
Przede wszystkim, tokarka powinna być napędzana kołem pasowym a nie zębatym. Wiem że to lipa bo nie da się gwintować ale tak jest najlepiej. W przeciwnym razie przy jakiejś kolizji zęby paska zębatego wyhamowują bezwłaśność wirnika silnika. A wirnik silnika to lekkich nie należy i bez pracy na falowniku ma przynajmniej z 1100obr/min a nawet dużo więcej.
Nic dziwnego że komuś wyrwało zęby na wrzecionie
Silnik jednofazowy jest kiepski bo jego moment obrotowy maleje do zera razem z obrotami. Przez co nie nadaje się do pracy pod dużym obciążeniem.
Za to silnik 3 fazowy, ma nawet przy zerowych obrotach spory procent maksymalnego momentu obrotowego. Polecam obejrzeć wykresy na wikipedii:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_el ... chroniczny
Ma też niska sprawność czyli na ilość pobranej mocy elektrycznej wytwarza znacznie mniej mocy mechanicznej. Drożej za prąd, słabiej kręci i łatwiej sie zatrzymuje pod obciążeniem a co za tym idzie łatwiej go spalić.
Każdy elektryk/elektromechanik powie wam że silnik jednofazowy to szajs. Wymiana na 3 fazowy o dobrej sprawności, da zauważalny efekt.
Polecam przeprowadzenie symulacji na tym programie:
https://sites.google.com/site/silnikisat/Home/program
Dokładne parametry silników znajdziecie w danych katalogowych porządnych firm AEG czy Siemens. Zmieniając częstotliwość na symulacji, można porównać co da nam falownik. Tylko pamietajcie żę trzeba się trzymać stałej proporcji napięcia i częstotliwości, czyli: 400V/50Hz = 8
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt: