Zła jakość wydruku

Dyskusje dotyczące druku i drukarek 3D
Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2095
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Zła jakość wydruku

#11

Post napisał: Petroholic » 09 lis 2019, 18:27

Jaką masz średnicę dyszy? Widzę pierwszy błąd chyba :) Jeśli masz dyszę 0.4 (standard) ustaw nie 1.5 tylko 2.0 warstwa :)

Po drugie zmniejsz prędkości bo na tylu nie wyrobi... Tu masz moje ustawienia dla delty i już jest szybko...

Obrazek

PS używam starszej Cury bo jest dla mnie wygodniejsza... Nowa mi krzaczyła mocno chociaż przyznaję, że w tej starej brakuje "prasowania" :(



Awatar użytkownika

ishi
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 41
Rejestracja: 24 gru 2015, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zła jakość wydruku

#12

Post napisał: ishi » 09 lis 2019, 18:40

Co do parametrów:
Zrób najpierw klasyczną warstwę 0.2 Ścianka to wielokrotność średnicy dyszy (0,4??).
Retrakcja za duża na directa! Ustaw 1mm.
Prędkości druku < 60mm/s (A6 to wiotkie gówno)
Wyłącz póki co Combing (ta głowica potrafi gubić filament przy ruchach jałowych bez retrakcji) i Z-hop (przy tym modelu nie jest potrzebny).
Chłodzenie przy PLA ~60%

I zmień filament na jakiś dobry typu Spectrum, Fiberlogy, DD :) 3Da to lipa.

Czekamy na foto kolejnej kostki...

PS.
Upewnij się że w slicerze masz poprawnie ustawioną średnicę dyszy i średnicę filamentu.


Autor tematu
adamo2309
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 9
Posty: 57
Rejestracja: 28 sie 2016, 15:17
Lokalizacja: Łomża

Re: Zła jakość wydruku

#13

Post napisał: adamo2309 » 09 lis 2019, 19:58

Jest o niebo lepiej :) dzikeuje za podpowiedzi.

Awatar użytkownika

ishi
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 41
Rejestracja: 24 gru 2015, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zła jakość wydruku

#14

Post napisał: ishi » 09 lis 2019, 20:55

Nadal szału nie ma. Spróbuj na innym filamencie.

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2095
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Zła jakość wydruku

#15

Post napisał: Petroholic » 10 lis 2019, 01:11

Nadal masz za dużą wypływkę po przejściu ekstrudera... Zmniejszaj % aż będzie idealnie :)


Autor tematu
adamo2309
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 9
Posty: 57
Rejestracja: 28 sie 2016, 15:17
Lokalizacja: Łomża

Re: Zła jakość wydruku

#16

Post napisał: adamo2309 » 11 lis 2019, 14:35

oto kilka kolejnych wydruków. Duże i płaskie powierzchnie jakoś wychodzą ale jeśli przychodzi pora na detale to tu już jest tragedia. poza tym według mnie warstwy nie przyklejają się do siebie prawidłowo, tak jak by każda kolejna warstwa była kładziona ze zbyt wysokiej odległości.

Na ostatnim zdjęciu widać dziwny efekt, tak jakby kilka warstw położyło się dobrze a jedna lub dwie źle i od nowa

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2095
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Zła jakość wydruku

#17

Post napisał: Petroholic » 11 lis 2019, 16:03

A predkosci pozmniejszales?


Autor tematu
adamo2309
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 9
Posty: 57
Rejestracja: 28 sie 2016, 15:17
Lokalizacja: Łomża

Re: Zła jakość wydruku

#18

Post napisał: adamo2309 » 11 lis 2019, 16:26

Prędkość druku 50 mm/s pierwsza warstwa 25mm/s
Retraction distance 1mm
combing mode off
wall tickness 1.2mm
Infill denisty 80 %
filament 1.75
ekstruder 0,4


nanab
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 110
Rejestracja: 01 paź 2018, 22:34

Re: Zła jakość wydruku

#19

Post napisał: nanab » 11 lis 2019, 16:31

Ekstruder daje radę? Jest za mało filamentu, wyglada jak zapchana dysza albo ekstruder ślizgający się, albo coś z kalibracją że daje 2x za mało. Spróbuj flow na 200% chociaż na kilku-kilkunastu warstwach


Autor tematu
adamo2309
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 9
Posty: 57
Rejestracja: 28 sie 2016, 15:17
Lokalizacja: Łomża

Re: Zła jakość wydruku

#20

Post napisał: adamo2309 » 11 lis 2019, 17:27

nanab pisze:
11 lis 2019, 16:31
Ekstruder daje radę? Jest za mało filamentu, wyglada jak zapchana dysza albo ekstruder ślizgający się, albo coś z kalibracją że daje 2x za mało. Spróbuj flow na 200% chociaż na kilku-kilkunastu warstwach
Tez tak mi sie wydaje. Każdą warstwę można bez problemu oddzielić. niby wszystko się trzyma kupy ale jak pociągnąć za jedną "nitkę" to całość sie odrywa.
Juz drukuję kolejną kostkę. zaraz sprawdzimy

Dodane 47 minuty 35 sekundy:
"Podoba mnie sie"
Pomimo tego ze powierzchnia jest nadal chropowata i niejednostajna, wydruk wyszedł bardzo obiecująco. Jest sztywny, nie rozpada się, no i warstwy wyglądają tak jak by były w końcu sklejone ze sobą :)


a o to małe koło zębate 8x8x5 mm

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Drukarki 3D, RepRap”