wyrawanie w profilu zamkniętym jak zrobić wykrojnik ?

Prasy, gilotyny, krawędziówki, tłoczniki i wykrojniki, etc...

Autor tematu
midan
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:36
Lokalizacja: Internet

wyrawanie w profilu zamkniętym jak zrobić wykrojnik ?

#1

Post napisał: midan » 15 kwie 2009, 22:01

Witam,

Czy miałby ktoś pomysł jak można byłoby wykonać wykrojnik pozwalający na wykrawanie kształtu powiedzmy dziurki od klucza w profilu zamkniętym o przekroju kwadratowym gdzie bok ma 35 mm a grubość ścianki 1,7 mm. Nie są dozwolone otwory technologiczne ( wykrój musi być wykonany bez otworu przelotowego tzn na jednej ze ścianek kwadratu) Długość profilu 1,5m. Wykrojnik ten ma być zastosowany w procesie produkcyjnym. Za jakakolwiek pomoc będę niezmiernie wdzięczny.

pozdrawiam
Michał



Tagi:


numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1495
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#2

Post napisał: numerek » 16 kwie 2009, 00:18

hmm następny w szkołę rzucał kamieniami .......

a słyszałeś o wykrojniku "z duszą"


Autor tematu
midan
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:36
Lokalizacja: Internet

#3

Post napisał: midan » 16 kwie 2009, 08:30

hmm czy rzucałem na szkołę kamieniami - z tego co pamiętam to nie , więc jeżeli nie miałeś ochoty odpowiadać wystarczyło przemilczeć sprawę, a nie obrażać innych

słyszałeś o dobrym wychowaniu ?

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 6613
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: wyrawanie w profilu zamkniętym jak zrobić wykrojnik ?

#4

Post napisał: WZÓR » 16 kwie 2009, 10:10

midan pisze:Witam,

Czy miałby ktoś pomysł jak można byłoby wykonać wykrojnik pozwalający na wykrawanie kształtu powiedzmy dziurki od klucza w profilu zamkniętym o przekroju kwadratowym gdzie bok ma 35 mm a grubość ścianki 1,7 mm. Nie są dozwolone otwory technologiczne ( wykrój musi być wykonany bez otworu przelotowego tzn na jednej ze ścianek kwadratu) Długość profilu 1,5m. Wykrojnik ten ma być zastosowany w procesie produkcyjnym. Za jakakolwiek pomoc będę niezmiernie wdzięczny.

pozdrawiam
Michał
...robiłem kiedyś taki wykrojnik - wykrawał tzw . ,,fasolki''.
p.s.
...a może jakiś rysunek detalu kolega podeśle - jaśniej będzie mi się myśleć. :wink:

[ Dodano: 2009-04-16, 10:13 ]
numerek pisze:a słyszałeś o wykrojniku "z duszą"
... jak dobrze rozumuję Twoją wypowiedź ... to chyba (?) wiem co masz na myśli. :smile:


Autor tematu
midan
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 15 kwie 2009, 21:36
Lokalizacja: Internet

#5

Post napisał: midan » 16 kwie 2009, 11:17

Witam,

W załączniku przesyłam rys detalu.
Załączniki
rys2.pdf
(6.4 KiB) Pobrany 595 razy

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 6613
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#6

Post napisał: WZÓR » 16 kwie 2009, 13:19

Ile wynosi wymiar X ? (po odjęciu grubości profilu). :?:


mlodyci
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 07 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Gdańsk

#7

Post napisał: mlodyci » 17 kwie 2009, 21:33

Wykonanie takiego wykrojnika będzie drogie.
Musi być wykonany dokładnie do wymiarów wewnętrznych profilu w przeciwnym razie będzie
wyginał profil.
Będzie to dosyć ciężkie *( potrzebne dwie osoby )
Zalecam frezarką (przy jednym ustawieniu można wykonać kilkadziesiąt detali w krótszym
czasie )
Dołączam szkic (nie jestem magistrem więc bez komentarzy )

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 6613
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#8

Post napisał: WZÓR » 17 kwie 2009, 22:34

mlodyci pisze:...Będzie to dosyć ciężkie *( potrzebne dwie osoby )...
... do czego? :smile:


mlodyci
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 07 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Gdańsk

#9

Post napisał: mlodyci » 17 kwie 2009, 23:27

Zobacz plik MIDAN
(długość profilu)
Załączniki
Matryca.rar
(28.2 KiB) Pobrany 585 razy


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#10

Post napisał: Mariuszczs » 18 kwie 2009, 10:19

sam wykrojnik to chyba nie problem - potem może być gorzej jak przyjdzie partia profili za ciasnych

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka plastyczna”