Wierszowanie promienia w otworze

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC
Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 246
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wierszowanie promienia w otworze

#21

Post napisał: Butler » 07 gru 2018, 06:27

Nie wydaje mi się by był to dobry temat do dyskusji co lepsze - programowanie na maszynie czy CAM.
Ale jeśli chodzi o mnie to teraz stosuję CAM zawsze. Programowanie na Fanucu OiMB i OiMC które mam obecnie na maszynach jest tak prymitywne i ograniczone funkcjonalnie że stosuję je tylko w wyjątkowych przypadkach.
To czy CAM potrafi zaskoczyć, czy program jest dłuższy i ciężki w edycji, czy tworzy się go dłużej, czy trudniej... To już kwestia doświadczenia programującego i konfiguracji programu.
Robiłem przez dobre kilka lat na maszynach z HEIDENHAIN iTNC530, TNC430, TNC355... Przyjemnie wspominam tą pracę, chyba najlepsza jaką miałem do tej pory. Spod mojej ręki wychodziły głównie prototypowe elementy do produkcji linii do produkcji samochodów. Na niewielkich 3-osiowych maszynach, na większych 5-osiowych, jak i na wielkogabarytowej 3+2 (stąd mój nick). Przyznaję że mając wprawę faktycznie można szybko program zrobić na sofcie maszyny.
Ale po 10 latach z CAMem i solidnym przyłożeniu się do konfiguracji jestem w stanie szybciej i sprawniej tworzyć plik na maszynę niż kiedykolwiek za pulpitem oprogramowania maszyny.




Autor tematu
ptak__maciej
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 11
Posty: 37
Rejestracja: 05 lut 2018, 18:38

Re: Wierszowanie promienia w otworze

#22

Post napisał: ptak__maciej » 10 gru 2018, 08:25

Próbuje przerobić ten program zeby wierszowanie krawędź i zeby to szło w ciągu ale cos nie tak jest z tym programem moglibyście zerknąć. Chodzi o to ze chciałbym zeby przesuwało sie z ta sama wartością cały czas.
Załączniki
IMG_2742.JPG
IMG_2741.JPG


JacekBelof
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 8
Posty: 24
Rejestracja: 02 gru 2018, 22:25

Re: Wierszowanie promienia w otworze

#23

Post napisał: JacekBelof » 10 gru 2018, 13:14

Z tego co zrozumiałem, to chcesz frezować raz współbieżne, a raz przeciwbieżnie... w takim wypadku:
R31=R21+R24
ponadto zmieniłbym, lub dopisał warunek:
IF R31 <= R28 GOTOB LBL1
gdyż to R31 pierwsze spełni założenia pętli.

W obecnej sytuacji wraca Ci po poprzednim torze... przynajmniej tak wywnioskowałem na podstawie mojej zardzewiałej wiedzy o Sinumeriku.


Autor tematu
ptak__maciej
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 11
Posty: 37
Rejestracja: 05 lut 2018, 18:38

Re: Wierszowanie promienia w otworze

#24

Post napisał: ptak__maciej » 10 gru 2018, 13:40

Jednak nie taka zardzewiała ta wiedza. Dokładnie wraca po tym samym torze. Zmienie i dam znać.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”