Wiercenie wiertlem plytkowym - problem

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1401
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Wiercenie wiertlem plytkowym - problem

#1

Post napisał: blasterpl » 12 sty 2018, 08:29

Podczas wiercenia wiertlem płytkowym fi 18 w stali s355 na gl. 20mm przy wychodzeniu wiertla z materiału powstaje taka delikatna spiralka (jakby zarys gwintu). Próbowałem już zmieniać obroty od 1500 do 3000 , posuw od 80 do 100 i bez zmian . Co jest przyczyna ??




atlc
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 457
Rejestracja: 28 lip 2010, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wiercenie wiertlem plytkowym - problem

#2

Post napisał: atlc » 12 sty 2018, 09:01

Może wiertło nie być w osi wrzeciona. Kiedy wiercisz, symetrycznie naostrzona płytka naprowadza wiertło do osi obrotu detalu, kiedy wychodzisz wiertło odgina się do swojej osi i rysuje powierzchnię otworu.
To jedna z możliwości.


Psikus
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 109
Rejestracja: 21 mar 2011, 11:46
Lokalizacja: Starachowice

Re: Wiercenie wiertlem plytkowym - problem

#3

Post napisał: Psikus » 12 sty 2018, 09:57

Jaki stożek wrzeciona ma ta maszyna ? 40 czy 50 ?

W ogóle to chodzi o tokarkę czy frezarkę ?

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 5605
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Wiercenie wiertlem plytkowym - problem

#4

Post napisał: WZÓR » 12 sty 2018, 10:00

blasterpl pisze:
12 sty 2018, 08:29
Podczas wiercenia wiertlem płytkowym fi 18 w stali s355 na gl. 20mm przy wychodzeniu wiertla z materiału powstaje taka delikatna spiralka (jakby zarys gwintu). Próbowałem już zmieniać obroty od 1500 do 3000 , posuw od 80 do 100 i bez zmian . Co jest przyczyna ??
Daj powrót wiertła na G1 i spiralki nie będzie.

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1401
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Re: Wiercenie wiertlem plytkowym - problem

#5

Post napisał: blasterpl » 12 sty 2018, 18:22

Czy wiertło jest w osi tego nie wiem , mocowane w tulejce ER .Stożek 40 , frezarka Maho DMU 50 . Powrót na G1 dobra myśl ale trzeba będzie cały programik napisać bez cyklu , a człek rozleniwił się tymi cyklami ;)

Awatar użytkownika

ser1ous
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 49
Rejestracja: 01 mar 2017, 20:03
Lokalizacja: Karnak

Re: Wiercenie wiertlem plytkowym - problem

#6

Post napisał: ser1ous » 12 sty 2018, 19:21

Płytkowe w ERce? Mało sztywne jak dla mnie. Zmień na Weldona.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 5605
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Wiercenie wiertlem plytkowym - problem

#7

Post napisał: WZÓR » 12 sty 2018, 19:43

Potwierdzam - mocowanie w ER to kiepski pomysł.

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll

Awatar użytkownika

viper
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 350
Rejestracja: 23 wrz 2013, 12:44
Lokalizacja: Polska

Re: Wiercenie wiertlem plytkowym - problem

#8

Post napisał: viper » 13 sty 2018, 18:51

WZÓR pisze:Daj powrót wiertła na G1 i spiralki nie będzie.

Mariusz.

można by też w inną stronę... na dnie M5 i wyjazd G0 nad detal-co najwyżej kreseczka zostanie lub może nic. O mocowaniu "ER" i wątpliwej geometrii lub sztywności narzędzia/maszyny nie będę wspominał ;)


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1401
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Re: Wiercenie wiertlem plytkowym - problem

#9

Post napisał: blasterpl » 13 sty 2018, 20:28

O ile za pomocą wyjścia z otworu przy G1 udało się pozbyć "spiralki" o tyle nadal powierzchnia jest delikatnie mówiąc słaba. Eksperymentowałem i najlepszy efekt jest przy wierceniu "na raz" , S 1500 i F 80 . Od polowy głębokości otworu ewidentnie gorsza powierzchnia , aby było ciekawiej to przy wierceniu z łamaniem wióra jest jeszcze gorzej.

Obrazek


mag999
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 302
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

Re: Wiercenie wiertlem plytkowym - problem

#10

Post napisał: mag999 » 14 sty 2018, 09:47

A może trzeba posuw zwiększyć bo wiór rysuje na dole. 5 setek to mało trochę. Dałbym dysze tym bardziej że materiał rzepa. A vc powinno byc ok 140m
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”