Wiercenie równoległych otworów w wałku

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
urbind
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 29
Rejestracja: 05 maja 2015, 22:10
Lokalizacja: Nowa Dęba

Wiercenie równoległych otworów w wałku

#1

Post napisał: urbind » 16 wrz 2018, 15:18

Witam , potrzebuje wywiercić w pręcie fi 25 mm o dł 150 cm 3 otwory o dość rozległym rozstawie posługując się wiertarką kolumnową. Czy macie jakieś pomysły w jaki sposób wywiercić je równolegle do siebie aby pasowały do otworów w ramie ?




marekms
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 87
Rejestracja: 18 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: Grójec

Re: Wiercenie równoległych otworów w wałku

#2

Post napisał: marekms » 16 wrz 2018, 15:26

Przymocuj wałek do profilu/pręta o przekroju prostokątnym. Dokładności 0,01mm się nie spodziewaj ale powinno działać.

Marek


TOP67
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wiercenie równoległych otworów w wałku

#3

Post napisał: TOP67 » 17 wrz 2018, 11:09

Do takich rzeczy używa się pryzm pomiarowych (V block). Jedną stawiasz pod wiertarką, dzięki temu każdy wałek masz w osi. Drugą mocujesz na końcu wałka i przesuwasz po płaskim stole, dzięki temu wałek się nie obróci.
Do takiej pracy pryzmy możesz sam zrobić z czegokolwiek.


Autor tematu
urbind
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 29
Rejestracja: 05 maja 2015, 22:10
Lokalizacja: Nowa Dęba

Re: Wiercenie równoległych otworów w wałku

#4

Post napisał: urbind » 17 wrz 2018, 17:53

Dziękuję za odpowiedzi finalnie zrobiłem tak użyłem profil 80x80 do tego dwie podpory wałka liniowego ,zamontowałem w nich pręt . Jedna z podpór posłużyła pod szablon do wywiercenia w środku pręta . Dodam, że to chodziło o wałek liniowy.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”