Wentyl samochodowy

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#11

Post napisał: Mat3ys » 01 maja 2013, 23:32

Jeżeli chodzi ci o wentyl to nie ma gwintu wewnętrznego. Mówimy o maszynce do wentyla w co wkręca się wentyl tak ?



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
oswiecimskie
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 288
Rejestracja: 01 gru 2011, 20:33
Lokalizacja: oswiecim

#12

Post napisał: oswiecimskie » 01 maja 2013, 23:35

Trochę pomieszałem.
Jeśli gwint na wentylu to M8 x 0.75 to w nakrętce będzie ten sam.
Mat3ys - na pewno nie ma w środku gwintu pod zaworek?
OUS-1 TSA-16 Mn-80a

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#13

Post napisał: Mat3ys » 01 maja 2013, 23:41

Na wentylu jest mniejszy gwint niż M8. M8 jest na maszynce na kapturek. O ile dobrze kojarzę.

Awatar użytkownika

Autor tematu
oswiecimskie
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 288
Rejestracja: 01 gru 2011, 20:33
Lokalizacja: oswiecim

#14

Post napisał: oswiecimskie » 01 maja 2013, 23:45

Zdobyłem już wszystkie informacje , dziękuje wszystkim za odpowiedzi ;)
OUS-1 TSA-16 Mn-80a

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3705
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#15

Post napisał: MlKl » 02 maja 2013, 00:47

External thread

Metric: 7.7 mm OD, thread root diameter is 6.9 mm × 0.794 mm pitch.
Imperial: 0.305 in OD, thread root diameter 0.271 in × 32 tpi (threads per inch)

Internal thread (to accept the threaded valve core)

Metric: 5.30 mm OD × 0.706 mm pitch
Imperial: 0.209 in OD × 36 tpi


Wojteo CK
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 163
Rejestracja: 04 gru 2009, 17:52
Lokalizacja: Kielce

#16

Post napisał: Wojteo CK » 07 maja 2013, 17:03

Czy ktoś posiada może gwintownik do takiego wentyla:

średnica gwintu 10,3 mm
28 zwoi na cal ( wg wzornika gwintów calowych)

Albo czy ktoś wie gdzie szukać takiego gwintownika?
Scientists dream about doing great things. Engineers do them.

James A. Michener

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 11927
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#17

Post napisał: RomanJ4 » 07 maja 2013, 18:42

pozdrawiam,
Roman


Wojteo CK
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 163
Rejestracja: 04 gru 2009, 17:52
Lokalizacja: Kielce

#18

Post napisał: Wojteo CK » 07 maja 2013, 22:44

To chyba nie jest drobnozwojny UNF 7/16 :???: Nie chcę tego sprawdzać za 70 zł :D

To jest chyba gwint Vg10 z tabeli którą podałeś. Zgadza się ilość zwoi na cal, czyli 28 TPI.

http://mdmetric.com/tech/thddat14.htm

Szukam takiego gwintownika bo mam problem z felgą. Mam wkręcane wentyle w felgę no i w jednej feldze obrobił się gwint. Postanowiłem zaspawać otwór a następnie nawiercić nowy otwór i go nagwintować od nowa. Miałem to robić gwintownikiem calowym ale nie mogę go znaleźć. Zastanawiam się czy np. mógłbym poprawić wentyl narzynką M10x1 oraz nagwintować w feldze otwór M10x1? Któryś zwój powinien się mniej więcej pokryć. Dałbym dodatkowo o-ring oraz klej do gwintu. Czy to dobry pomysł? Co o tym sądzicie? Bo znalezienie gwintownika jest trudne a nie chcę wydawać kasy, po czym okazało by się że gwintownik nie jest dobry.

Jakie kleje polecacie? Najlepiej jakby to były kleje uszczelniająco-zabezpieczające.


------------------------------------------------------------------------------


Producent gwintowników namierzony!

http://www.gwintowniki-produkcja.pl/

Ten producent wytwarza gwintowniki a one są dalej sprzedawane pod szyldem amerykańskiej firmy.

http://www.e-taps.com/index.htm

Poszło zapytanie do producenta. Zobaczymy jaka cena. Jeśli kosmos to będę próbował z M10x1 i klejami.
Scientists dream about doing great things. Engineers do them.

James A. Michener

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 11927
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#19

Post napisał: RomanJ4 » 07 maja 2013, 23:22

A może spróbować z innego wentyla dorobić gwintownik nacinając wzdłużne bruzdy,(np dremelem) jak to się czasem robiło ze śruby
Obrazek Obrazek Obrazek

tu ścianka jest cienka, i trzeba uważać aby nie naciąć za głęboko, ewentualnie w rurkę dać trochę wystający rdzeń, bedzie jednocześnie jako prowadzący podczas gwintowania.
W alu powinno pójść. Albo zrobić odpowiedni gwintownik ze stali na tokarce. to nic trudnego.
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 6
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#20

Post napisał: Mat3ys » 07 maja 2013, 23:29

Drogi kolego RomanJ4, chętnie bym zobaczył jakieś materiały odnośnie robienia gwintownika na tokarce jeśli takowe są i nie jest to problem. Kiedyś próbowałem gwintować otwór pod świecę w stali właśnie tak zarobioną świecą niestety nie było szansy.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”