Co do wagi to posiadam wage elektroniczna do 5kg z tolerancja +-1gr wiec waga pierwszego pomiaru jest obarczona bledem dokladnosci jak i drugi pomiar wiec rozrzut moze byc 1-4gr Blad ten wynika z ze sposobu przetwazania i zliczania impulsow generatora w przetworniku ktory to wynosi zawsze +-1 czyli w zaleznosci od pokazanego wskazania oraz dokladnosci urzadzenia stanu naladowania baterii - jego najmniejszego mozliwego wskazania odczytu wiec dla tego rozrzutu 2gr moze blad wyniec do 50% jakbym mial dokladnosci 0,1 gr blad wynioslby ok 5%. Wiec tak moge wytlumaczyc ta roznice wagi.
Kazdy pret dzwignie kolarza widzialem tez rurki alu w stelazu ale jak slusznej postury kolarz wjedzie w dziure lub korzen siedzac nan moze je w skrajnym przypadku skrzywic lub zlamac ale tylko poczas ekstremalnego uzywania. Tak bylo w moim przypadku, dla przykladu moge sie pochwalic saltem w przod na rowerze przy predkosci 61km/h ktore to przezylem, kask pekl w wyniku tego na pol nie mogl sie rozpasc ze wzgledu na konstrukcje i paski go oplatajace, na szczescie mialem tylko wstrzas mozgu nic sobie nie lamiac. Predkosc ta byla mierzona a licznik kasowny poniewaz celowo zjezdzalem z kumplami kto szybciej z pewnej gorki w lodzi po dosc nierownym tereni i nikt z nas nie mogl przekroczyc 60tki, mnie sie udalo.
Moje siodlo oberwalo wlasnie podczas uzytkowania trenowalem kolarstwo gorskie i scigalem sie w zawodach mtb przez 3 lata na licencji zawodniczej majac lat 16-18 robilem rocznie ok 9tys km trenujac wiec sidlo obrywalo bo w sporcie nie chucha sie na sprzet.
Wiec nie sztuka jest wykonac wytrzymaly stelarz ale musi tez ob byc lekki. Nie bede tu tlumaczyc producenta z uzytego materialu mozesz poszukac informacji w sieci jak ludzie odchudzaja rowery np stosujac i wymieniajac wysztkie elementy stalowe na tytanowe ktore oczywiscie sie da oraz zamieniajac element alu na karbonowe ale wraz ze zmniejszeniem wagi wrasta niepropocjonalnie wysoko cena. Dla przykladu podam ci informacje o kolach szosowych najdrozszych jakie znalalzem w sieci, kola przyzwoite waza komplet przod i tyl ok1350gr(koszt od ok 2500 do 4000zl) zwykle ok 2kg(mozna za ok 300-400zl) a te o ktorych mowa 700gr(oba) i sa robione na zamowienie w calosci z wlokna weglowego nawet szprychy (cena jaka widzialem w polskim sklepie internetowym to 40 000zł) wiec jest to kompnent ktory mozna porownac do Rolls-Royce wsrod aut sam z krzesla spadlem znajdujac to w takiej cenie. http://www.wrower.pl/wiadomosci/?news=404 tu mozesz je zobaczyc.
Dodam ze szosa jezdzaca np w tour de france nie moze byc lzejsza nic 6,5kg ogrniczenie UCI taki rower ogladalem sobie z bliska marki Fondriest na targach w wawie w tym roku kosztowal jedyne 9500euro wiec tyle taki rower z peletonu moze kosztowac lub i wiecej, ten akurat mial najwyzsza grupe szosowa shimano Dura Ace Di2 sa to przerzutki sterowane elektronicznie nie ma linek tylko male serwa zabudowane w obu przerzutkach na youtube jest sporo filmikow wiec mozsze zobaczyc na wlasne oczy.
Co do stali uzywanej w konstrukcjach betownowych to wydaje mi sie ze ma ciut inne parametry i sklad niz np stosowana w przemysle rowerowym np stali Hi-ten wysokoweglowa czy stal cro-mo czyli chromomolibdernowa i tez kosztuje inne pieniadze, a napewno nie jest uzywana jako zbrojenie do betonu.
Piszac o tolerancji dla gestosci stopu nie wiem z jakimi wartosciami mialbym doczynienia ale i tak rozrzut w wyniku obliczenia tej gestosci bylby wiekszy nic np toleracji dla danego ze stopow porownychanych, dlatego ze nie mam tego czym dokladnie zmierzyc i zwazyc ale o tym pisalem wczesniej wage mam kuchenna mialobyto sens gdybym po zwazeniu mial wartosc ok polowy jej zakresu ale nie zaraz na poczatku skali. Bo kazda waga osiaga najlepsza dokladnosci gdy odczyt mamy w koncu jej zakresu pomiarowego, tzn blad wtedy jest najnizszy bo gdy wazysz cos co ma 3 gramy na wadze z podialka 1gr a gdy wazysz np 4,5 kg przy dzialce 1gr a zakresie np 5kg najdokladniejszy pomiar z najmniejszym bledem bedzie dla przypadku nr 2 tu sie chyba zgodzisz.
Troche sie rozpisalem nie na temat wiec sorki za oftopa
