#4
Post
napisał: clipper7 » 18 sty 2008, 17:36
Mnie nauczyli tak (ale to było dawno) :
Po dniu pracy czyści się tokarkę, smaruje olejem prowadnice, przejeżdża suportem i sankami tak i z powrotem, suport ustawia się po prawej stronie. Uzupełnia się olej w smarowniczkach.
Reszta potem, bo mam obiad ...
[ Dodano: 2008-01-18, 18:19 ]
No i po obiedzie, więc do rzeczy...
Ja smaruję śruby pociągowe smarem litowym (białym). Od czasu do czasu, oczywiście.Przy amatorszczyźnie nie ma to znaczenia czym posmarujesz, ale nie mogą być suche.
Osłona śruby pociągowej jest zamocowana wkrętami imbusowymi (chyba 4 szt.), dostęp praktycznie żaden. Niektórzy producenci BV20 robią zaślepione otwory umożliwiające łatwe odkręcenie tych wkrętów. Ja wywierciłem otwory takie w mojej tokarce. Ten problem był na forum, wypowiadał się kol. ARGUS.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ