zacharius pisze:fajnie. a jest link na oryginał?
Linku nie zachowałem, ale Giena (pod takim nickiem występował) bardzo barwnie opisywał swoje doświadczenia z walki z uszkodzonym sterownikiem. U niego padł tyrystor. Były również porady jak i co on by sprawdzał.
UWAGA dla kolegów nie mających doświadczenia - elementy tego układu NIE SĄ ODSEPAROWANE OD SIECI !!! Przy naprawie i pomiarach NALEŻY stosować transformator separacyjny

. W najgorszym przypadku zwykły z niezależnymi uzwojeniami (nie autotrafo!) 230V/230V , mocy zbliżonej do podanej dla posiadanego silnika. Dla prób może być o połowę mniejsza, jeśli ograniczymy się z wysterowaniem silnika. Bez silnika układ pobiera ok. 20mA i wystarczy trafo 5-10W.
Sprawdzanie podstawowych elementów układu (odłączony silnik) można (dla układów z przekażnikiem) bezpiecznie wykonać podając stabilizowane +(30-32)V na K3, prąd pobierany ca 16mA. Jeżeli mamy sterownik bez przekaźnika i nie mamy możliwości ograniczenia prądu zasilacza do ca 20mA musimy wstawić w szereg rezystor 680Ω-1kΩ aby nie uszkodzić diody Zenera 21V, Z2 na schemacie.