Urzadzenie do tulejek zaciskowych.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 11925
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
szopenn pisze:a moment wzrośnie również

Na pewno?

wzór ogólny

gdzie
P(kW),
Mo(Nm)
n(obr.min)
po przekształceniu -

- dla silnika 36W i 6000obr/min (przełożenie bezpośrednie 1:1) Mo= 0,0573Nm
- dla przełożenia 4:1 (24000obr/min) i tej samej mocy(36W) Mo= 0,0143Nm, czyli 4 razy mniej !
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2342
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
- Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy
Oglądając doszedłem do wniosku, że o wiele lepiej i łatwiej jest dorobić sobie wrzecionko i podłączyć do szlifierki prostej za pomocą wałka giętkiego. Zakładają że średnica ścierniczki wynosi 15mm, a obroty są w granicach 30000rpm otrzymujemy prędkość obwodową kamyszka rzędu 1400m/min. to mniej więcej tyle co ściernica 170mm kręcąca się z prędkością 2800rpm.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 2307
- Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
- Lokalizacja: Lublin
ja tak własnie będę miał dremela podłączonego tylko kupiłem wałek giętki starego typu, on jest w obudowie aluminiowej a nie plastikowej, łożyskowany....
to jest dokładnie taki
https://sprzedajemy.pl/dremel-walek-gie ... nr28207257
a tym sposobem który zrobił ten koleś to super fakt, wrzecionko w imaku super pancerne jak we frezarce.. ale napędza to dremel??? to jakiś żart, to lepiej już szlifierkę prostą elektryczną podłączyć...
edit:
http://www.euro-spaw.pl/product-pol-358 ... REMEL.html
http://www.technika.bydgoszcz.pl/pl/prz ... 06-01.html
drogo ale rozwiązania na których można się wzorować, może ktoś wie czy sam ten spiralny element w wałku giętkim można gdzieś zakupić? wtedy wykonanie własnego wałka choćby do szlifierki kątowej byłoby dużo prostsze...
to jest dokładnie taki
https://sprzedajemy.pl/dremel-walek-gie ... nr28207257
a tym sposobem który zrobił ten koleś to super fakt, wrzecionko w imaku super pancerne jak we frezarce.. ale napędza to dremel??? to jakiś żart, to lepiej już szlifierkę prostą elektryczną podłączyć...
edit:
http://www.euro-spaw.pl/product-pol-358 ... REMEL.html
http://www.technika.bydgoszcz.pl/pl/prz ... 06-01.html
drogo ale rozwiązania na których można się wzorować, może ktoś wie czy sam ten spiralny element w wałku giętkim można gdzieś zakupić? wtedy wykonanie własnego wałka choćby do szlifierki kątowej byłoby dużo prostsze...
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 482
- Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
- Lokalizacja: Wrocław
Motocyklista, zobacz co w CB albo kolegi VF jest podpiete do głowicy, albo przedniego koła
W starszych Hondach masz 2 mocne linki napędowe z interfejsem kwadratowym (2x2mm)
1sza od głowicy/ obrotomierza, 2ga piasta przedniego kola/przedkosciomierz
(ta od obrotów jest dosc "seżna" i robi na dość dużych obrotach)
Tak wyglada ta z mojego VF750
a tak cala z jakies hondy

Mam dremela 3000, i wspomne ze ze słuszne jest kombinowanie nad wrzecionem do imaka w tuleji lozyskowanej napedzanej przez węża czy pasek zamiast montowanie dremelka bezposrednio w imaku , bo po pierwsze nie sposób zamontowac go sztywno (plastikowo-gumowy cały i gibie sie w uchwycie jaki by nie byl ) 2. nawiew silnika rozdmuchuje pył z pobliskich powieszchni i roznosi go po calej okolicy, w tym do wnetrza szlifierki co powoduje ze potencjometr regulacji obrotów zaczyna swirowac co jakis czas trzeba go czyscic(rozkrecac szlifierke)
3. Najważniejsze szlifierka ma plastikowa lekka obudowe "gniazda lozysk" i relatywnie dużą wirującą mase (do wagi urzązenia) i duza predkosc obrotowa przez co poprostu sa wibracje
W starszych Hondach masz 2 mocne linki napędowe z interfejsem kwadratowym (2x2mm)
1sza od głowicy/ obrotomierza, 2ga piasta przedniego kola/przedkosciomierz
(ta od obrotów jest dosc "seżna" i robi na dość dużych obrotach)
Tak wyglada ta z mojego VF750

a tak cala z jakies hondy

Mam dremela 3000, i wspomne ze ze słuszne jest kombinowanie nad wrzecionem do imaka w tuleji lozyskowanej napedzanej przez węża czy pasek zamiast montowanie dremelka bezposrednio w imaku , bo po pierwsze nie sposób zamontowac go sztywno (plastikowo-gumowy cały i gibie sie w uchwycie jaki by nie byl ) 2. nawiew silnika rozdmuchuje pył z pobliskich powieszchni i roznosi go po calej okolicy, w tym do wnetrza szlifierki co powoduje ze potencjometr regulacji obrotów zaczyna swirowac co jakis czas trzeba go czyscic(rozkrecac szlifierke)
3. Najważniejsze szlifierka ma plastikowa lekka obudowe "gniazda lozysk" i relatywnie dużą wirującą mase (do wagi urzązenia) i duza predkosc obrotowa przez co poprostu sa wibracje
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 2307
- Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
- Lokalizacja: Lublin
no tak ale w żmijce tej dremel 255 T2 masz łożyskowanie w oprawce stalowej, a jeśli chodzi o wkład linki prędkościomierza to ona się nie nada, nie przeniesie momentu.... tzn z dremelem da radę - tylko tu nie ma po co wyważać otwartych drzwi bo wałków giętkich jest do wyboru do koloru, ale już do szlifierki prostej to raczej nie...
Ale w przyrodzie występuje bardzo dobry materiał, giętki i mocny który można by zastosować do budowy wałka giętkiego odpowiedniego. POtrzebny byłby jeszcze oczywiście jakiś ekran... jest to wkład od prowadnika druta w migomacie...
Ale w przyrodzie występuje bardzo dobry materiał, giętki i mocny który można by zastosować do budowy wałka giętkiego odpowiedniego. POtrzebny byłby jeszcze oczywiście jakiś ekran... jest to wkład od prowadnika druta w migomacie...
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 482
- Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
- Lokalizacja: Wrocław
zrozumialem (nie wiem dlaczego) że ty chcesz sobie wykonac wrzeciono samemu do mocowania w oprawce imaka na nożyki z okrągłym trzonkiem, takie ło :szopenn pisze: czy sam ten spiralny element w wałku giętkim można gdzieś zakupić? wtedy wykonanie własnego wałka choćby do szlifierki kątowej byłoby dużo prostsze...

pasujące do oprawki imaka:

myslalem że zapytałes czy można dostac samego węża (łacznik), ale bez oprawki tulejkowej aby połączyc owe swoje wrzecionko z napędem...
A taka koncepcja to mi wydaje sie byc nie lada wypasiony pomysł (zanim zajżalem do tego tematu nawet nie myslalem o czyms takim ... a teraz koniecznie "musze to miec" )

juz wyobrazam sobie ogromny szereg dodatkowych mozliwosci (nie czytalem calego tematu tylko ostatnie wpisy wiec moze mówione bylo wczesniej ja wyskoczylem dopiero) ale frezowanie, wiercenie po obwodzie, nacinanie czesciowe, szlifowanie, szczotkowanie, wzorkowanie, ostrzenie narzędzi, obrobka szkła .... i wiele wiecej
pozdrawiam
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 394
- Rejestracja: 25 maja 2010, 15:55
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dzisiaj miałem do zrobienia kilkanaście śrubek specjalnych. Nic trudnego ale...
Materiał dural, gwint M4, długość z łbem 8mm. Trudność polega na tym że przy mechanicznym nacinaniu gwintu trudno wyczuć kiedy narzynka dotyka łba. Skutek, urwanie gwintu. Postęp nieraz polega na cofnięciu się
. Tak tez zrobiłem. Przymocowałem do koła pasowego rączkę. Tym sposobem tokarka stała się napędzana ręcznie. I po problemie. Nacinanie gwintu lekkie i z wyczuciem. No i najważniejsze, żadnego zerwanego gwintu. Oczywiście tokarka odłączona od prądu. Osłona zdjęta bo tokarka przygotowana do zamocowania urządzenia zaciągowego do tulejek rozprężnych R8. Parę przeróbek i będzie gotowe. Ten temat właśnie tego dotyczy mimo paru wątków odbiegających.



Materiał dural, gwint M4, długość z łbem 8mm. Trudność polega na tym że przy mechanicznym nacinaniu gwintu trudno wyczuć kiedy narzynka dotyka łba. Skutek, urwanie gwintu. Postęp nieraz polega na cofnięciu się



