Pierwsze wrażenia z pracy na LD550
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja to robię tak jak na rysunku poniżej. Przygotowałem sobie kawałek pręta. Po włożeniu do środka wrzeciona za mało opierał się o brzeg tulei i po uderzeniu w pręt od góry ześlizgiwał się i nie dawało się jej wybić. Dlatego na pręcie naspawałem trochę materiału w postaci małej stopy, która skutecznie opiera się o brzeg tulei a to pozwala na jej wybicie. Wielkość stopy jest tak dobrana, że bez problemu wchodzi w otwór wrzeciona od góry. W trakcie wybijania pręt jest nieco pod katem i opiera się o brzeg otworu wrzeciona, czyli nie jest ustawiony dokładnie pionowo jak na rysunku. Rysunek jest tylko poglądowy. Stosuję to od dawna podczas pracy na frezarce FWF 16. Wrzeciono ma stożek Morsea 3 i czasem muszę posłużyć się tuleją redukcyjną gdy używam trzpienia z Morsem nr 2.
- Załączniki
-
- Wybijanie krótkiej tulei z wrzeciona.jpg (25.8 KiB) Przejrzano 1365 razy
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Widać masz owocne noce. Wydaje się to dobrym pomysłem, ale podkładka może być za mała bo jednak trzpień wystaje w górę dość sporo poza tulejkę redukcyjną. Może lepiej wykonać nie samą podkładkę, ale drugą krótką tulejkę (czerwony kolor) stanowiącą przedłużenie tej pierwszej i zakończoną denkiem z otworem, przez który przejdzie śruba ściągająca. Nie wiem ile tam miejsca będzie i czy to się uda. Gdy będę w warsztacie to sprawdzę.
- Załączniki
-
- Wybijanie krótkiej tulei z wrzeciona_2.JPG (24.33 KiB) Przejrzano 1367 razy
Ostatnio zmieniony 25 sie 2010, 17:49 przez BYDGOST, łącznie zmieniany 2 razy.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Myślę, że można ją wykonać tak, żeby centrowała się na wystającym fragmencie trzpienia lub na śrubie i wcale nie musi dotykać powierzchni wewnętrznej wrzeciona, żeby się o nią nie obijała. Materiał nie powinien być za miękki, żeby się nie odkształcał.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Ja mam taki patent na wybijanie redukcji ( też mam wrzeciono MK4 ) :
dorobiłem pierścień z gwintem M12 i tak dobranych średnicach, aby pasował w gniazdo MK3 i opierał się o kołnierz MK4. Opuszczam śrubę blokującą i od dołu nakręcam pierścień i oprawkę. Po pracy wystarczy lekko uderzyć od góry, najpierw wybijany jest stożek MK3 a potem redukcja. Analogiczne pierścienie zrobiłem dla pozostałych rozmiarów.
Mój kolega, który też stosuje ten patent, musiał wykonać pierścień jako stożkowy, bo miał ciaśniejszy otwór we wrzecionie.
dorobiłem pierścień z gwintem M12 i tak dobranych średnicach, aby pasował w gniazdo MK3 i opierał się o kołnierz MK4. Opuszczam śrubę blokującą i od dołu nakręcam pierścień i oprawkę. Po pracy wystarczy lekko uderzyć od góry, najpierw wybijany jest stożek MK3 a potem redukcja. Analogiczne pierścienie zrobiłem dla pozostałych rozmiarów.
Mój kolega, który też stosuje ten patent, musiał wykonać pierścień jako stożkowy, bo miał ciaśniejszy otwór we wrzecionie.
- Załączniki
-
- 01.jpg (39.8 KiB) Przejrzano 1383 razy
-
- 02.jpg (36.82 KiB) Przejrzano 1389 razy
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Bardzo ładne rozwiązanie. Zasłużony punkcik. Gratuluję 100 - ki! Myślę, że ten patent stanie się standardem i najlepiej, żeby nazwę przyjął od autora. Wychodzi na to, że też wykonam sobie takiego CLIPPERA, ale do stożka MK3.clipper7 pisze:Ja mam taki patent
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 maja 2016, 22:14
- Lokalizacja: Brodnica
Witam Kolegów. Właśnie stałem się posiadaczem ld 550. Niestety brak w zestawie kół zębatych do toczenia gwintów. Jestem totalnym laikiem i nie bardzo wiem gdzie się te koła zmienia (chciałbym zamówić od producenta ale nie wiem ile i które). Czy mogą Koledzy przybliżyć trochę temat wymiany i ustawienia kół zębatych od posuwu zaznaczam ,że jestem totalnym laikiem. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam