Frezarka FXB 12 - remont
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 4264
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Smaru przez smarowniczkę nie spuścisz.
Na tym zdjęciu zaznaczyłem otwór do wlewania oleju do przekładni wrzeciennika. Jest to widok z góry. Nie ma żadnego innego otworu do spuszczania oleju a w DTR piszą, że "30" to jest korek wlewu i spustu oleju ( w domyśle jednocześnie). Wrzeciennik jest tak mały, że po jego zdemontowaniu, można go przechylić i wylać olej tym samym otworem, czyli mówiąc językiem potocznym, "zwymiotować go".
Wg DTR jest to olej maszynowy 26 (stare oznaczenie).
Widok wrzeciennika z prawej strony - otwory pod smarowniczki. Górna smaruje łożyska wału z kołem pasowym a dolna górne łożysko wrzeciona.
Na tym zdjęciu zaznaczyłem otwór do wlewania oleju do przekładni wrzeciennika. Jest to widok z góry. Nie ma żadnego innego otworu do spuszczania oleju a w DTR piszą, że "30" to jest korek wlewu i spustu oleju ( w domyśle jednocześnie). Wrzeciennik jest tak mały, że po jego zdemontowaniu, można go przechylić i wylać olej tym samym otworem, czyli mówiąc językiem potocznym, "zwymiotować go".
Wg DTR jest to olej maszynowy 26 (stare oznaczenie).
Widok wrzeciennika z prawej strony - otwory pod smarowniczki. Górna smaruje łożyska wału z kołem pasowym a dolna górne łożysko wrzeciona.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
Tagi:
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 mar 2014, 12:32
- Lokalizacja: Przedmieście netu
Dziękuje @BYDGOST za pomoc w zlokalizowaniu korka spustu i wlewu nr.30, oraz smarowniczek nr.28 łożysk wrzeciona, dwie pokazane dzisiaj i jedna wczoraj, co by się zgadzało bo ma być ich trzy sztuki. Chociaż co do nich mam nadal wątpliwości, o czym piszę poniżej.
Nie jestem mechanikiem i wcześniej nie miałem żadnej styczności z obrabiarkami i jestem w tej dziedzinie totalnym laikiem. Frezarkę, że tak powiem dostałem w "spadku" i próbuję ją doprowadzić do funkcjonalności po przez remont zewnętrzny, a może i wewnętrzny.
Jeżeli zostały zlokalizowane smarowniczki nr28,to gdzie w takim razie są korki spustu, które również powinny być w ilości trzech sztuk ?
Według DTR, taki smar do łożysk należy wymienić co(cytat z dtr)1300 godzin, napełniając smarowniczki 28, po uprzednim wykręceniu korków spustu 29, a jednak powinny być jakieś korki spustu.
Nie jestem mechanikiem i wcześniej nie miałem żadnej styczności z obrabiarkami i jestem w tej dziedzinie totalnym laikiem. Frezarkę, że tak powiem dostałem w "spadku" i próbuję ją doprowadzić do funkcjonalności po przez remont zewnętrzny, a może i wewnętrzny.
Jeżeli zostały zlokalizowane smarowniczki nr28,to gdzie w takim razie są korki spustu, które również powinny być w ilości trzech sztuk ?
Według DTR, taki smar do łożysk należy wymienić co(cytat z dtr)1300 godzin, napełniając smarowniczki 28, po uprzednim wykręceniu korków spustu 29, a jednak powinny być jakieś korki spustu.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 178
- Rejestracja: 14 paź 2008, 01:17
- Lokalizacja: DŚ
Powiem szczerze, że również mam wątpliwości co do zgodności DTR z rzeczywistością.
Ja w ogóle nie mam tych korków spustowych, co pokazał na ostatniej fotce @BYDGOST.
DTR była pisana pod maszynę, a życie swoje, czyli jak korek spustowy wyszedł w tym, a nie innym miejscu to egal, jak dwie smarowniczki lub korki spustowe zamiast trzech, to również nie miało znaczenia.
Jutro wstawię zdjęcie
Ja w ogóle nie mam tych korków spustowych, co pokazał na ostatniej fotce @BYDGOST.
DTR była pisana pod maszynę, a życie swoje, czyli jak korek spustowy wyszedł w tym, a nie innym miejscu to egal, jak dwie smarowniczki lub korki spustowe zamiast trzech, to również nie miało znaczenia.
Jutro wstawię zdjęcie
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 mar 2014, 12:32
- Lokalizacja: Przedmieście netu
Niby nie ma powodów, jedyny powód to taki, że chciałbym przeprowadzić jej remont i powymieniać olej i smar. dlatego też tak mnie interesowały te korki spustu smaru.
Jak dokonać demontażu wrzeciona ? Chodzi o kolejność czynności i użycie narzędzi.
Wrzeciono jest wyciągane od góry, czyli od kół pasowych, czy może od strony tulejek zaciskowych. Jeżeli od góry, to rozumiem, że należy użyć ściągacza do kół pasowych, czy może w inny sposób. Własnie o to mi chodzi jak się do tego zabrać. Myślę, że @BYDGOST poratuje mnie swoim doświadczeniem, bo jak widzę swoją FXB 12 rozebrał do rosołu.
Jak dokonać demontażu wrzeciona ? Chodzi o kolejność czynności i użycie narzędzi.
Wrzeciono jest wyciągane od góry, czyli od kół pasowych, czy może od strony tulejek zaciskowych. Jeżeli od góry, to rozumiem, że należy użyć ściągacza do kół pasowych, czy może w inny sposób. Własnie o to mi chodzi jak się do tego zabrać. Myślę, że @BYDGOST poratuje mnie swoim doświadczeniem, bo jak widzę swoją FXB 12 rozebrał do rosołu.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 887
- Rejestracja: 02 maja 2007, 20:55
- Lokalizacja: inąd
tu jest trochę zdjęć ode mnie https://picasaweb.google.com/1106704402 ... otSg7piIWQ
Wrzeciono trzeba wyjąć od strony tulejek.
Wrzeciono trzeba wyjąć od strony tulejek.
Choć nie jestem detektywem, zawsze znajdę budkę z piwem!