Frezarka FXB 12 - remont
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 11923
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
A tu filmik z pracy na tej maszynce
http://v.youku.com/v_show/id_XNDU5NTMwMDMy.html
i DTR-ki 2 modeli X1 i X2
http://www.jettools.ru/metalworking/mil ... -X1_ug.pdf
http://www.jettools.ru/metalworking/mil ... -X1_ug.pdf
http://v.youku.com/v_show/id_XNDU5NTMwMDMy.html
i DTR-ki 2 modeli X1 i X2
http://www.jettools.ru/metalworking/mil ... -X1_ug.pdf
http://www.jettools.ru/metalworking/mil ... -X1_ug.pdf
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 178
- Rejestracja: 14 paź 2008, 01:17
- Lokalizacja: DŚ
Koledzy, jaki stosujecie olej do FXB 12 ?
W DTR pisze o oleju maszynowym 26. Obecnie nigdzie go nie uświadczysz w necie. Patrząc po parametrach, to się wydaje, że najbliżej mu do współczesnego maszynowego l-an 32.
Gdzieś, nawet chyba na tym forum wyczytałem, że te lany to syf i lepiej używać oleju hydraulicznego np. HL32.
Może ktoś już ma zdanie, na temat jaki powinien być tam olej.
W DTR pisze o oleju maszynowym 26. Obecnie nigdzie go nie uświadczysz w necie. Patrząc po parametrach, to się wydaje, że najbliżej mu do współczesnego maszynowego l-an 32.
Gdzieś, nawet chyba na tym forum wyczytałem, że te lany to syf i lepiej używać oleju hydraulicznego np. HL32.
Może ktoś już ma zdanie, na temat jaki powinien być tam olej.
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 mar 2014, 12:32
- Lokalizacja: Przedmieście netu
Witam wszystkich. szukałem miejsca na forum, gdzie można się przywitać, ale chyba takowego nie ma więc zrobię to tutaj, tym bardziej, że temat mnie interesuje i pewnie nie jeden raz będę zabierał tu głos.
Od niedawna również jestem właścicielem FXb 12 i z tego co mi wiadomo, to poprzedni właściciel smarował ją olejem Lan 46 i tak się zastanawiam czy nie jest to czasami za rzadki olej ?
Posiadam DTR-kę, ale jakoś ciężko mi zlokalizować po niej niektóre rzeczy, takie jak np.
Korki spustu smaru łożysk wrzeciona zaznaczone w DTR numerem 29, oraz Korek wlewu i spustu oleju z wrzeciennika nr. 30
Czy może mi to ktoś pokazać np na fotce zamieszczonej poniżej, które to miejsc.

Według dtr, to na tej stronie powinny znajdować się trzy korki nr. 29 oraz korek nr. 30
Od niedawna również jestem właścicielem FXb 12 i z tego co mi wiadomo, to poprzedni właściciel smarował ją olejem Lan 46 i tak się zastanawiam czy nie jest to czasami za rzadki olej ?
Posiadam DTR-kę, ale jakoś ciężko mi zlokalizować po niej niektóre rzeczy, takie jak np.
Korki spustu smaru łożysk wrzeciona zaznaczone w DTR numerem 29, oraz Korek wlewu i spustu oleju z wrzeciennika nr. 30
Czy może mi to ktoś pokazać np na fotce zamieszczonej poniżej, które to miejsc.

Według dtr, to na tej stronie powinny znajdować się trzy korki nr. 29 oraz korek nr. 30
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Łożyska wrzeciona są smarowane smarem stałym smarowniczką pokazaną na tym obrazku:

Smarowniczka ta widoczna też jest na przekroju wrzeciona.

Co do smarowania przekładni to mam rozmontowany cały wrzeciennik i muszę porobić zdjęcia, żeby to pokazać.

Smarowniczka ta widoczna też jest na przekroju wrzeciona.

Co do smarowania przekładni to mam rozmontowany cały wrzeciennik i muszę porobić zdjęcia, żeby to pokazać.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 mar 2014, 12:32
- Lokalizacja: Przedmieście netu
Czyli mam rozumieć, że tą smarowniczka łożysk (nr. 29) jest również korkiem spustowym smaru ? Smaruję i zarazem spuszczam smar z łożysk. W takim razie gdzie są dwie następne smarowniczki.
Poniżej jest rysunek z DTR-ki pokazujący trzy miejsca smarowania łożysk, chociaż w dtr są one opisane jako korki spustowe smaru łożysk wrzeciona.

Ta najkrótsza czerwona linia prawdopodobnie wskazuje miejsce opisane powyżej przez @BYDGOST.
Bardziej jednak pasował by numer 28 z rysunku powyżej i opisany jako: smarowniczki wrzeciona w ilości 2szt. Ale gdzie one są, bo u mnie jest w tej okolicy tylko jedna smarowniczka o której pisze @BYDGOST
Poniżej jest rysunek z DTR-ki pokazujący trzy miejsca smarowania łożysk, chociaż w dtr są one opisane jako korki spustowe smaru łożysk wrzeciona.

Ta najkrótsza czerwona linia prawdopodobnie wskazuje miejsce opisane powyżej przez @BYDGOST.
Bardziej jednak pasował by numer 28 z rysunku powyżej i opisany jako: smarowniczki wrzeciona w ilości 2szt. Ale gdzie one są, bo u mnie jest w tej okolicy tylko jedna smarowniczka o której pisze @BYDGOST