IIS pisze:Czyli po zdjęciu przekładni ślimakowej powinienem mieć możliwość wyciągnięcia całego zespołu bez problemu ?-
Tak, po wyciągnięciu z korpusu wałka zębatego 83, odkręceniu wkręta/klina zapobiegającego obrotowi tulei 53 wraz z wrzecionem(jeśli taki jest), i wyjęciu zacisku tulei (105, 106, 107), tuleja 53 bez problemu powinna się wysunąć w dół. Montaż w odwrotnej kolejności.
Przy okazji wyjęcia wrzeciona można między tulejki zaciskowe 106 i 107 włożyć dopasowaną średnicą(nieco mniejszą niż tuleje bo przy ściskaniu "rośnie") mocną sprężynę rozsuwającą je po zluzowaniu zacisku, bo nieraz trzymają mimo to
frezarko-wiertarka-zx7045-nowa-p-chinsk ... ml#p668276
Czy trzeba przed tym zlać olej ze skrzyni ? - Jak widzę u mnie cieknie coś z okienka inspekcyjnego

Nie, nie trzeba, gdyż wyjęcie wrzeciona 54(z tuleją 53) nie narusza szczelności skrzynki przekładniowej, ponieważ wałek 57 z gniazdem/wielowypustem
(widać go na zdjęciu wgłąb korpusu)

koła 58 (w który to wałek wchodzi wielowypust wrzeciona 54) pozostaje w skrzyni i ma Simmeringi uszczelniające 6 (airtight ring). Inaczej ciekło by cały czas, z tuleją w korpusie czy bez niej..
Jeśli cieknie z pod okienka to albo jest ono uszkodzone, niedokręcone lub brak uszczelki.