Witam,
Mam takie coś jak w temacie u siebie w pracowni no przy precyzyjniejszej robocie widzę że są luzy na wrzecionie / pinoli ? Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale - czy da się to usunąć wykasować ( w maksymalnej górnej pozycji luzy są niewyczuwalne ale opuszczenie frezu o jakieś 10mm i da się wyczuć mocne bicie) ? Czy trzeba wymieniać łożyska.
Inna sprawa jak się zabrać za wymianę ?
Udało mi się zdemontować przednią osłonkę z nadrukowanymi znakami ( po demontażu 4x wkręt oraz 2x nastawa prędkości) ale nie wiem co dalej zrobić
Będę wdzięczny za podpowiedź.
ZAY7025FG - luzy na wrzecionie
Czy da się wykasowac luzy ?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 104
- Rejestracja: 24 sie 2019, 22:19
- Lokalizacja: Banino
- Kontakt:
ZAY7025FG - luzy na wrzecionie
Zapraszam na mój kanał Youtube
https://www.youtube.com/channel/UC6q40X ... sa4WcXdijg
https://www.youtube.com/channel/UC6q40X ... sa4WcXdijg
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 11589
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: ZAY7025FG - luzy na wrzecionie
Łożyska, najprawdopodobniej stożkowe, można dociągnąć kasując luz wrzeciona(jeśli jest) w tulei wysuwnej.
frezarko-wiertarka-zx7045-nowa-p-chinsk ... 0-100.html
Samą tuleję po nastawieniu głębokości frezowania przy frezowaniu poziomym się blokuje(zaciskiem) Blokadę) można także lekko ścisnąć(suwliwie) by skasować ewentualnie jej luz w korpusie przy frezowaniu pionowym/wierceniu.
Dźwigienki mają albo kołki albo "robaczki" dociskowe na ośkach.
frezarko-wiertarka-zx7045-nowa-p-chinsk ... 0-100.html
Samą tuleję po nastawieniu głębokości frezowania przy frezowaniu poziomym się blokuje(zaciskiem) Blokadę) można także lekko ścisnąć(suwliwie) by skasować ewentualnie jej luz w korpusie przy frezowaniu pionowym/wierceniu.
Dźwigienki mają albo kołki albo "robaczki" dociskowe na ośkach.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 104
- Rejestracja: 24 sie 2019, 22:19
- Lokalizacja: Banino
- Kontakt:
Re: ZAY7025FG - luzy na wrzecionie
Hey. Dzięki za link - faktycznie wygląda jak moja Co do blokowania to wiem ale bicie jest chyba z tych łożysk właśnie. Czyli po zdjęciu przekładni ślimakowej powinienem mieć możliwość wyciągnięcia całego zespołu bez problemu ?- tak to widzę na fotostory.
Czy trzeba przed tym zlać olej ze skrzyni ? - Jak widzę u mnie cieknie coś z okienka inspekcyjnego
Czy trzeba przed tym zlać olej ze skrzyni ? - Jak widzę u mnie cieknie coś z okienka inspekcyjnego
Zapraszam na mój kanał Youtube
https://www.youtube.com/channel/UC6q40X ... sa4WcXdijg
https://www.youtube.com/channel/UC6q40X ... sa4WcXdijg
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 11589
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: ZAY7025FG - luzy na wrzecionie
IIS pisze:Czyli po zdjęciu przekładni ślimakowej powinienem mieć możliwość wyciągnięcia całego zespołu bez problemu ?-
Tak, po wyciągnięciu z korpusu wałka zębatego 83, odkręceniu wkręta/klina zapobiegającego obrotowi tulei 53 wraz z wrzecionem(jeśli taki jest), i wyjęciu zacisku tulei (105, 106, 107), tuleja 53 bez problemu powinna się wysunąć w dół. Montaż w odwrotnej kolejności.
Przy okazji wyjęcia wrzeciona można między tulejki zaciskowe 106 i 107 włożyć dopasowaną średnicą(nieco mniejszą niż tuleje bo przy ściskaniu "rośnie") mocną sprężynę rozsuwającą je po zluzowaniu zacisku, bo nieraz trzymają mimo to
frezarko-wiertarka-zx7045-nowa-p-chinsk ... ml#p668276
Nie, nie trzeba, gdyż wyjęcie wrzeciona 54(z tuleją 53) nie narusza szczelności skrzynki przekładniowej, ponieważ wałek 57 z gniazdem/wielowypustemCzy trzeba przed tym zlać olej ze skrzyni ? - Jak widzę u mnie cieknie coś z okienka inspekcyjnego
(widać go na zdjęciu wgłąb korpusu)
koła 58 (w który to wałek wchodzi wielowypust wrzeciona 54) pozostaje w skrzyni i ma Simmeringi uszczelniające 6 (airtight ring). Inaczej ciekło by cały czas, z tuleją w korpusie czy bez niej..
Jeśli cieknie z pod okienka to albo jest ono uszkodzone, niedokręcone lub brak uszczelki.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 104
- Rejestracja: 24 sie 2019, 22:19
- Lokalizacja: Banino
- Kontakt:
Re: ZAY7025FG - luzy na wrzecionie
Witam,
Udało się - pacjent ma się nieźle. Z tym że pozycja 24 z tego rysunku wyżej - tam są dwa wkręty bezłbowe na imbus i wykręcenie pierwszej nie spowoduje że całość wyjdzie.
Jak rozbierałem swoja to widać że gniazdo łożyska jest jakieś dziwne - wyglądało to to jak by ręcznie ktoś to doszlifował do okręgu.
Tak czy siak dziękuje za pomoc
Udało się - pacjent ma się nieźle. Z tym że pozycja 24 z tego rysunku wyżej - tam są dwa wkręty bezłbowe na imbus i wykręcenie pierwszej nie spowoduje że całość wyjdzie.
Jak rozbierałem swoja to widać że gniazdo łożyska jest jakieś dziwne - wyglądało to to jak by ręcznie ktoś to doszlifował do okręgu.
Tak czy siak dziękuje za pomoc
Zapraszam na mój kanał Youtube
https://www.youtube.com/channel/UC6q40X ... sa4WcXdijg
https://www.youtube.com/channel/UC6q40X ... sa4WcXdijg
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 104
- Rejestracja: 24 sie 2019, 22:19
- Lokalizacja: Banino
- Kontakt:
Re: ZAY7025FG - luzy na wrzecionie
Chińska jakość - lekkie napreżenia po poprawie +/- 1,5 działki na wskaźniku zegarowym. Jak mocniej naprężałem całość to mam wrażenie że uchwyt od tokarki i sam detal się wyginał ( nie łozyska). Sprawdzenie zrobilem jak na jakimś filmie z YT - zamocowane w tokarce.
Zapraszam na mój kanał Youtube
https://www.youtube.com/channel/UC6q40X ... sa4WcXdijg
https://www.youtube.com/channel/UC6q40X ... sa4WcXdijg