Wszystko zależy od prędkości (częstotliwości), którą miał przed kolizją.qqaz pisze:Ale gdy jest zatrzymany to nie napiera i nie wytwarza momentu który to wytwarzany jest gdy silmik chce jechać tylko napotkał przeszkodę i charczy, cewki w komutacji gubią krok, ogólny warkot. Czy wtedy też ma pełny moment???Leoo pisze:Jeśli chodzi o silnik krokowy, to w chwili zatrzymania dysponuje momentem 3Nm.(namieszałem
)
Jeśli częstotliwość (prędkość) była niska, to oczywiście moment mamy pełny. Najlepiej widać to na charakterystyce silnika, jeśli mamy serwo - wiadomo mechanika obrywa momentem szczytowym.
Jeśli maszyna walnęła na dużej prędkości, to owszem silnik stoi, jego moment trzymający (rozruchowy silnika synchronicznego po utracie synchronizacji) wynosi 0Nm ale nie ma się z czego cieszyć, bo masa (bezwładność) osi X, Z i wrzeciona złamała frez i pogięła szyny
