Garażowe CNC plazma + wrzecionko A.D.2011 - 2013
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 98
- Rejestracja: 30 kwie 2011, 12:01
- Lokalizacja: Cz-wa
dibond
tubond
alucobond
dilite
wszystko zależne od producenta jak nazywa swój produkt
wszystko i tak kręci się wokół płyty warstwowej 3mm lub 2mm powstałej z 0,3mm lub 0,2mm blachy aluminium z obu stron okrywającej wewnętrzną warstwę polietylenu
Ja miałem kiedyś masę cięcia na wylot i grawerowania i nieźle spisywał się frez do tworzyw sztucznych jednoostrzowy 2mm - koniecznie z dość solidnym przedmuchem sprężonym powietrzem
Na pewno z chłodziwem szło by jeszcze lepiej ale ja mam stół z mdf
tubond
alucobond
dilite
wszystko zależne od producenta jak nazywa swój produkt
wszystko i tak kręci się wokół płyty warstwowej 3mm lub 2mm powstałej z 0,3mm lub 0,2mm blachy aluminium z obu stron okrywającej wewnętrzną warstwę polietylenu
Ja miałem kiedyś masę cięcia na wylot i grawerowania i nieźle spisywał się frez do tworzyw sztucznych jednoostrzowy 2mm - koniecznie z dość solidnym przedmuchem sprężonym powietrzem
Na pewno z chłodziwem szło by jeszcze lepiej ale ja mam stół z mdf
Tagi:
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 142
- Posty: 1023
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
- Lokalizacja: Radomsko
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 142
- Posty: 1023
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
- Lokalizacja: Radomsko
Fakt, przesadziłem: pierwszy puściłem na przestrzał przez alu 6mm, a drugi całkiem sporo w tym alu nadłubał, tyle że z chłodziwem, ale potem przytępiłem na dibondzie a jak znowu puściłem w alu to trochę za późno włączyłem chłodziwo. Na szczęście kupione za grosze. To nie pilnik tylko coś a la łamacz wióra. Nie wiem czy one do laminatu czy bardziej do stali, ale jakoś dają radę, tyle że PA11 ciągnie się jak asfalt
. Wbrew pozorom, typowym dwuostrzowym 2.4 do alu wcale więcej w tym cholerstwie nie pojechałem
PANOWIE: co z frezem 1mm - jakie mu dać parametry żeby nie trzasnął na pierwszym centymetrze ???

PANOWIE: co z frezem 1mm - jakie mu dać parametry żeby nie trzasnął na pierwszym centymetrze ???

Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? 

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Pabianice
Chinol czyli masz 24krpm. Ja bym jechal posuw fz 0,005mm co daje 120mm/min na kazde pioro freza (czyli jak masz np 2 piora to jedziesz 240mm/min), warstwa skrawania rzedu 0,15mm i jak najkrótsze mocowanie freza, zeby zminimalizowac bicie. Obficie mgla olejowa od samego początku. Kazde przerwanie mgły skonczy sie złamaniem freza. Te parametry wg mnie sa stosunkowo bezpieczne.
Dla przykładu ja Vką grawerską 0,3 60* jade 1200mm@60krpm, warstwa 0,15mm.
Przy tych srednicach wg mnie alu najlepiej obrabia sie dwupiorami, sa sztywniejsze od jednopiorow i mozna dac wiekszy posuw. Ale musi byc mgła i wydmuch wiórów, bez tego zapomnij.
Dla przykładu ja Vką grawerską 0,3 60* jade 1200mm@60krpm, warstwa 0,15mm.
Przy tych srednicach wg mnie alu najlepiej obrabia sie dwupiorami, sa sztywniejsze od jednopiorow i mozna dac wiekszy posuw. Ale musi byc mgła i wydmuch wiórów, bez tego zapomnij.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 35
- Posty: 1714
- Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Ja mam inne zdanie na temat dwupiórowców i alu. Do alu używam przeważnie jednopiórowych frezów.Dudi1203 pisze:Przy tych srednicach wg mnie alu najlepiej obrabia sie dwupiorami, sa sztywniejsze od jednopiorow i mozna dac wiekszy posuw. Ale musi byc mgła i wydmuch wiórów, bez tego zapomnij.
Jeśli na chinolku to w moim starym XMD32 robiłem tak:
obroty 14000-19000
posuw 1500mm/min
warstwa zbierana 0,5-1mm
frez węglik fi 6mm jednoostrzowy
mgła olejowa.
[youtube][/youtube]
albo i jeszcze ostrzej (ale to do krótkich rowków):
[youtube][/youtube]
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 142
- Posty: 1023
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
- Lokalizacja: Radomsko
OK, Dudiemu daję plusika za konkretną poradę dla frez 1mm. Gasparowi daję plusika za jego filmy, dzięki którym poczułem się lepiej, że nie tylko u mnie blacha brzęczy i wibruje
. Zastanawiam się trochę nad stołem podciśnieniowym, ale raz że koszta a dwa musiałbym chłodziwo na mgłę przerobić. Myślałeś o czymś takim ? Z frezem 6mm problemu nie mam, właściwie to on taki pośredni jest: niby 2-piórowy, ale jedno skrzydło ma podłamane więc właściwie jedzie jednym piórem i tak już od dawna. Problem mam z tymi mniejszymi frezami: 2.4 zrobi kilka zębatek w alu 6mm i już zęby przestają być gładkie (biorę po 0.5mm zagłębienia). Kombinuję żeby z grubsza robić wybrania frezem 6 a poprawiać mniejszym, ale nie za bardzo jeszcze mogę z tym opanować Heeksa żeby nie robił mi pustych przejazdów. Jeszcze jedno pytanie: jak ustalacie 0 materiału ? Tak żeby nie robił pustych przejazdów, a z drugiej strony przy zagłębieniu 0.15 to musi to być dokładnie wyzerowane ?
A pozostałym daje po plusiku żeby też było im miło

A pozostałym daje po plusiku żeby też było im miło

Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? 
