Frezarka konstrukcyjne profile aluminiowe ITEM wykonanie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 8363
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
mialem swego czasu w ręce te profile, anodowane, nawet stosunkowo cięzkie jak na alu.
ten system przesuwu rolkowego juz gdzies widziałem, jakis przedstawiciel wciskał mi katalogi, dośdc proste rozwiązanie przemieszczen liniowych, ale nie do konca wiem jak z ceną.
co do projektu kolegi z tematu
wsio ok, gdyby nie te sruby trapezowe, a skoro kolega zdecydopwał sie na łozyska w obudowie zeliwnej, to od strony napędu trzeba dac dwa bo sa wahliwe samonastawne.
silniczki 3 Nm4,2A dadząrade, pod warunkiem ze nie bedzie zbyt duzych oporów
ten system przesuwu rolkowego juz gdzies widziałem, jakis przedstawiciel wciskał mi katalogi, dośdc proste rozwiązanie przemieszczen liniowych, ale nie do konca wiem jak z ceną.
co do projektu kolegi z tematu
wsio ok, gdyby nie te sruby trapezowe, a skoro kolega zdecydopwał sie na łozyska w obudowie zeliwnej, to od strony napędu trzeba dac dwa bo sa wahliwe samonastawne.
silniczki 3 Nm4,2A dadząrade, pod warunkiem ze nie bedzie zbyt duzych oporów
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
Tagi:
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 66
- Rejestracja: 03 lut 2010, 22:11
- Lokalizacja: zielona góra
tak to prawda nie są za lekkie. Cena przesuwu rolkowego była można by powiedzieć że była bardzo niska
chyba prawie jak wszystkiego co tam jest
hmm co jest nie tak ze śrubami? 18x4. Czy dodanie drugiego łożyska ma na celu zapewnienie dokładnej osiowości obrotu?
hmm duże opory to troszkę pojęcie względne jak dla mnie, tzn rozumiem że nie można przesadzać z posuwem i grubością skrawania ale czy to się właśnie tego tyczy?
tak na marginesie, przeglądałem Twoją strone... i jestem pełen podziwu!


hmm duże opory to troszkę pojęcie względne jak dla mnie, tzn rozumiem że nie można przesadzać z posuwem i grubością skrawania ale czy to się właśnie tego tyczy?
tak na marginesie, przeglądałem Twoją strone... i jestem pełen podziwu!
Człowiek normalny ma marzenia.
Człowiek geniusz ma cele.
Człowiek geniusz ma cele.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 8363
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
duże opory wystepują zazwyczaj na śrubach trapezowych - trzeba je często smarować, a i tak z czasem nakrętka się wyrabia.
mniejsze opory mają sruby toczne ( kulowe - nie wiem skąd ta nazwa, ale tak sie utarło), w sumie chodzi o to ze nakretka śruby tocznej zachowuje się podobne jak łozysko, w skutek czego opory sa minimalne, i w zasadzie silnik musi pokonać w większości bezwładnośc bramy i opory od freza, bo tarcie od posuwów i napędów jest małe.
co do łozyskowania - najlepiej gdy śruba ma jeden koniec podparty swobodnie a drugi na sztywno dociagnięty nakretkami do łozyska - wtedy jest pewniak ze nie będzie błędów pozycji, poza tym dwa łozyska wahliwe blisko siebie powodują ze czop i śruba już wahliwą nie jest - na wiekszych obrotach nie wpadnie w wibracje - skakanka, przy jednym łozysku wahliwym w ostateczności może dojśc do zerwania czopa napędowego.
plus tych łozysk w obudowie jest taki ze nie trzeba kombinować nad obudową, minus - czasami nieporęczny gabaryt
mniejsze opory mają sruby toczne ( kulowe - nie wiem skąd ta nazwa, ale tak sie utarło), w sumie chodzi o to ze nakretka śruby tocznej zachowuje się podobne jak łozysko, w skutek czego opory sa minimalne, i w zasadzie silnik musi pokonać w większości bezwładnośc bramy i opory od freza, bo tarcie od posuwów i napędów jest małe.
co do łozyskowania - najlepiej gdy śruba ma jeden koniec podparty swobodnie a drugi na sztywno dociagnięty nakretkami do łozyska - wtedy jest pewniak ze nie będzie błędów pozycji, poza tym dwa łozyska wahliwe blisko siebie powodują ze czop i śruba już wahliwą nie jest - na wiekszych obrotach nie wpadnie w wibracje - skakanka, przy jednym łozysku wahliwym w ostateczności może dojśc do zerwania czopa napędowego.
plus tych łozysk w obudowie jest taki ze nie trzeba kombinować nad obudową, minus - czasami nieporęczny gabaryt
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 16
- Posty: 66
- Rejestracja: 03 lut 2010, 22:11
- Lokalizacja: zielona góra
dziekuje za wyczerpującą odpowiedź, mam pytanie odnośnie łożyskowania, czy mówić "najlepiej gdy śruba ma jeden koniec podparty swobodnie a drugi na sztywno...
to miałeś na myśli że jedna strona nie jest przymocowana do łożyska? Te łożyska które ja posiadam mają po dwa tzw robaczki, więc nimi dokręcam mocowanie śruby. a po za tym to płaszczyzna śruby która była przetoczona jest ustalona z łożyskiem na pasowanie mieszane na lekki wcisk, więc dobrze się trzyma
to miałeś na myśli że jedna strona nie jest przymocowana do łożyska? Te łożyska które ja posiadam mają po dwa tzw robaczki, więc nimi dokręcam mocowanie śruby. a po za tym to płaszczyzna śruby która była przetoczona jest ustalona z łożyskiem na pasowanie mieszane na lekki wcisk, więc dobrze się trzyma

Człowiek normalny ma marzenia.
Człowiek geniusz ma cele.
Człowiek geniusz ma cele.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1592
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
dokończę wypowiedź z innego tematu jako ripostę do qqaza.
Konstrukcja może byc zaprojektowana różnie. Ma być ZAPROJEKTOWANA (tu 100% zgadzam się) ale już z czego i jak wykonana to TEŻ POWINNO BYĆ ZAPROJEKTOWANE. Wg założeń (danych wejściowych) ale też możliwości wykonawczych.
Czy konstrukcja tej wielkości z szyn kolejowych (60groszy/kg) zpawana byłaby lepsza?
Poza tym na forum dominuje stal no i może płyty MDF. I widzimy konstrukcie stalowe czyli SUPERMOC z profili 30x30x1,5mm.
Gmaro jedną z ram sprzedał na allegro i było widać łzy w oczach bo poszła bodajże za 2600PLN.
Raz: Ja bym w konstrukcji kolegi poprawił połączenia. Są bardzo przypadkowe.
Doboru profili nie poprawie bo już zakupione.
Dwa: cięcie tych profili szlifierką kątową? Nieporozumienie. Zlecasz firmie okiennej, w lutym będą błagały o zlecenia.
Konstrukcja może byc zaprojektowana różnie. Ma być ZAPROJEKTOWANA (tu 100% zgadzam się) ale już z czego i jak wykonana to TEŻ POWINNO BYĆ ZAPROJEKTOWANE. Wg założeń (danych wejściowych) ale też możliwości wykonawczych.
Czy konstrukcja tej wielkości z szyn kolejowych (60groszy/kg) zpawana byłaby lepsza?
Poza tym na forum dominuje stal no i może płyty MDF. I widzimy konstrukcie stalowe czyli SUPERMOC z profili 30x30x1,5mm.
Gmaro jedną z ram sprzedał na allegro i było widać łzy w oczach bo poszła bodajże za 2600PLN.
Raz: Ja bym w konstrukcji kolegi poprawił połączenia. Są bardzo przypadkowe.
Doboru profili nie poprawie bo już zakupione.
Dwa: cięcie tych profili szlifierką kątową? Nieporozumienie. Zlecasz firmie okiennej, w lutym będą błagały o zlecenia.
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 2347
- Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
- Lokalizacja: Łódź
Kolego Mnichuupadły_mnich pisze:... POWINNO BYĆ ZAPROJEKTOWANE. Wg założeń (danych wejściowych) ale też możliwości wykonawczych....
Ja do profili mam stosunek jak do każdego innego tworzywa. Jest i już. Tutaj uważam że Bartuss mając spawarkę i sprężarkę niepotrzebnie pakowałby się w koszty z alu uzyskując ten sam ( a może i gorszy) efekt w ramie. Natomiast autor, jak pisze, miał okazję wiec je użył.
Ja, podejmując budowę podobnej konstrukcji wybrałbym profile stalowe, nawet cienkie, bo otrzymam wtedy ramę lepszą od aluminiowej i z pewnością tańszą. Choć również nie byłaby dokładnie taka jak obowiązujący na forum wzorcowy model.
A przytyk do ZAPROJEKTOWANIA i zastosowania w projekcie alu to złośliwostka do kol. Kamara ( bez urazy, ale facet na tyle dojrzały że gniewać się nie powinien) jako odpowiedź na zarzut o moim wymyślaniu sztucznych problemów. W tamtym wątku. Bo projektowanie właśnie na takim wyprzedzającym wymyślaniu polega a kol Kamar DOPASOWUJE !!! gdy, jak napisał, napotka problem. I oczywiście to też metoda. Bo jakby nie patrzeć to nie splajtował. I ludzi zatrudnia!!!!.
Ja zresztą też, co niczego nie zmienia

Choć kol. Kamar pisze że właśnie projektuje ( ponownie na ramie z alu) więc co, jeszcze problemu nie ma a już nad nim rozmyśla??? ( temat kol Kowala)