Obliczenia napędu:
(cytat z wiadomości od kolegi markomp'a za co mu bardzo dziękuje

średnica koła zębatego 30mm
prędkość 25000mm/min=416.6(5)mm/sek
obrotów koła zębatego (25000/60)/(3.14*30)= 4.42obr/sek
silnik 6.9Nm przy zasilaniu 6A/70V, trzyma mocno do 6.58obr/sek
na charakterystyce - to jest początek spadku momentu
ja bym dał przełożenie 6.58/4.42 = 1.488 czyli ok. 1.5 jeśli aż do prędkości 25m/min chcemy mieć duży moment... albo jeśli przyjmując, że dla poleceń g0 nie będzie to aż tak konieczne.... dałbym przełożenie redukujące 1/2
podział 2.. czyli 4.42obr/sek * 2 = 8.85obr/sek
przy tej prędkości silnik straci trochę z 6.9Nm.... przy założeniu braku innych strat
będzie jeszcze miał do dyspozycji ok. 5.1Nm (przełożenie 1/2 robi z tego 10.2Nm na kole zębatym... co daje siłę na osi 1000*10.2/15 =680N= 69.3kG (więcej poniżej 6.58obr/sek silnika)
przyspieszenie:
przyjmijmy a=10m/(s*s)
IIzdN: F=ma
m= F/a = 680 N / (10m/(s*s)) = 68kg
czyli... masa bramy powinna być mała przy przyśpieszeniu (dość duuużym) 10m/(s*s)
ja zazwyczaj ustawiam dużo poniżej 1m/(s*s)... co w tym przypadku starczyło by na 680kg masy bramy
chętnie przyjmę wszelaką krytykę i uwagi


pozdrawiam Łukasz