Skrobanie panewek wrzeciona
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 lis 2006, 20:12
- Lokalizacja: Poznań
Skrobanie panewek wrzeciona
Witam
Sprawdziłem ostatnio luz między panewką, a wrzecionem tokarki TUB32. Wyszło mi, że po maksymalnym dokręceniu panewki mam jeszcze 0,1 mm luzu. Do sprawdzenia użyłem czujnika zegarowego opartego o uchwyt i podważyłem wrzeciono kawałkiem grubej deski (normalnie ręką nie szło tego sprawdzić).
Chciałbym doskrobać panewki. Rozebrałem wrzeciono i wyciągnąłem panewki. Jest w nich taka stalowa listewka, którą jak przypuszczam będzie trzeba doszlifować.
Nie wiem tylko o ile ją zeszlifować, bo muszę ją oddać do zakładu z magnesówką, bo ja nie mam szlifierki do płaszczyzn i nie chciałbym 2 razy z tym biegać.
Czy ktoś ma doświadczenie w tej sprawie i wie jak się powinno do tego podejść?
Sprawdziłem ostatnio luz między panewką, a wrzecionem tokarki TUB32. Wyszło mi, że po maksymalnym dokręceniu panewki mam jeszcze 0,1 mm luzu. Do sprawdzenia użyłem czujnika zegarowego opartego o uchwyt i podważyłem wrzeciono kawałkiem grubej deski (normalnie ręką nie szło tego sprawdzić).
Chciałbym doskrobać panewki. Rozebrałem wrzeciono i wyciągnąłem panewki. Jest w nich taka stalowa listewka, którą jak przypuszczam będzie trzeba doszlifować.
Nie wiem tylko o ile ją zeszlifować, bo muszę ją oddać do zakładu z magnesówką, bo ja nie mam szlifierki do płaszczyzn i nie chciałbym 2 razy z tym biegać.
Czy ktoś ma doświadczenie w tej sprawie i wie jak się powinno do tego podejść?
Tagi:
-
- Posty w temacie: 3
Ten klin się szlifuję , cały jest stalowy , tylko krawędź która styka się z wrzecionem jest pokryta mosiądzem , szlifuje się 0,03 mm i po szlifowaniu kasując luz nakrętkami trzeba sprawdzać luz aby , na zimnym wrzecionie był około 0,04 mm długość dźwigni 0,5 m
Ważne aby po naciśnięciu na wrzeciono czujnik wracał na 0 pozdrawiam
Ważne aby po naciśnięciu na wrzeciono czujnik wracał na 0 pozdrawiam