Pierwsza tokarka dla ucznia
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 10:31
- Lokalizacja: katowice
Pierwsza tokarka dla ucznia
Witam jestem nowy na forum.Od jakiegoś czasu zacząłem się interesować mechanika i postanowiłem kupić sobie tokareczke.Głównie do drobnej mechaniki i modelarstwa.Poczytałem troszeczkę na forum i stwierdziłem że Hobbymat byłby najlepszym wyborem dla mnie. I tu mam pytani kilka :
Czy hobbymat md65,standard,uniwersal to to samo ?
Na co zwracać uwage przy zakupie , szukam już prawie miesiąć i narazie tylko 1 znalazłem czy są aż tak rzadkie ?
Jakie są wasze opinie na jej temat ( na forum znalazłem raczej nie wiele ale pozytywnych )?
Może polecicie mi coś innego w podobnej cenie i gabarytach.
Gdzie znajdę dtr po polsku lub angielsku ?
z góry dziękuje za pomoc
Czy hobbymat md65,standard,uniwersal to to samo ?
Na co zwracać uwage przy zakupie , szukam już prawie miesiąć i narazie tylko 1 znalazłem czy są aż tak rzadkie ?
Jakie są wasze opinie na jej temat ( na forum znalazłem raczej nie wiele ale pozytywnych )?
Może polecicie mi coś innego w podobnej cenie i gabarytach.
Gdzie znajdę dtr po polsku lub angielsku ?
z góry dziękuje za pomoc
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 942
- Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Na forum jest użytkownik który posiada DTR do tego, niestety ale w czarnej mowie
https://www.cnc.info.pl/topics56/hobbym ... t10920.htm
Tutaj też coś w kwestii manuala/dtr do tokarki
http://modeleng.proboards.com/thread/2522
Co do samej tokarki to trochę dziwi mnie umieszczenie silnika tak jak to widzę na zdjęciach. Krata do zasysania powietrza przez wiatrak silnika jest umieszczona dokładnie obok uchwytu, jak będziesz skrawał to podejrzewam, że wióry będą tam wpadać. I to prawie pewne bo w swojej tokarce znajdowałem je już w najdziwniejszych miejscach. To samo tyczy się ewentualnego chłodziwa które obrabiany przedmiot będzie rozrzucał na wszystkie strony z tą kratą włącznie.
Osobiście wolałbym starsze maszyny. Tos MN80 ,TSB 16 , TSB 20. Forum kipi od wątków o tych maszynkach i wiele osób będzie mogło doradzić z miejsca co robić gdyby był problem z maszyną. O DTR dużo łatwiej też na popularnym chomiku. Ale to tylko ja, fan starych żeliwnych maszyn.
https://www.cnc.info.pl/topics56/hobbym ... t10920.htm
Tutaj też coś w kwestii manuala/dtr do tokarki
http://modeleng.proboards.com/thread/2522
Co do samej tokarki to trochę dziwi mnie umieszczenie silnika tak jak to widzę na zdjęciach. Krata do zasysania powietrza przez wiatrak silnika jest umieszczona dokładnie obok uchwytu, jak będziesz skrawał to podejrzewam, że wióry będą tam wpadać. I to prawie pewne bo w swojej tokarce znajdowałem je już w najdziwniejszych miejscach. To samo tyczy się ewentualnego chłodziwa które obrabiany przedmiot będzie rozrzucał na wszystkie strony z tą kratą włącznie.
Osobiście wolałbym starsze maszyny. Tos MN80 ,TSB 16 , TSB 20. Forum kipi od wątków o tych maszynkach i wiele osób będzie mogło doradzić z miejsca co robić gdyby był problem z maszyną. O DTR dużo łatwiej też na popularnym chomiku. Ale to tylko ja, fan starych żeliwnych maszyn.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 232
- Rejestracja: 05 mar 2009, 22:39
- Lokalizacja: Szczecin
Mam hobbymata od przeszło 20 lat i polecam bardzo jako pierwszą tokarkę. Jednak trzeba sobie zdawać sprawę, że maszynka najlepiej radzi sobie z obróbką części rzędu kilku mm. Oczywiście można toczyć nawet te 65mm, ale to już zdecydowanie nie jej ulubiony obszar. Jeśli maszyna jest niezajechana to ma naprawdę rewelacyjne parametry jeśli chodzi o dokładność obróbki.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2558
- Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
też mam hobbymata standart. od uniwersala pewnie rożni się tym ze nie ma wyprowadzonej bazy pod dokręcana kolumnę z głowicą frezerską.
póki co jestem zadowolony, to co potrzebuję to zrobi, jedynie ten imak okrągły jest kompletnie do du**, nie wiem kto to wymyślił i po co ale cóż.
jeszcze z minusów to tak jak koledzy mówią wystający silnik ale tego to odgrodziłem osłonami i jest spokój no i konik jest na 2ch śrubach imbusach dociągająca i rozpychająca więc przy przestawianiu kunia trzeba się nakręcić imbusem
ot ostatnio właśnie na moim wystrugałem takie cóś

co do zębatek do gitary mam wyrysowane i obmierzone wszystkie. natomiast żywcem tylko 3 do posuwu 0,08mm/obr. pytanie kto by wykonał resztę zębatek.
póki co jestem zadowolony, to co potrzebuję to zrobi, jedynie ten imak okrągły jest kompletnie do du**, nie wiem kto to wymyślił i po co ale cóż.
jeszcze z minusów to tak jak koledzy mówią wystający silnik ale tego to odgrodziłem osłonami i jest spokój no i konik jest na 2ch śrubach imbusach dociągająca i rozpychająca więc przy przestawianiu kunia trzeba się nakręcić imbusem
ot ostatnio właśnie na moim wystrugałem takie cóś

co do zębatek do gitary mam wyrysowane i obmierzone wszystkie. natomiast żywcem tylko 3 do posuwu 0,08mm/obr. pytanie kto by wykonał resztę zębatek.
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 942
- Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
http://www.lathes.co.uk/tos/
Tutaj jest opis MN 80 (po angielsku) Na jeden fotografii jest przedstawione pełne wyposażenie zdaje się. Co do gwintów to jak widać po gitarze posiada. Cytat z powyższej strony "19 metric threads from 0.2 mm to 3 mm pitch; 15 Whitworth pitches from 36 to 7 t.p.i; 17 module from 0.2 to 1.5 and 8 Diametral from 20 to 80 DP"
Wystarczy przed zakupem dzwonić i pytać czy ma w przekładni gitarowej koła zębate. W DTR powinny być informacje na temat ilości kół i ich zębów więc na miejscu można sprawdzić czy się zgadza.
http://lathes.co.uk/
Tutaj są opisy większości tokarek ze świata. (wszystko po angielsku, są zdjęcia, podane funkcje maszyn oraz różne spostrzeżenia choć zapewne nie każda jest tak samo dobrze opisana)
Tutaj jest opis MN 80 (po angielsku) Na jeden fotografii jest przedstawione pełne wyposażenie zdaje się. Co do gwintów to jak widać po gitarze posiada. Cytat z powyższej strony "19 metric threads from 0.2 mm to 3 mm pitch; 15 Whitworth pitches from 36 to 7 t.p.i; 17 module from 0.2 to 1.5 and 8 Diametral from 20 to 80 DP"
Wystarczy przed zakupem dzwonić i pytać czy ma w przekładni gitarowej koła zębate. W DTR powinny być informacje na temat ilości kół i ich zębów więc na miejscu można sprawdzić czy się zgadza.
http://lathes.co.uk/
Tutaj są opisy większości tokarek ze świata. (wszystko po angielsku, są zdjęcia, podane funkcje maszyn oraz różne spostrzeżenia choć zapewne nie każda jest tak samo dobrze opisana)
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 707
- Rejestracja: 03 sty 2011, 23:18
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt: