TUB 32 + falownik
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 463
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 21:27
- Lokalizacja: Lublin
TUB 32 + falownik
Czy ktoś z szanownych kolegów zastosował falownik w Tub32, i może podzielić się doświadczeniem?
Ja mam już dosyć cieknącej i wyjącej skrzyni przekładniowej a remontować jej nie mam zamiaru. Z jakimi przeróbkami i kosztami należy się liczyć ?
Ja mam już dosyć cieknącej i wyjącej skrzyni przekładniowej a remontować jej nie mam zamiaru. Z jakimi przeróbkami i kosztami należy się liczyć ?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Ktoś już wspominał na forum o takiej przeróbce. Najważniejsza sprawa to to, że wyrzucając reduktor musimy przerobić układ smarowania, który ma wspólny obieg reduktora i skrzynki posuwów. Myślę, że to nie musi być wielki problem bo jest też osobna pompa olejowa do smarowania wrzeciennika, ale trzeba zastosować jakiś zbiornik oleju, który będzie zbierał olej spływający ze skrzynki posuwów i z którego pompa będzie zasysać, żeby ponownie podać na wrzeciono i skrzynkę.


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1678
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
- Lokalizacja: Wrocław
Nie. Reduktor jest na dole. Napęd na wał wrzeciona jest z dołu pasami.kamar pisze:Na czuja to się wiele nie doradzi, mam wrażenie że reduktor to one mają we wrzecienniku.
Poza tym są dwa różne oleje. Na wrzeciennik z samego dołu pompka podaje olej wrzecionowy,
a reduktor i Norton smarowane są maszynówką. Niewygodne jest zastąpienie tego jednym obiegiem. Nie wiem jakie warunki temperaturowe i lepkości wytwarza w swoim obiegu olej wrzecionowy i nie wiem jak wpłynie dołożenie mu skrzynki posuwów, może trzeba filtrować dodatkowo, może coś jeszcze...