Tokarki bułgarskie CU400 CU401 CU500 CU502 CU580 CU582 C11
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 991
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Witam. Mam problem z kołem przekazującym napęd z wałka pociągowego do suportu w CU 580M. Wałek pociągowy w tej tokarce to szesciokąt 27mm i przechodzi on przez ten element na zdjęciach . Jak widać wałek w środku jest okrągły a od czoła ktoś napawywał jakby zabieraki pod te blaszki.
Czy w oryginale przekazanie napędu z wałka pociągowego w tych tokarkach właśnie tak wyglądało czy to czyjaś radosna twórczość?
Czyżby byłoby to takie zabezpieczenie przeciążeniowe?
Myślałem nad dorobieniem całego koła z od nowa i wydłutowanie wewnątrz sześciokąta .
Czy w oryginale przekazanie napędu z wałka pociągowego w tych tokarkach właśnie tak wyglądało czy to czyjaś radosna twórczość?
Czyżby byłoby to takie zabezpieczenie przeciążeniowe?
Myślałem nad dorobieniem całego koła z od nowa i wydłutowanie wewnątrz sześciokąta .
Tagi:
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 37
- Rejestracja: 09 cze 2014, 23:01
- Lokalizacja: Zabrze
Jak ja tych szesciokatow nie lubie :/
Kiedys przerobilem szesciokat tak ze wyfrezowalem wzdluz walka rowek pod wpust (klin) i oczywicie odpowiednio przerobilem zebatke i jakos to do dzis chodzi.
To raczej nie jest orginal ktos mial pomysl a jak sie popatrzy na zdjecia tej tokarki w internecie to widac ze jest szesciokat na kazdej z nich
Kiedys przerobilem szesciokat tak ze wyfrezowalem wzdluz walka rowek pod wpust (klin) i oczywicie odpowiednio przerobilem zebatke i jakos to do dzis chodzi.
To raczej nie jest orginal ktos mial pomysl a jak sie popatrzy na zdjecia tej tokarki w internecie to widac ze jest szesciokat na kazdej z nich
Fajnie jest zrobic cos samemu
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 991
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Z początku też tak chciałem zrobić, ale nasadka 27mm ma po zewnątrz prawie tyle co fi zewn. tej tulejki i musiłałbym jeszcze sporo przetoczyć to i nasadkę także ścianki wyszłyby za chude .IMPULS3 pisze:Ja typowy wymiar sześciokata to najprościej wsadzić nasadkę z kluczy, chyba że nie problem dorobić i zahartować to mozna i nową zrobić.
Jeśli chodzi o te blaszki to raczej nie wygladają na dorabiane bo są dosyć równe i bardzo sprężyste.kreda pisze:Jak ja tych szesciokatow nie lubie :/
To raczej nie jest orginal ktos mial pomysl a jak sie popatrzy na zdjecia tej tokarki w internecie to widac ze jest szesciokat na kazdej z nich
Ale wychodzi na to że jednak ktoś tak kombinował tymi blaszkami.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 937
- Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Brakuje koła ze skalą więc kręcąc tą dużą korbą pod spodem nie wiesz ile przejechałeś.
Chyba wszystkie bułgarki mają hartowane łoża a na pewno maszyny z serii CU więc na 99% i seria C11 też ma hartowanie. Kosztu łożysk nie znam. Musisz pytać kolegę Arcio który pewnie o 2 w nocy wybudzony by ci wyrecytował wymiary łożysk
Chyba wszystkie bułgarki mają hartowane łoża a na pewno maszyny z serii CU więc na 99% i seria C11 też ma hartowanie. Kosztu łożysk nie znam. Musisz pytać kolegę Arcio który pewnie o 2 w nocy wybudzony by ci wyrecytował wymiary łożysk
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 maja 2014, 00:15
- Lokalizacja: Podkarpacie
Witam, nabyłem tokarkę CU500 i w związku z tym mam kilka pytań. Chciałbym wymienić oleje w wrzecienniku, skrzynce posuwów i suporcie, tylko pytanie jakie zastosować do poszczególnych miejsc i w jakiej ilości? Nie chce eksperymentować, a chce uniknąć problemów ze ślizgającym sprzęgłem czy ewentualnymi wyciekami.
Drugie pytanie to jak działa dźwignia ustawiania prędkości prawo lewo, ta przy dźwigni ustawiania prędkości wrzeciona? Wydaje mi się że ma ona dwa położenia ( słychać kliknięcia) ale nie specjalnie zauważam jakieś różnice w działaniu maszyny.
Trzecie pytanie to dźwigienka prędkości obracająca tarczką z prędkościami, czy ona powinna się zatrzymywać na wszystkich prędkościach? U mnie charakterystyczne kliknięcie i przyblokowanie dźwigni słychać na co 2 położeniu. I nie wiem jak ustawiać wszystkie prędkości. Czy ta dźwigienka obrotów prawo lewo jest też z nią jakoś związana?
Pozdrawiam
Drugie pytanie to jak działa dźwignia ustawiania prędkości prawo lewo, ta przy dźwigni ustawiania prędkości wrzeciona? Wydaje mi się że ma ona dwa położenia ( słychać kliknięcia) ale nie specjalnie zauważam jakieś różnice w działaniu maszyny.
Trzecie pytanie to dźwigienka prędkości obracająca tarczką z prędkościami, czy ona powinna się zatrzymywać na wszystkich prędkościach? U mnie charakterystyczne kliknięcie i przyblokowanie dźwigni słychać na co 2 położeniu. I nie wiem jak ustawiać wszystkie prędkości. Czy ta dźwigienka obrotów prawo lewo jest też z nią jakoś związana?
Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 937
- Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
co do oleju to tutaj mówią o oleju shell vitrea do wrzeciennika i shell tellus do supportu i skrzynki posuwów
https://www.cnc.info.pl/topics56/tokark ... t15825.htm
Co do dźwigni to nie pomogę, Najlepiej odkręcić pokrywę wrzeciennika co w sumie i tak musisz zrobić bo przecie przed wlaniem nowego oleju trzeba dobrze wymyć dno wrzeciennika.
Z otwartym wrzeciennikiem po prostu obserwuj sobie co się załącza i dojdziesz raz dwa czemu co i jak. Nie włączaj tylko obrotów bo się zachlapiesz olejem
https://www.cnc.info.pl/topics56/tokark ... t15825.htm
Co do dźwigni to nie pomogę, Najlepiej odkręcić pokrywę wrzeciennika co w sumie i tak musisz zrobić bo przecie przed wlaniem nowego oleju trzeba dobrze wymyć dno wrzeciennika.
Z otwartym wrzeciennikiem po prostu obserwuj sobie co się załącza i dojdziesz raz dwa czemu co i jak. Nie włączaj tylko obrotów bo się zachlapiesz olejem
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 991
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Jeśli chodzi o oleje do CU 500 to w DTR stoi tak:
#wrzeciennik i skrzynka posuwów: olej klasy CL 32 (wg. DIN 51502) -
pojemności odpowiednio :10L i 2L
oleje tej klasy to: L-AN 32 , Mobil Vactra, Shell Tellus 32, Esso Teresso32,
Castrol Magna 32, Valvoline CIR32
# skrzynka suportowa : olej klasy GG68 , 2L
L-AN 68, Mobil No.2, Shell Tonna T68, Esso Febis K68, Castrol Magna BC68, Valvoline GES 68.
Oleje L-AN to zwykłe łatwo dostępne krajowe oleje maszynowe. Jeśli chodzi o ich jakość to szału nie ma. Jeśli chcesz coś lepszego no to Shell, Castrol itp
Ja tam mam wszystko zalane L-AN 46
#wrzeciennik i skrzynka posuwów: olej klasy CL 32 (wg. DIN 51502) -
pojemności odpowiednio :10L i 2L
oleje tej klasy to: L-AN 32 , Mobil Vactra, Shell Tellus 32, Esso Teresso32,
Castrol Magna 32, Valvoline CIR32
# skrzynka suportowa : olej klasy GG68 , 2L
L-AN 68, Mobil No.2, Shell Tonna T68, Esso Febis K68, Castrol Magna BC68, Valvoline GES 68.
Oleje L-AN to zwykłe łatwo dostępne krajowe oleje maszynowe. Jeśli chodzi o ich jakość to szału nie ma. Jeśli chcesz coś lepszego no to Shell, Castrol itp
Ja tam mam wszystko zalane L-AN 46