TUD 50

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#51

Post napisał: pioterek » 29 sty 2013, 23:37

A w silniku jak jest ile zacisków, bo może już ktoś tam maczał zdolne rączki i maszyna jest przerobiona na tyle, że sam przełącznik nic nie da.

Obrazek

Obrazek

Jest tak jak na rysunkach?



Tagi:


piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 28
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#52

Post napisał: piotrfire » 30 sty 2013, 15:47

Dostałem się dzisiaj do silnika doprowadzone jest do niego 6 przewodów 3 czarne i 3 czerwone niestety kostka jes częściowo połamana i nie widać wszystkich oznaczeń te co widać oznaczyłem na obrazku

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


do włącznika podłączone są tylko 3 czarne czerwone leżą nie podłączone. Wyłącznik mam tylko 0-1 tak więc chyba do wymiany


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#53

Post napisał: pioterek » 30 sty 2013, 16:33

Te oznaczenia na kostce nic nie mają do tego tematu. Na rysunku 1 u góry z tych co wstawiłem rogi trójkąta to te czarne, pozostałe czerwone. Włącznik do wymiany, po zakupie, w pudełku z nowym powinien być schemat połączeń więc nie ma co się martwić na zapas.


piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 28
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#54

Post napisał: piotrfire » 30 sty 2013, 16:40

Teraz powiedz jaki przełącznik o-1-2 , 1-0-2 , czy tylko 1-2 może jakiś symbol albo link

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#55

Post napisał: pioterek » 30 sty 2013, 17:02

Nie jestem pewny jaki, ale może ktoś kto ma taką maszynę podpowie. Z drugiej strony to zależy od tego jak wygląda cały schemat, bo nie ma sensu by ten miał funkcje które są realizowane innymi. Jak bym miał schemat to bym to przemyślał. Jednak ja zorientował bym się co da się kupić a więc co jest dostępne, widać, że z braku laku kit już wsadzili. Warto wybrać tą samą firmę co w starym aby nie było potrzeby przerabiać otwory w obudowie. 0-1-2 czy 1-2 spełni swoją funkcję jak i 1-0-2 który wydaje się bardziej bezpieczny konstrukcyjnie do tego celu.


stevie
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 5
Posty: 44
Rejestracja: 16 lis 2008, 14:39
Lokalizacja: Jaworzno

Silnik

#56

Post napisał: stevie » 30 sty 2013, 19:38

co do tego silnika to prawdopodobnie jest tak ze jesli jest to 2 biegowy to albo podajesz napiecie na zaciski x,y,z i bedzie to np 1 bieg a jak podasz na u,v,w to bedzie 2 bieg
musisz na tabliczce znamionowej sprawdzic czy jest to faktycznie 2 biegowy a nie 1 w DTR'ce
silniki 2 biegowe maja albo jak dobrze pamietam dodatkowe uzwojenia palaczone wewnacz albo maja 9 wyprowadzen i 3 sa polaczone w gwiazde a 6 w trojkat i podawszy napiecie na gwaiazde 1 bieg a na trojkat 2 bieg troche chaotycznie to napisalem ale mysle ze zrozumiale:D

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#57

Post napisał: Mat3ys » 30 sty 2013, 19:40

stevie pisze:co do tego silnika to prawdopodobnie jest tak ze jesli jest to 2 biegowy to albo podajesz napiecie na zaciski x,y,z i bedzie to np 1 bieg a jak podasz na u,v,w to bedzie 2 bieg
musisz na tabliczce znamionowej sprawdzic czy jest to faktycznie 2 biegowy a nie 1 w DTR'ce
silniki 2 biegowe maja albo jak dobrze pamietam dodatkowe uzwojenia palaczone wewnacz albo maja 9 wyprowadzen i 3 sa polaczone w gwiazde a 6 w trojkat i podawszy napiecie na gwaiazde 1 bieg a na trojkat 2 bieg troche chaotycznie to napisalem ale mysle ze zrozumiale:D
Trójkąt to 1 bieg a podwójna gwiazda to 2 bieg. Chyba tak powinno być ...


piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 28
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#58

Post napisał: piotrfire » 30 sty 2013, 19:50

silnik wg tabliczki jest na pewno 2 biegowy i jak pisaliście to u v w jest pierwszy bieg a x y z to drugi sprawdzałem obroty ze stoperem i zgadzają się. Dzwonilem również to poprzedniego właściciela po uszkodzeniu włącznika kupili zwykły bo pracowali tylko na wolniejszych obrotach i z oszczędności kupili zwykły włącznik. Na elektrodzie podali mi taki typ przełącznika 4G40-19-U APATOR
Jak bym miał schemat to bym to przemyślał.
podaj e-mail to podeślę nie jest idealny ale jak ktoś się zna to załapie.


stevie
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 5
Posty: 44
Rejestracja: 16 lis 2008, 14:39
Lokalizacja: Jaworzno

silnik

#59

Post napisał: stevie » 30 sty 2013, 20:04

"Trójkąt to 1 bieg a podwójna gwiazda to 2 bieg. Chyba tak powinno być ..."

moze i tak jest napisalem to co pamientam ze szkoly a kilka lat temu to bylo nie lacze silnikow na codzien najwazniejsze ze chyba pomoglem

Awatar użytkownika

Czesio
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 320
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:47
Lokalizacja: Ustroń

#60

Post napisał: Czesio » 30 sty 2013, 22:20

Przełącznik 1-0-2 jest do silnika, który ma lewe i prawe obroty. Nie nadaje się do silnika dwubiegowego.

Zastosowanie przełącznika 0-1-2 jest dość prymitywnym sposobem sterowania pracą silnika dwubiegowego.

Nie jestem elektrykiem ale tak to powinno działać: po załączeniu 1 biegu przełącza się silnik na 2 bieg.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”