Tsb 16

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
majkel200
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 31
Posty: 101
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
Lokalizacja: jędrzejewo

#41

Post napisał: majkel200 » 21 kwie 2016, 22:36

Gdzie, w ktorym miejscu przytkac?



Tagi:


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 28
Posty: 573
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#42

Post napisał: Grzegorz53 » 21 kwie 2016, 22:46

W rurkę (u mnie są dwie) odpływową na dnie komory olejowskazu wetknij coś na kształt knota.


Autor tematu
majkel200
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 31
Posty: 101
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
Lokalizacja: jędrzejewo

#43

Post napisał: majkel200 » 22 kwie 2016, 11:14

Też mam dwie rurki, jedna powrotna a druga zasilajaca komorę olejowskazu. Wychodzą obok siebie. Czyli do tej powrotnej wetknać kawałek filcu tak? Tak bylo robione fabrycznie?

[ Dodano: 2016-04-22, 16:45 ]
Bylem zrobic testy, wezyk 3mm napelnia ok 12cm na 10sekund z tym ze nie wiem przy jakich obrotach bo mam inne kola na przekladni. Zaworek puszcza olej zpowrotem ale tylko poczatkowo. Robić coś z tym czy zostawic jaj jest? Jezeli olej sie cofnie to bedzie dluzej trwalo zanim na wrzeciono poleci znowu olej.


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 28
Posty: 573
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#44

Post napisał: Grzegorz53 » 22 kwie 2016, 21:16

W mojej są dwie powrotne i w każdej jest knot. Te tokarki były robione w różnych miejscach w Polsce i mogą różnić się nieznacznie. Możesz wsadzić co masz np. kawałek sznurowadła, też będzie spełniało funkcję knota, ważne aby nie było za ciasno.
Prędkość obrotową wrzeciona możesz obliczyć w prosty sposób znając obroty silnika i przełożenia przekładni. Tak do 700 obrotów /min. możesz policzyć wkładając w uchwyt zagięty gwóźdź i przyłożyć kawałek tekturki. Policz ile jest uderzeń na sekundę i x 60.
Wygląda, że pompka jest ok a olej zawsze zostaje na łożyskach i zębatkach i tokarce nic nie będzie. To jest konstrukcja nie do zajechania i trzeba być wyjątkowym ignorantem aby ją zniszczyć.


Autor tematu
majkel200
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 31
Posty: 101
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
Lokalizacja: jędrzejewo

#45

Post napisał: majkel200 » 22 kwie 2016, 21:30

Tak jak pisalem wczesniej sa dwie rurki zaraz pod olejowskazem i tylko z jednej plynie olej a w druga scieka. Obie rownej dlugosci. Niestety po pol godzinie olej z wezyka zszedl.


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 28
Posty: 573
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#46

Post napisał: Grzegorz53 » 22 kwie 2016, 21:34

Nic nie szkodzi, ważne że pompuje. Sprawdź tylko obroty na jakich robiłeś próbę.


Autor tematu
majkel200
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 31
Posty: 101
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
Lokalizacja: jędrzejewo

#47

Post napisał: majkel200 » 23 kwie 2016, 15:53

Czy sruba pociagowa pracuje, obraca sie caly czas czy mozna ja w jakis sposob wylaczyc? Obracalem wszystkie dzwignie a sruba nonstop sie kreci


Grzegorz53
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 28
Posty: 573
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#48

Post napisał: Grzegorz53 » 23 kwie 2016, 22:54

Jeżeli ustawisz dźwignię lewą górną lub lewą dolną w położeniu środkowym, to śruba się nie kręci.


Radziecki87
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 06 maja 2016, 18:54
Lokalizacja: Poznań

#49

Post napisał: Radziecki87 » 06 maja 2016, 19:50

W pierwszej kolejności pragnę wszystkich powitać.
Pozwolę się również podpiąć pod temat tokarki TSB-16.
Pytanie dotyczy zmiany prędkości obrotowej wrzeciona poprzez przekładanie pasków.

W dokumentacji wygląda to następująco:
Obrazek

chodzi dokładnie o zaznaczone koło pasowe przy którym widnieją dwie wartości. po zmierzeniu kół w przekładni mojej TSB 16 stwierdziłem że koło pasowe ma większe średnice z wymienionych (dolne) . Jak rozumiem drugie wartości dotyczą koła które najprawdopodobniej zaginęło poprzedniemu właścicielowi i prawdopodobnie trzeba będzie je dorobić / dokupić :wink: ?

Pozdrawiam!


Autor tematu
majkel200
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 31
Posty: 101
Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
Lokalizacja: jędrzejewo

#50

Post napisał: majkel200 » 09 gru 2016, 20:34

Witam, kontynuując temat mojej tokarki chciałbym w niej zastosować do zmiany obrotów skrzynię od fiata 126p. Czy ktoś z forumowiczów jest mi w stanie powiedzieć jakie będą prędkości na wyjściu z tej skrzyni gdy podamy jej na wejście 1400obr/min?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”