demontaż wrzeciona tokarki CU 401 ZMM Sofia
-
- Posty w temacie: 25
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 42
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
- Lokalizacja: Podkarpacie
Po dalszym oglądaniu skrzyni i kręceniu kołami znalazłem jeszcze inny defekt tzn. skrzywiony wałek na który jest osadzone koło zębate. Wygląda to tak, że są dwa wałki jeden pod drugi i na obu końcach są koła zębate na stałe. obracając tymi kołami w jednym miejscu przycinają się natomiast po przeciwległej stronie powstaje nadmierny luz.
Pytanie czy to mogło dawać taki efekt, stukot.
Pierścień zewnętrzny łożyska będę chciał będę chciał wsunąć w korpus jak tylko zdemontuję łożyska z wrzeciona. Sprawa szlifowania pierścienia, pierścienia prawdopodobnie są dwa jeden przy nakrętce drugi pop drugiej stronie łożysk. Myślę, że szlifować należy ten przy końcu grubszej części wrzeciona wrzeciona żeby łożysko mogło się przemieścić po wrzecionie.
Pytanie czy to mogło dawać taki efekt, stukot.
Pierścień zewnętrzny łożyska będę chciał będę chciał wsunąć w korpus jak tylko zdemontuję łożyska z wrzeciona. Sprawa szlifowania pierścienia, pierścienia prawdopodobnie są dwa jeden przy nakrętce drugi pop drugiej stronie łożysk. Myślę, że szlifować należy ten przy końcu grubszej części wrzeciona wrzeciona żeby łożysko mogło się przemieścić po wrzecionie.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 42
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
- Lokalizacja: Podkarpacie
Bicie tego wałka jest ewidentne i widać to wyraźnie gołym okiem. Bardziej byłbym skłonny właśnie to podać jako przyczyną tego niepokojącego odgłosu dochodzącego ze skrzyni niż brakujący seger. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz czy myśleć o prostowaniu tego wałka czy łatwiej i szybciej będzie dorobić nowy. Fi tego wałka to jakieś 45mm a długość całkowita ok 280mm.
Poruszałem wcześniej wątek łożysk (producenta) widzę, że na typowych łożyskach kulkowych, które przypuszcza, że są tu od nowości znajduje się oznaczenie USSR więc czy założone na wrzecionie łożyska KOYO Japan mogą nie być łożyskami założonymi fabrycznie.
Co do ukrzywienia wałka wysnułem taką teorię, że doszło do spotkania wirującego wrzeciona z suportem i stąd ten defekt, ale to tylko moja teoria.
Poruszałem wcześniej wątek łożysk (producenta) widzę, że na typowych łożyskach kulkowych, które przypuszcza, że są tu od nowości znajduje się oznaczenie USSR więc czy założone na wrzecionie łożyska KOYO Japan mogą nie być łożyskami założonymi fabrycznie.
Co do ukrzywienia wałka wysnułem taką teorię, że doszło do spotkania wirującego wrzeciona z suportem i stąd ten defekt, ale to tylko moja teoria.
-
- Posty w temacie: 25
trzeba sprawdzić czy jest miękki , czy twardy , bo każdy się inaczej prostuje
żeby wyprostować trzeba wyjąć , a dorobić ostateczność , sprawdzić w kłach jeśli uda się wyprostować to zostawić , ja nigdy nie spotkałem się na wrzecionie z łożyskami kulkowymi , chyba że w tylniej części wrzeciona , to tak . Zapraszam na you tube dziś filmiki o skrobaniu pozdrawiam
żeby wyprostować trzeba wyjąć , a dorobić ostateczność , sprawdzić w kłach jeśli uda się wyprostować to zostawić , ja nigdy nie spotkałem się na wrzecionie z łożyskami kulkowymi , chyba że w tylniej części wrzeciona , to tak . Zapraszam na you tube dziś filmiki o skrobaniu pozdrawiam
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 42
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
- Lokalizacja: Podkarpacie
Sprawdzenie twardości metodą na pilnik? Wyciągnąć jasne, że trzeba i coś już tam grzebałem koło tego. Mam zamiar zdemontować oba wałki. Łożyska kulkowe o który wspominałem bynajmniej nie są na wrzecionie ale właśnie na tych wałkach.
Dziękuję za zaproszenie na pewno skorzystam. Pozdrawiam i ponownie dziękuję za wsparcie w temacie.
Dziękuję za zaproszenie na pewno skorzystam. Pozdrawiam i ponownie dziękuję za wsparcie w temacie.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 42
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
- Lokalizacja: Podkarpacie
Damy radę. Jestem bardzo zadowolony, że jak do tej pory nie dostałem wpisu treści "daj sobie spokój bo nie dasz rady". Nie wiem w czym ja mógłbym Panu pomóc patrząc na Pana doświadczenia ale życie potrafi czasem zaskoczyć.
Czy mógłby mi Pan jeszcze coś podpowiedzieć w sprawie szlifowania pierścienia dystansowego i kasowania luzu na wrzecionie?
Czy mógłby mi Pan jeszcze coś podpowiedzieć w sprawie szlifowania pierścienia dystansowego i kasowania luzu na wrzecionie?
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 42
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
- Lokalizacja: Podkarpacie
Pan Panie Jacku się uczy, a co ja mam powiedzieć. Ja na tej maszynie uczę się "ściągania wióra" a z wykształcenia jestem gaziarzem (mgr inż.). Ciekawy mix co. Jednak zawsze sercem byłe przy obróbce skrawaniem ale życie wrzuciło na inne tory.
[ Dodano: 2015-02-16, 20:46 ]
A tak poza tym na imię ma Marek i "Panem" się nie czuję, więc proszę na TY.
[ Dodano: 2015-02-16, 20:46 ]
A tak poza tym na imię ma Marek i "Panem" się nie czuję, więc proszę na TY.