demontaż wrzeciona tokarki CU 401 ZMM Sofia

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

manfix
Posty w temacie: 25

#21

Post napisał: manfix » 13 lut 2015, 20:05

Oj chyba dobrze pamiętam Twoją metodą nie zejdzie
Wałek wyjmowałem , może i to koło co jest tu widoczne z przodu ???



Tagi:


Autor tematu
ivangroynz80
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 42
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
Lokalizacja: Podkarpacie

#22

Post napisał: ivangroynz80 » 13 lut 2015, 20:52

Przed kołem jest już korpus i to on nie pozwoli przemieścić koła zębatego do tyłu. jakby nie kombinował to duże koło zębate przemieści się do tyłu tylko o grubość wałka (ok 20mm) i to pod warunkiem, że po drugiej stronie (od rozdzielni elektrycznej) zdemontuje się koła skośne. jednak wydaje mi się, że przemieszczenie dużego koła zębatego po wrzecionie o 20mm nie wystarczy żeby wyciągnąć klina.

Trzeba jakoś tą zagwostkę rozwiązać i jak to mówią pomyśl dwa razy zrób raz.


manfix
Posty w temacie: 25

#23

Post napisał: manfix » 13 lut 2015, 21:02

Chyba te 20 mm wystarczy i klin wyjdzie


Autor tematu
ivangroynz80
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 42
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
Lokalizacja: Podkarpacie

#24

Post napisał: ivangroynz80 » 13 lut 2015, 21:13

OK.
Przyglądnę się temu jutro jeszcze raz na spokojnie. Wszystko zależy od tego jaki długi jest klin.
Nie upieram się przy "swojej metodzie" ale zapytam jeszcze o taką rzecz: czy łożysko oporowe będzie stawiało duży opór przy wybijanie. Wg mnie nie powinno iść specjalnie ciężko patrząc na jego konstrukcję. Więc pozostaje do pokonanie opór jaki będzie stawiał pierścień zewnętrzny łożyska wałeczkowego NN.


manfix
Posty w temacie: 25

#25

Post napisał: manfix » 13 lut 2015, 21:36

łożysko oporowe jeden pierścionek ma 2 mm luzu , a drugi jest pasowany suwliwie , łożysko wałeczkowe pierścień zewnętrzny zostaje we wrzecienniku
dwa razy pomyśleć , raz zrobić a dobrze


Autor tematu
ivangroynz80
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 42
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
Lokalizacja: Podkarpacie

#26

Post napisał: ivangroynz80 » 13 lut 2015, 22:05

Też tak zakładałem, że pierścień zewnętrzy łożyska wałeczkowego zostanie we wrzecienniku a ku mojemu zdziwieniu wysuwał się razem z wrzecionem i około 5 -8 mm jest już poza korpusem. Szczerze powiedziawszy to trochę mnie to niepokoi ale nie wyprzedzajmy faktów.


manfix
Posty w temacie: 25

#27

Post napisał: manfix » 13 lut 2015, 22:16

może być jakiś luz , ale trzeba to dobrze sprawdzić ......... trzeba będzie zobaczyć bieżnie czy nie są wyrobione , może pomoże jak go się wklei


Autor tematu
ivangroynz80
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 42
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
Lokalizacja: Podkarpacie

#28

Post napisał: ivangroynz80 » 13 lut 2015, 22:28

Jasna sprawa, jutro cd. zmagań. A tak rozważając teoretycznie jeżeli pierścień zewnętrzny łożyska wałeczkowego nie będzie stawiał dużego oporu to jak Pan myśli jest szansa wybić to tak jak pisałem zostawiając zaciśniętą nakrętkę? Myślę, że przez otwór w korpusie przejdzie bez problemu. Poza tym myślę, że ktoś już to wrzeciono demontował a przedmiotowy wałek poprzeczny ma ślady ocierania o duże koło zębate osadzone na wrzecionie.

Pozdrawiam


manfix
Posty w temacie: 25

#29

Post napisał: manfix » 13 lut 2015, 22:36

może pan rację , tylko trzeba uważać aby nie uszkodzić gwintu w nakrętce , trzeba uderzać i od czasu do czasu sprawdzić czy nakrętka wychodzi lekko


Autor tematu
ivangroynz80
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 42
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2015, 19:06
Lokalizacja: Podkarpacie

#30

Post napisał: ivangroynz80 » 13 lut 2015, 22:45

Ok. Nie będę już Pana dzisiaj dręczył. Bardzo dziękuję za wsparcie w temacie i proszę o dalszy "nadzór" nad pracami.
Pozdrawiam i spokojnej nocy życzę.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”