
Renowacja tokarki B. Karger Berlin 0 17
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
W mojej "panewkowej " ciągnę do 1000obr/min , choć gdy coś poleruje to jeszcze więcej ,smarowanie mam ręczną olejarką, w ciągu 4 lat raz nieznacznie kasowałem mały luz .
Jedno co pominąłeś przed malowaniem to dziury/wgłębienia w obudowie przekładni od posuwów śruby, można je było przyszpachlować , reszty lepiej sam bym nie zrobił
.
PS: I środki łoża przeważnie są w jaskrawym czerwonym kolorze ale to już moje tylko gdybanie
PS2 : biegi fajnie i łatwo się wybija kiedy tokarka jeszcze ledwie się kręci , powiedzmy 0,5sek przed zatrzymaniem , przynajmniej tak u mnie jest , szkoda że U Ciebie tokarka w połowie przerobiona na łańcuchy
Jedno co pominąłeś przed malowaniem to dziury/wgłębienia w obudowie przekładni od posuwów śruby, można je było przyszpachlować , reszty lepiej sam bym nie zrobił

PS: I środki łoża przeważnie są w jaskrawym czerwonym kolorze ale to już moje tylko gdybanie

PS2 : biegi fajnie i łatwo się wybija kiedy tokarka jeszcze ledwie się kręci , powiedzmy 0,5sek przed zatrzymaniem , przynajmniej tak u mnie jest , szkoda że U Ciebie tokarka w połowie przerobiona na łańcuchy
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 15
- Posty: 74
- Rejestracja: 08 mar 2013, 14:27
- Lokalizacja: Elbląg
a żeby zrobić takie smarowanie centralne to tokarka musi mieć jakieś specjalne panewki czy na zwykłych jak u mnie pojedzie na centralnym smarowaniu ? bo wczoraj przetoczyłem pręta i wychodzi masakra na wolnych obrotach.Frantz pisze:Moja SV 18RA kręci ponad 2000 tyś ale panewki są płukane cały czas przez pompe centralnego smarowania a to juz inna bajka niz smarowanie ze zbiorniczka .
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
toczenie nie ma nic wspólnego z panewkami smarowanymi ciśnieniowo czy grawitacyjnie , raczej na 100% panewki będą inne bo przy naszym smarowaniu w panewce jest dość głęboka wycięta bruzda by olej mógł rozsmarować się po całej panewce ... przerabianie nic nie da a na pewno sprawi dużo problemów .
Raczej sprawdź , luzy wszelakie , włóż wałek szlifowany sprawdź bicie , ustaw idealnie w osi nóż który ma nową płytkę lub jest dobrze naostrzony itd itp
Raczej sprawdź , luzy wszelakie , włóż wałek szlifowany sprawdź bicie , ustaw idealnie w osi nóż który ma nową płytkę lub jest dobrze naostrzony itd itp

perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 281
- Rejestracja: 14 lis 2007, 21:19
- Lokalizacja: Śląsk
Jest możliwe że panewki mają zbyt duży luz ale ja bym najpierw sprawdził geomatrie i poprawność zamocowania noza oraz odpowiedni gatunek węglika do rodzaju materiału .Maszyny z centralnym smarowaniem to taki układ gdzie olej plynie przez kanał (najczęściej zwój gwintu o dużym skoku)
w panewce i wraca opadowo do zasobnika z olejem gdzie wytraca temperature czyli pracuje w cyklu zaknietym .
w panewce i wraca opadowo do zasobnika z olejem gdzie wytraca temperature czyli pracuje w cyklu zaknietym .