Cześć
Mam blat drewniany wyleżakowany i przez ten czas się powyginał (+-3mm). Chcę wykonać płaskorzeźbę. Czy można ustawić tak "Mach3" aby uwzględniał nierówność materiału ?
Materiał mogę przeskanować np.: co 5 cm....
Płaskorzeźbę przygotowuję w Artcam
Nierówny materiał pod płaskorzeźbę i korekcja mach3
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1613
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
Najpierw musiałbyś zrobić jakieś podpórki (mocowania) które ustalałyby ten blat na stole maszyny.
Od tej pory albo nie ściągasz blatu z maszyny aż do wykonania obróbek, albo tak wykonujesz w/w podpórki (mocowanie) żeby po zdjęciu blatu i założeniu go ponownie trafił on dokładne w tą samą pozycję we wszystkich osiach.
Następnie wykonujesz skan nierówności.
Przenosisz pomiary do Artcama, tworzysz (na razie) relief który jest tylko odwzorowaniem tego blatu, a następnie na nim tworzysz relief właściwy, czyli płaskorzeźbę którą chcesz umieścić na tym blacie.
Można też najpierw stworzyć relief właściwy, zapisać go do pliku, następnie utworzyć relief który odwzorowuje powierzchnie blatu i na niego nałożyć relief z pliku.
Można jeszcze inaczej, a mianowicie posługując się funkcją teksturowania reliefu, a jako tekstury użyć wcześniej zapisany relief właściwy.
Po wykonaniu powyższego, dobierasz narzędzia i generujesz ścieżkę maszynową i id razu (bez pośrednictwa Mach3) wykonujesz na maszynie.
Od tej pory albo nie ściągasz blatu z maszyny aż do wykonania obróbek, albo tak wykonujesz w/w podpórki (mocowanie) żeby po zdjęciu blatu i założeniu go ponownie trafił on dokładne w tą samą pozycję we wszystkich osiach.
Następnie wykonujesz skan nierówności.
Przenosisz pomiary do Artcama, tworzysz (na razie) relief który jest tylko odwzorowaniem tego blatu, a następnie na nim tworzysz relief właściwy, czyli płaskorzeźbę którą chcesz umieścić na tym blacie.
Można też najpierw stworzyć relief właściwy, zapisać go do pliku, następnie utworzyć relief który odwzorowuje powierzchnie blatu i na niego nałożyć relief z pliku.
Można jeszcze inaczej, a mianowicie posługując się funkcją teksturowania reliefu, a jako tekstury użyć wcześniej zapisany relief właściwy.
Po wykonaniu powyższego, dobierasz narzędzia i generujesz ścieżkę maszynową i id razu (bez pośrednictwa Mach3) wykonujesz na maszynie.