Sprężarka trzytłokowa - powietrze w komorze korbowodowej
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 maja 2015, 21:35
- Lokalizacja: Miechów/małopolska
Goś od którego mam tą sprężarkę mówił że oryginalnie pracowała z silnikiem 5,5kW,koło pasowe silnika miało 160mm i takie chcę też zastosować.W opisach sklepowych tych sprężarek piszą że optymalny zakres obrotów to 1100-1400 i przeliczając to(mam nadzieje ze dobrze) wychodzi że stosując koło 160mm wyjdzie gdzieś pośrodku.Tak że myślę że silnik nie powinien być przeciążony.Mam jeszcze pytanie....Jeśli na silniku (tabliczka) pisze 6KW 380V i znaczek trojkąta to tak mam go podpiać?W trójkąt?Na tabliczce nie ma innego oznaczenia typu "Y" - czyli wedlug tego silnik może pracować w tylko w trójkącie.Za to na denku puszki elektr.są już oznaczenia trójkąta i gwiazdy(jak podpiąć).U poprzedniego właściciela silnika wygląda że pracowało to w "Y" bo są napisane ręcznie na obudowie 1,2,3,0 i on coś wspominał że miał problemy z bezpiecznikami.Przyznam że trochę zgłupiałem...
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2380
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
Najlepiej jakbyś zbudował sobie rozruch elektroniczny gwiazda trójkąt. Gwiazda nieraz jest pominięta na tabliczce. Denko może być uniwersalne. Weryfikujesz po ilości wyprowadzeń i obmierzasz jak są rozmieszczone uzwojenia . Co innego jakbyś miał opisane gwiazda 400V to nie masz wyboru co do podłączenia .
Jeśli trójkąt jest 400V to tak podpinasz właśnie najprościej .
6 kW masz mocy na ok 600- 700 l/min do 8 bar nie przeciążając silnika
Jeśli trójkąt jest 400V to tak podpinasz właśnie najprościej .
6 kW masz mocy na ok 600- 700 l/min do 8 bar nie przeciążając silnika
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 maja 2015, 21:35
- Lokalizacja: Miechów/małopolska
Taka ilość powietrza dla mnie jest wystarczająca...Teraz mam ok. 220l/min i czasem przy większych elementach i pistolecie hvlp brakuje "luftu",Nie wspominając o szlifierce mimośrodowej która też apetyt na powietrze ma.Wyprowadzeń(kabli) jest 6.W tym momencie nie ma założonych zworek.Nie wiem czy dobrze rozumuję...silnik będzie załączał i wyłączał prestostat i może się okazać że rozruch silnika na trójkącie będzie mi wyrzucał bezpieczniki i dlatego gdyby był elektroniczny rozruch gwiazdada/trójkąt to sam rozruch na "Y" byłby lżejszy?Jak pomierzyć te uzwojenia np.U1 z U2 ? i resztę tak samo ?
