Sprężarka trzytłokowa - powietrze w komorze korbowodowej

Dyskusje o układach pneumatycznych, podciśnieniowych i hydraulicznych wykorzystywanych w maszynach

Autor tematu
savxx
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 11
Rejestracja: 27 maja 2015, 21:35
Lokalizacja: Miechów/małopolska

Sprężarka trzytłokowa - powietrze w komorze korbowodowej

#1

Post napisał: savxx » 27 maja 2015, 22:19

Jakiś czas temu kupiłem sprężarkę 3 - tłokową używaną(brak danych producenta),kolega który ją wiózł,położył ją tak niefortunnie że cały olej wyciekł przez plastikowy odpowietrznik komory korbowodu.Przy kręceniu ręką kołem pasowym sprężarki(silnika jeszcze nie posiadam) z rury tłocznej dmucha ale też jest spory syk na odpowietrzniku komory korbowodu.Zmierzyłem luzy zamków pierścieni i dla pewności zamówiłem nowe na wymiar.Po zmianie pierścieni nadal występuje syk powietrza z odpowietrznika.I teraz nie wiem,czy to dlatego że nie ma oleju,czy jeszcze coś jest nie tak?Płyty zaworowe wydają się w porządku,przylegają do płaszczyzn równo,nie ma odkształceń...Cylindry też nie posiadały wyżłobień i rys....Najlepiej byłoby sprawdzić to pod silnikiem ale trochę głupio byłoby kupić silnik(oryginalnie sprężarka pracowała z silnikiem 5,5 kW) a okaże się że koszt naprawy sprężarki będzie nieopłacalny.Być może ktoś zetknął się z taką sprężarką albo może coś jeszcze jest do zrobienia by problem znikł.?A może tak ma być i nie potrzebnie kombinuję?
Załączniki
Zdjęcie-0211 256małe.jpg



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 27 maja 2015, 22:34

Przy kręceniu ręką może uciekać przez pierścienie, bo to bardzo wolne obroty i zanim dojdziesz do GZP to ucieka gdzie może. Przy znamionowych powinno zaniknąć.
wygląda na taką
http://archiwum.allegro.pl/oferta/pompa ... 49172.html
http://archiwum.allegro.pl/oferta/sprez ... 74899.html
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
savxx
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 11
Rejestracja: 27 maja 2015, 21:35
Lokalizacja: Miechów/małopolska

#3

Post napisał: savxx » 28 maja 2015, 07:14

Rzeczywiście,szukając danych o tej sprężarce też trafiłem na te z linków i rzeczywiście może to być któraś z tych.No właśnie tak myślę że przy kręceniu ręką to efekt jest,jaki jest.Dziękuję i pozdrawiam

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#4

Post napisał: RomanJ4 » 28 maja 2015, 08:54

Dokładnie to ta z pierwszego linku (porównaj głowice , rozstaw śrub i wielkość okrągłej jej części między zebrami w głowicy), tylko nie wiem dlaczego pokazane są w nim rożne wersje.

Obrazek

być może bliźniacze, ale głowice mają troszkę inne, choć wydaje się, że cylindry te same.(średnica i skok)
Obrazek
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
savxx
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 11
Rejestracja: 27 maja 2015, 21:35
Lokalizacja: Miechów/małopolska

#5

Post napisał: savxx » 28 maja 2015, 22:12

Tak,też mi się wydaje że to ta pierwsza...Druga ma bardziej wyokrąglony kształt korpusu a moja to "kanciak" taki jakna pierwszym foto.Szukając po internecie trafiłem na podobne sztuki,ale różniły się jedynie wziernikiem poziomu oleju.Mój jest na środku(na dole)a przy większości podobnych jest z boku.Początkowo myślałem że jest to włoska HD ale tam są inne kształty cylindrów.Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz...Brak jest oznaczeń co do kierunku obrotów...Będę musiał pokombinować po zakupie silnika tak aby ułożenie łopat na kole pasowym dawało "ciąg" powietrza na sprężarkę(bo chyba o to chodzi).Co do smarowania to na korbowodzie są nie łopatki a takie jakby "kolce" i to one pewnie rozbryzgują olej.Mam jeszcze mały dylemat co do silnika...Szukać coś starszego "Made in Poland",używanego czy kupić nowy,podobno Polski ale nazwa z Polską jakoś mi się nie kojarzy.http://www.silnikielektryczne.sklep.pl/ ... OMOCJA/156#

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#6

Post napisał: RomanJ4 » 28 maja 2015, 23:10

Z mojego doświadczenia to stare silniki w porównaniu do obecnych miały znacznie większą masę (i wymiary), co było pewnym atutem zwłaszcza przy długotrwałym zmiennym obciążeniu, bo jak się taki rozbujała... Np. mam stary silnik 4kW przy pile tarczowej i nawet najgrubsze kloce nie są go wstanie zatrzymać, spadek obrotów jest ledwie zauważalny, a nigdy nie był nawet porządnie ciepły. No ale ta waga..
Chociaż z drugiej strony 5kW to 5kW niezależnie od gabarytów.
savxx pisze:Co do smarowania to na korbowodzie są nie łopatki a takie jakby "kolce" i to one pewnie rozbryzgują olej.
Wiele ma smarowanie rozbryzgowe, często te "kolce" są lekko ukośne, tak aby w czasie obrotu wału "podrzucały" olej na ścianki cylindrów. Można się po tym ustawieniu zorientować w którą stronę obroty,
Obrazek
ale na pewno w tę która będzie kierować strumień powietrza z łopatek koła pasowego na cylindry (wiele tak ma)
pozdrawiam,
Roman


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#7

Post napisał: Mariuszczs » 30 maja 2015, 09:26

Pod pierścienie coś zawsze uciec musi. Natomiast jest jeszcze sprawa że przecież pod tłokami spręża się powietrze i potem zasysa zgodnie z ruchem tłoka i to powoduje największy ruch powietrza przez odpowietrznik .

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#8

Post napisał: RomanJ4 » 30 maja 2015, 13:36

Właśnie dlatego odpowietrzniki mają coś w rodzaju labityntu by oleju nie wywalać trazem z tym pulsującym powietrzem (czasem wystarczy zagięta rurka wchodząca w otwartą z jednej strony puszkę o dość dużej objętości, gdzie olej rzucany jest i osadza się na przeciwległej porowatej ściance, a "odbite" powietrze swobodnie rozpręża się w objętości. Olej spływa osobnym kanalikiem do skrzyni. Ale tak jak napisałem, nie należy przejmować się tym które przejdzie przez pierścienie, bo przy tak małych obrotach po prostu zdąży sobie przejść..
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
savxx
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 11
Rejestracja: 27 maja 2015, 21:35
Lokalizacja: Miechów/małopolska

#9

Post napisał: savxx » 12 cze 2015, 09:03

Zakupiłem wreszcie silnik do tej sprężarki.Jest to silnik Tamel Sg112M2(PC lub FC,słabo widać),silnik ma moc 6 kW 12 A.Chciałbym dołożyć jakieś zabezpieczenie silnika...Wiadomo że będzie prestostat ale chciałbym coś ponadto.Teraz pytanie,bo spotkałem się z różnymi opiniami, czy mógłby to być wyłącznik silnikowy typu PKZMO i jakiej musiałby być mocy,bo rozumiem że te 12A silnika to prąd znamionowy ale przy rozruchu pewnie jest to więcej.Może nie jest to najtańsze rozwiązanie bo te wyłączniki tanie nie są ale wydaje się sensowne.Być moze jest jakaś inna metoda zabezpieczenia silnika stosowana przy kompresorach/sprężarkach która sprawdza się najlepiej???Przy fabrycznej sprężarce którą mam STANLEY 200L jest silnik 220V 2,2kW i tam przy silniku jest jakieś zabezpieczenie(na pewno termik bo jest przycisk,ponownego załączenia),dlatego zastanawiam się nad tym jak to jest z silnikami trójfazowymi.Co wybrać i jakie wartości zabezpieczeń do tej mocy silnika???


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#10

Post napisał: Mariuszczs » 12 cze 2015, 12:25

Wyłącznik silnikowy na moc tego silnika. O prądzie rozruchu producenci wyłaczników takich wiedzą i przecież nie będziesz dawał 60A wyłącznika silnikowego. Jak silnik nie będzie przeciążony znacznie przez pomyłkę na przełożeniu pasowym to wszystko będzie dobrze .

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Pneumatyka, Podciśnienie, Hydraulika Siłowa”