jak połączyć wrzeciona wielowrzecionowej wiertarki

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

anoda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 468
Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
Lokalizacja: P?ock

#11

Post napisał: anoda » 30 sie 2006, 09:35

Rozważ zastosowanie paska zębatego dwustonnego lub dodatkowe kołą napinające przy każdym kole napędowym wrzeciona.


Pozdrawiam

Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.

Tagi:


ggg1986
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 23
Rejestracja: 22 lip 2005, 23:39
Lokalizacja: pl

#12

Post napisał: ggg1986 » 30 sie 2006, 09:54

Widziałem podobną maszynę. Służyła do robienia wieszkaków, wkładało się listewkę i miałeś wywiercone naraz wszystkie otwory i później wystarczyło tylko kołki wbić. To wierciło w drewnie więc nie było dużych obciążeń. Wydaje mi się, że wszystkie koła były połączone jednym paskiem klinowym. Nie jestem pewien bo dawno tam bylem i już nie pamiętam dokładnie. Mógłbym zrobić pare fotek ale człowiek ten mieszka trochę daleko, a narazie nie mam po co tam jechać.

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#13

Post napisał: DZIKUS » 30 sie 2006, 10:44

wiesz co to jest zebatka? jak chcesz zebatke napedzac lanuchem? :???:
moze chodzi ci o kolo lanuchowe?
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu


małysz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 122
Rejestracja: 02 mar 2006, 21:00
Lokalizacja: Maków podhalański

#14

Post napisał: małysz » 30 sie 2006, 10:46

ja bym zastosował pasek wielorowkowy taki jak przy nowszych alternatorach . Rolki dał bym w dwóch rzedach tak żeby pomiedzy 1 a 3 był napinach np. fi 20 i duży kąt opasania. , a piętro wyżej z wrzecionami parzystymi. Co do poboru mocy jak boisz sie że pasek będzie slizgał zrób masywniejsze koła wielorowkowe,
2 wersja- możesz stosować zębatki i co drugie wiertło lewe . Są dostępne .

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#15

Post napisał: bartuss1 » 30 sie 2006, 11:26

może wtrące swoje 3 grosze - układ wielowrzecionowy będzie mało elastyczny - chyba ża masz kilometry takich samych odległosci do wywiercenia, sztywny jak automat rewolwerowy krzywkowy ...
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


ggg1986
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 23
Rejestracja: 22 lip 2005, 23:39
Lokalizacja: pl

#16

Post napisał: ggg1986 » 30 sie 2006, 12:02

chyba sobie przypomniałem jalk to działało. Nie jestem na 100% pewien. Na każdym wrzecionie są dwa koła pasowe, jedno górne, drugie dolne. Wrzeciona połączone pasem parami, raz przez górne koło pasowe, raz przez dolne. A ostatnie wrzeciono jest połączone z silnikiem. Narysowałem taki schemat, chyba będziesz wiedział o co chodzi.
Tylko ty masz taki problem że odległości są co 42mm, troche mało jak na takie rozwiązanie. Chyba że są tak małe koła pasowe
Załączniki
Bez nazwy.gif
Bez nazwy.gif (9.78 KiB) Przejrzano 3214 razy


Autor tematu
MCkawa
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 6
Posty: 35
Rejestracja: 09 wrz 2004, 23:11
Lokalizacja: www

#17

Post napisał: MCkawa » 30 sie 2006, 12:39

DZIKUS wiem że powinno się mówić koło łańcuchowe (zresztą tego zwrotu też użyłem) ale mi to się kojarzy z zębatką - chyba od roweru tak mam :)

ggg1986 pomysł wart rozważenia.

Ponawiam prośbę - jeśli ktoś wie gdzie są katalogi z kółkami na paski zębate, klinowe, łańcuchowe itp. proszę o podanie linka

Dzięki i pozdrawiam


yoyer
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 441
Rejestracja: 07 sie 2005, 18:22
Lokalizacja: WLKP

#18

Post napisał: yoyer » 30 sie 2006, 12:52

Hooah!

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#19

Post napisał: DZIKUS » 30 sie 2006, 13:49

ja uwazam, ze najprostszym DZIALAJACYM rozwiazaniem jest zastoswanie kolek zabatych. sa one wzglednie tanie i znacznie upraszczaja konstrukcje (chocizby dlatego, ze nie trzeba ich napisac). aby wrzeciona krecily sie w tym samym keirunku nalezy stosowac mniejsze kolka posrednie pomiedzy nimi.

kola takei mzoez kupic tutaj, ale z uwagi na niska twardosc nie nadaja sie one do uzycia w uzradzeniu do produkcji seryjnej (a chyba takie to ma byc, skoro projektujesz je na jeden detal)

http://www.akcesoria.cnc.info.pl/kola_zebate.htm
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu


numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1552
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#20

Post napisał: numerek » 30 sie 2006, 17:53

oj kombinujecie z tymi paskami łańcuchami .........ale czy to bedzie taniej łatwiej ?
kilka kółęk zebatych troche pomyślunku i moim skromnym zdaniem bedzie to najtaniej -dlatego że
1 nie wymaga duzych kombinacji z napinaczami
2 jest trwałe i to bardzo
3 kółka żebate robią tez za futerka dla wierteł

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”