TUM-25B "reanimacja"
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 maja 2018, 21:14
Re: TUM-25B "reanimacja"
Witajcie,
Koledzy, mam pytanie/prośbę, czy któryś z Was nie ma aktualnie wyciągniętego reduktora z TUM 25B? Potrzebowałbym sprawdzenia czy pomiędzy sprzęgłem (hamulcem), a łożyskiem (6206) w przegrodzie, na wałku wielowypustowym, powinna być jakaś tulejka dystansowa? I drugie pytanie - czy na końcu wałka między sprzęgłem a segerem powinna być jakaś podkładka/tulejka? W DTR-ce którą posiadam nie ma tej informacji, poza tym DTR-ka została stworzona dla wariantu tokarki ze sprzęgłem na jeden wpust, a mnie interesuje na wielowypust.
Z góry dziękuję za pomoc
Koledzy, mam pytanie/prośbę, czy któryś z Was nie ma aktualnie wyciągniętego reduktora z TUM 25B? Potrzebowałbym sprawdzenia czy pomiędzy sprzęgłem (hamulcem), a łożyskiem (6206) w przegrodzie, na wałku wielowypustowym, powinna być jakaś tulejka dystansowa? I drugie pytanie - czy na końcu wałka między sprzęgłem a segerem powinna być jakaś podkładka/tulejka? W DTR-ce którą posiadam nie ma tej informacji, poza tym DTR-ka została stworzona dla wariantu tokarki ze sprzęgłem na jeden wpust, a mnie interesuje na wielowypust.
Z góry dziękuję za pomoc
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 89
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
- Lokalizacja: Kraków
Re: TUM-25B "reanimacja"
Mam problem ze skrzynią suportową.
Nie działa mi zasprzęglanie posuwu wzdłużnego. Natomiast posuw poprzeczny działa.
Demontowałem kilka razy cały zespół przeniesienia napędu ale nie dopatrzyłem się niczego nadzwyczajnego oprócz dziwnego wyżłobienia w przedniej tulei w której porusza się pierścień ze sworzniem. Czy to może powodować problem z prawidłowym przepchnięciem zębatek zasprzęglających posuwy?
Nie działa mi zasprzęglanie posuwu wzdłużnego. Natomiast posuw poprzeczny działa.
Demontowałem kilka razy cały zespół przeniesienia napędu ale nie dopatrzyłem się niczego nadzwyczajnego oprócz dziwnego wyżłobienia w przedniej tulei w której porusza się pierścień ze sworzniem. Czy to może powodować problem z prawidłowym przepchnięciem zębatek zasprzęglających posuwy?
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 maja 2018, 21:14
Re: TUM-25B "reanimacja"
Witam, sprawa aktualna. Jeśli mógłbyś wykonać zdjęcia to będę wdzięczny. Interesuje mnie sprzęgło i jego okolice, a zwłaszcza rurka smarująca (doprowadzająca olej). Istotne dla mnie jest czy między sprzęgłem, a łożyskiem, na wałku jest tulejka dystansowa. Będę wdzięczny za pomoc.
Bieri13 - jeśli dobrze poskładałeś całość, to może masz nieprawidłowo wyregulowane nakrętki na wałku? Musisz je wyregulować Pozdrawiam
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 89
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
- Lokalizacja: Kraków
Re: TUM-25B "reanimacja"
Składam i rozkładam to już nasty raz i nie mogę dojść czemu to nie działa.
Posuw poprzeczni mi się załącza, natomiast "za chiny" nie działa wzdłużny i mam problem żeby ustawić skrajne położenie dźwigni na ten posuw...
Posuw poprzeczni mi się załącza, natomiast "za chiny" nie działa wzdłużny i mam problem żeby ustawić skrajne położenie dźwigni na ten posuw...
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 89
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
- Lokalizacja: Kraków
Re: TUM-25B "reanimacja"
Jeżeli dokręcę przednią tuleje 4-ma śrubami to nie jestem w stanie przestawić dźwigni w skrajne (dolne) położenie - posuw wzdłużny.
Natomiast jeżeli poluzuję w/w śruby i zrobi się szczelina pomiędzy tulejką a obudową skrzyni, około 2 mm to bez problemu jestem w stanie osiągnąć skrajne położenia dźwigni lecz bez prawidłowego załączenia posuwu wzdłużnego...
Brak sił... nie czaje tego...
Natomiast jeżeli poluzuję w/w śruby i zrobi się szczelina pomiędzy tulejką a obudową skrzyni, około 2 mm to bez problemu jestem w stanie osiągnąć skrajne położenia dźwigni lecz bez prawidłowego załączenia posuwu wzdłużnego...
Brak sił... nie czaje tego...
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 maja 2018, 21:14
Re: TUM-25B "reanimacja"
W DTR-ce jest opisany sposób regulacji dźwigni od przełączania posuwów. Reguluje się to przednią nakrętką. Nie może ona być dokręcona do oporu, trzeba najpierw ją popuścić, przestawić dźwignię, a następnie skasować luz.Bieri13 pisze: ↑09 wrz 2019, 20:06Jeżeli dokręcę przednią tuleje 4-ma śrubami to nie jestem w stanie przestawić dźwigni w skrajne (dolne) położenie - posuw wzdłużny.
Natomiast jeżeli poluzuję w/w śruby i zrobi się szczelina pomiędzy tulejką a obudową skrzyni, około 2 mm to bez problemu jestem w stanie osiągnąć skrajne położenia dźwigni lecz bez prawidłowego załączenia posuwu wzdłużnego...
Brak sił... nie czaje tego...
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 maja 2018, 21:14