TUM-25 B

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#21

Post napisał: GABE » 05 mar 2014, 10:01

Na razie nie będę rozbierał skrzynki, tylko chcę zrobić łoże i suport. Jak będzie OKI zajmę się resztą. Może nie jest to mądre wkładać i wyciągać, ale nie chcę wszystkiego porozkręcać bo potem robi się bałagan i można części pogubić, a już mi się to zdarzyło :cool:



Tagi:


ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 17
Posty: 937
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#22

Post napisał: ak47 » 05 mar 2014, 16:48

E tam, ja jak swoją rozbierałem (tokarkę oczywiście ;) ), to rozłożyłem na warsztacie 3 stoliki, na każdym co innego było, support, skrzynia biegów itd. Potem wiadomo było co do czego. Na sam koniec części mi nie brakło ani nie zostało. Nie ruszałem tylko wrzeciennika.

Wolałem wszystko sprawdzić, olej wymienić co by po 5 razy nie rozbierać tego.


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#23

Post napisał: GABE » 05 mar 2014, 20:57

A czy suport to był cały ocynkowany? Czy to jakaś inna powłoka ochronna?
Jak to zabezpieczyć? Cynować, cynkować, malować, smarować smarem, olejem?
Fosol, cortanin? Olać to?

ObrazekObrazek


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 40
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#24

Post napisał: kajpa » 06 mar 2014, 07:43

Suport nie był niczym pokrywany. Jeżeli wszystkie powierzchnie będą naoliwione to napewno nic się nie powinno z tym dziać. Trzeba też uważać jakie chłodziwo się stosuje. Jeżeli ktoś z braku laku używał wody to dostawszy się w trudno dostępne miejsca mogła powodować korozję. Miałem tak w przypadku skrzynki suportowej, w której zamiast czystego oleju była jego mieszanina z wodą. Rezultat łatwo przewidzieć (później wrzuce pare fotek). Chłodziwo prawdopodobnie przedostawało się przez tą blaszkę, która zasłania koło zębate na śrubie suportu, a z tamtą jest bezpośredni dostęp do skrzynki. Tak więc nie ma się co rozczulać, wyczyść to dobrze np. szczotką do wiertarki, i zakonserwuj. Uważaj przy tym na powierzchnie niklowane na wszystkich pokrętach, wajchach itp, żeby ich nie uszkodzić.


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#25

Post napisał: GABE » 16 kwie 2014, 08:41

Odebrałem łoże po szlifowaniu w Porębie u Krzysztofa Hąca
Czekałem trzy tygodnie, ale cena atrakcyjna i wykonanie dobre

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek


ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 17
Posty: 937
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#26

Post napisał: ak47 » 16 kwie 2014, 20:31

ile za szlifowanie ? transport samemu czy kurierem w obie strony ?


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#27

Post napisał: GABE » 16 kwie 2014, 21:05

Transport samowolnie - przyczepką :grin: tzn. samodzielnie.
Szlifowanie łoża tokarki 10cm - 100netto - całkiem najtaniej w okolicy.
Nie chcę się wypowiadać na temat firm które świadczą usługi, ale jako pośrednicy i cenią sobie 1500-2000-2200netto za metr :shock:
Chyba lekkie przegięcie :razz: niech czekają na leszczy, zawsze jacyś się trafią.....
Jeszcze w dobrą cenę mieli Mechanicy z Pruszkowa.


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#28

Post napisał: GABE » 27 kwie 2014, 19:28

Mam pytanie do znawców.
Jakie maksymalne obroty wrzeciona może mieć TUM-25 B?
Na okrągłej tarczy mam namalowane 3150 obr/min a minimalne 35,5
W instrukcji od TUM-25A i TUM-35 znalazłem informację o 2500 obr/min
Czy ta tarcza jst od innej tokarki, czy takie obroty były w TUM-25 B
Gdzieś w sieci widziałem zdjęcie z taką samą tarczą :roll:
Obrazek


ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 17
Posty: 937
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#29

Post napisał: ak47 » 27 kwie 2014, 20:30

w internecie odnalazłem informację
"rozstaw kłów 800 mm,
zakres obrotów wrzeciona 35,5 - 31500 obr/min,
Sr. toczenia nad łoźem 250 mm
"

Więc raczej tarcza jest dobra, ewentualnie poszukaj na allegro tum25b zadzwoń i spytaj jakie ma największe obroty.

[ Dodano: 2014-04-27, 20:30 ]
w internecie odnalazłem informację
"rozstaw kłów 800 mm,
zakres obrotów wrzeciona 35,5 - 31500 obr/min,
Sr. toczenia nad łoźem 250 mm
"

Więc raczej tarcza jest dobra, ewentualnie poszukaj na allegro tum25b zadzwoń i spytaj jakie ma największe obroty.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#30

Post napisał: BYDGOST » 27 kwie 2014, 20:46

ak47 - jedno zero Ci si za dużo wpisało. Sprawdziłem w DTR i jest 35,5 - 3150.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”