TUD 50

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

mrozanski
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 807
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
Lokalizacja: wlkp.

#31

Post napisał: mrozanski » 21 gru 2012, 08:38

w TUJ-48 nie jest hartowane



Tagi:


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#32

Post napisał: IMPULS3 » 21 gru 2012, 10:04

creative1agh pisze:Uważam, że lepszym wyborem byłby TUJ 48x1500.
To tak a'propos "radzenia" czy doradzania.
Miała świetny wzór, podobno niemiecki. Silnik też dwubiegowy - ale pracuje cały czas, obroty włączasz sprzęgłem prawo-lewo. Takiej zrobić kapitalny remont i wdzięczniejszej raczej nie widzę. Nawet pod względem tego jak głośno pracuje ( bo np tuj 50 - nowszy - już jest dużo głośniejszy - przynajmniej ten jaki widziałem, a zużyty był mało co).
Ja bym tuja 50 za 48 nie zamienil, przede wszystkim ze względu na hartowane łoże i łożyska we wrzecionie, a co do glośnej pracy to jest jedna rzecz na którą trzeba zwrócić uwagę.
Chodzi o to że jest tam ''gałka'' do przełaczania skoków gwintów 1:1 / 4:1 i w polóżeniu 1:1 faktycznie bardziej hałasuje ale w polożeniu 4:1 jest dużo ciszej, co prawda lekko zmniejszają się posuwy (albo zwiększają na odboczce) lecz jest dużo ciszej.


piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 28
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#33

Post napisał: piotrfire » 09 sty 2013, 10:53

Koledzy jaki olej zalać do skrzynki suportowej TUD 50 w DTR pisze że maszynowy wymieszany z olejem napędowym ale instrukcja jest z lat 70 i od tamtej pory to chyba coś się zmieniło

Awatar użytkownika

Autor tematu
tomek_skocz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 14
Posty: 198
Rejestracja: 07 lut 2012, 08:51
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

#34

Post napisał: tomek_skocz » 09 sty 2013, 16:46

Zwykły przekładniowy.


piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 28
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#35

Post napisał: piotrfire » 25 sty 2013, 17:47

Mam mały problem po pierwsze po włączeniu dźwigni załączającej obroty wrzeciono uruchamia się i za chwilę zwalnia muszę dobrze docisnąć dźwignię wtedy jest ok , a drugi problem to taki że silnik chodzi tylko na pierwszym biegu czyli 4KW? Jak wyregulować dźwignię i może ktoś ma schemat elektryczny bo nie wiem ile przewodów ma dochodzić do włącznika zmieniającego biegi w silniku.

Awatar użytkownika

Autor tematu
tomek_skocz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 14
Posty: 198
Rejestracja: 07 lut 2012, 08:51
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

#36

Post napisał: tomek_skocz » 26 sty 2013, 08:19

U mnie jest ten sam problem, a też nie mam schematu elektrycznego.


piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 28
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#37

Post napisał: piotrfire » 28 sty 2013, 21:06

A ma ktoś może tabelkę z obrotami , na razie ustawiam na wyczucie ale ciężko odróżnić przy wyższych obrotach

Awatar użytkownika

Autor tematu
tomek_skocz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 14
Posty: 198
Rejestracja: 07 lut 2012, 08:51
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

#38

Post napisał: tomek_skocz » 28 sty 2013, 21:21

Małe zdjęcie bo małe ale jest :smile:

Obrazek

Ale mimo wszystko lepiej po prostu kupić, wygodniej i nie tak drogo.

Pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika

pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#39

Post napisał: pioterek » 29 sty 2013, 16:30

piotrfire pisze:Mam ... problem to taki że silnik chodzi tylko na pierwszym biegu czyli 4KW? ...i może ktoś ma schemat elektryczny bo nie wiem ile przewodów ma dochodzić do włącznika zmieniającego biegi w silniku.
Tabliczka


Nie wiem czy to aktualne, ale przy innej maszynie jest tak: jeden przewód gdzieś tam, i jeden do silnika. Jest też 2 biegowy, żeby było jasne do silnika 6 drutów, a gdzieś tam 3 - od wyłącznika. A jaki w TUD jest typ silnika?


piotrfire
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 28
Posty: 344
Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
Lokalizacja: prawie wrocław

#40

Post napisał: piotrfire » 29 sty 2013, 18:42

A jaki w TUD jest typ silnika?
W DTR pisze tylko że 2 biegowy 4KW 750 obr/min , 6,7KW 1500 obr/min

Do włącznika zmieniającego biegi mam podłączone 6 przewodów

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”