TUD-50 problem z pompą oleju

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6587
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#21

Post napisał: pukury » 24 gru 2016, 10:37

Tak patrząc na konstrukcję tej pompki.
to taka pompa łopatkowa - a pierścień to " rozrząd ".
ważny tu będzie ( oprócz luzów ) kształt " kamieni " i docisk do pierścienia.
kształt - chodzi o miejsce przylegania do pierścienia .
a jak za mały docisk to nie obróci tymże.
pzd.


rebeliant

Tagi:


rolin
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 65
Rejestracja: 23 sty 2015, 22:50
Lokalizacja: Sosnowiec

#22

Post napisał: rolin » 24 gru 2016, 13:15

Masz kolego rację, jednak sprężyna dociska na tyle mocno, że przestawia pierścień przy lewych i prawych obrotach. Pozostaje więc kwestia stanu powierzchni kamieni i luzu między częściami. Pozostaje nadal nierozwiązana kwestia jakie te luzy mają być.


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6587
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#23

Post napisał: pukury » 24 gru 2016, 14:14

hej.
to jasne że kamienie dociskane sprężyną obracają pierścień.
warto się zastanowić JAK ma wyglądać powierzchnia kamieni - chodzi o miejsce docisku.
mimośrodowość jest mała to i wydajność mała.
jakieś rysy czy takie tam i po ciśnieniu .
a luzy ? - jak najmniejsze - byle nie blokowało.
pzd.
rebeliant


rolin
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 65
Rejestracja: 23 sty 2015, 22:50
Lokalizacja: Sosnowiec

#24

Post napisał: rolin » 24 gru 2016, 14:20

czyli szlifować aż do skutku, byle nie za dużo :) po weekendzie spróbuję opanować temat, a tymczasem Wesołych Świąt!


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6587
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#25

Post napisał: pukury » 24 gru 2016, 14:24

i jeszcze -.
moim zdaniem kamienie powinny być obtoczone na średnicę większą niż wewnętrzna pierścienia.
wtedy będą " pompować " brzegami i nie będzie się tworzył klin z oleju - odsuwający je od pierścienia.
no i z brązu oczywiście.
pzd.
rebeliant


rolin
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 8
Posty: 65
Rejestracja: 23 sty 2015, 22:50
Lokalizacja: Sosnowiec

#26

Post napisał: rolin » 30 gru 2016, 22:59

koledzy, a może ktoś pamięta jak maja być ustawione otwory w wew. pierścieniu? Na zdjęciu widać pierścień w ustawieniu przy prawych obrotach, czerwone linie zaznaczają mostki oddzielające część ssącą i tłoczącą.
Załączniki
pompa.png


Faskogen60
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 27 lip 2014, 22:28
Lokalizacja: Warszawa

#27

Post napisał: Faskogen60 » 07 sty 2017, 22:38

Posiadam TUD-40x1000 od kilkunastu lat.
Miałem podobny problem z pompą oleju, czyli brak tłoczenia niezależnie od kierunku obrotów wrzeciona. Fachowcy chcieli za naprawę pompy koszmarne pieniądze.
Wobec tego zastosowałem pompę zewnętrzną napędzaną silnikiem elektrycznym 0,37 kW.
Pompa jest od wspomagania układu kierowniczego jakiegoś samochodu osobowego, do tego pasek klinowy, dwa koła pasowe jednakowej średnicy i podstawa. Taki zespół stoi obok tokarki podpięty dwoma wężykami tak jak trzeba. Włącza się w momencie podania zasilania na styczniki sterowania tokarką. Działa sprawnie, cicho i niezawodnie już kilka lat.
Niesprawna oryginalna pompa jest na swoim miejscu w reduktorze i ma zaślepione otwory olejowe.
Pozdrawiam Kolegów i polecam takie rozwiązanie, może technicznie nieeleganckie ale proste.


lukaszek0705
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2017, 07:53
Lokalizacja: podkarpackie

#28

Post napisał: lukaszek0705 » 20 sie 2017, 18:18

Witam mam tud50/750 tez mialem problem z ta pompa oleju po zalaniu smarowal, postala dzien i nie pociagnela oleju moj sposob na to;kamienie przetoczone za lozyskiem od skrzyni dorobiony pierscien-dystans na ciasno na zewnatrz a srodek z luzem 01mm grubosc 2,5mm olej nie ucieka z pompy ponizej zakresu zaciagania lozysko i tak sie smaruje(nie kryte)pompa poskladana minimalnie na silikon postoi z tydzien i niema problemu z zassaniem wszystko dziala jak nalezy

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”