TSA-16 remont
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 mar 2020, 13:09
Re: TSA-16 remont
W razie gdyby to nie był odpowiedni temat to proszę o przeniesienie. Trochę przypadkiem stałem się posiadaczem tokarki z tego tematu. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest w bardzo dobrym stanie. Cierpi jednak na kilka problemów:
1) Zdjąłem pas napędzający wrzeciono i jest wyczuwalny luz - na oko tak ~0.3mm. Będę przy maszynie to postaram się zmierzyć dokładnie.
2) kompletnie nie działa dźwignia / włącznik spinający napęd wrzeciona ze skrzynką nortona. Ani drgnie, jakby była przyspawana. Zdjąłem skrzynkę nortona razem z całą gitarą - ale dostęp do tej dźwigni jest od góry wrzeciennika.
3) włączanie napędu suportu również nie działa - dźwignią dźwignia jest luźna w zakresie w zakresie 90° - ruszanie śrubą jednocześnie z próbą - nie daje żadnego efektu.
4) <chyba> są luzy na śrubach osi X oraz Z. zanim narzędzie zacznie się przesuwać, wykonuje się "martwy" obrót.
Czy to są typowe usterki eksploatacyjne dla tej maszyny, w miarę proste i opłacalne do naprawy? czy może skazują maszynę na złomowanie?
W planach mam używanie tej tokarki hobbystycznie. Przydomowe naprawy itd.
Czytałem, też że warto zostawić oryginalną przekładnie pasową i dokupić falownik. Będę szedł w tym kierunku ponieważ teraz maszyna jest przerobiona na zasilanie 220V i rozruch wrzeciona jest bardzo powolny. Mam jednak problem z określeniem, czy silnik w mojej tokarce jest oryginalny (0.4kW) czy zmieniany - nie znalazłem tabliczki znamionowej. Poniżaj przesyłam zdjęcia. Czerwoną strzałką zaznaczam dźwignię której nie da się ruszyć.
Silnik:
norton:
tabliczka:
1) Zdjąłem pas napędzający wrzeciono i jest wyczuwalny luz - na oko tak ~0.3mm. Będę przy maszynie to postaram się zmierzyć dokładnie.
2) kompletnie nie działa dźwignia / włącznik spinający napęd wrzeciona ze skrzynką nortona. Ani drgnie, jakby była przyspawana. Zdjąłem skrzynkę nortona razem z całą gitarą - ale dostęp do tej dźwigni jest od góry wrzeciennika.
3) włączanie napędu suportu również nie działa - dźwignią dźwignia jest luźna w zakresie w zakresie 90° - ruszanie śrubą jednocześnie z próbą - nie daje żadnego efektu.
4) <chyba> są luzy na śrubach osi X oraz Z. zanim narzędzie zacznie się przesuwać, wykonuje się "martwy" obrót.
Czy to są typowe usterki eksploatacyjne dla tej maszyny, w miarę proste i opłacalne do naprawy? czy może skazują maszynę na złomowanie?
W planach mam używanie tej tokarki hobbystycznie. Przydomowe naprawy itd.
Czytałem, też że warto zostawić oryginalną przekładnie pasową i dokupić falownik. Będę szedł w tym kierunku ponieważ teraz maszyna jest przerobiona na zasilanie 220V i rozruch wrzeciona jest bardzo powolny. Mam jednak problem z określeniem, czy silnik w mojej tokarce jest oryginalny (0.4kW) czy zmieniany - nie znalazłem tabliczki znamionowej. Poniżaj przesyłam zdjęcia. Czerwoną strzałką zaznaczam dźwignię której nie da się ruszyć.
Silnik:
norton:
tabliczka:
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 55
- Rejestracja: 20 sty 2018, 23:02
Re: TSA-16 remont
Witam.Chcę zlecić dorobienie kół do gitary ale mam pewne wątpliwiści .Na tabliczce z ustawieniami kół w pozycji D jest koło 127 , ale na mojej tabliczce w pozycji D jest koło 120.Pytanie czy błąd u mnie na tabliczce czy tak ma być ?I jeszcze jedno jaki jest moduł tych kół?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 11577
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: TSA-16 remont
europas pisze:na mojej tabliczce w pozycji D jest koło 120.Pytanie czy błąd u mnie na tabliczce czy tak ma być ?I
Może ma inną śrubę, metryczną? (błąd zapisu na tabliczce raczej wykluczam)Jeśli masz TSA 16 to w pozycji D powinno być koło 127.
europas pisze:Które koła wchodzą w zestaw kompletu kół znamionowych gitary szt 8.
Na pewno gitary czy Nortona?
Gitary to te które wchodzą w skład pozycji A, B, C, D, E, F w gitarze (bez kół Nortona).. (D=127 ?)
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 gru 2023, 18:02
Re: TSA-16 remont
Witam,
Jestem "nowy" na Waszym (naszym) forum i dziekuję za przyjęcie. Romonuję TSA16 1954 r.pr. i poszukuję panewki i wrzeciona - będę wdzieczy za pomoc, jak zdobyć te części. Moje wrzeciono zostało przetoczone na 29,65 i jest za luźe w panewce. Ewntualnie może ktoś ma nadwymiar panewkę, lub może odpłatnie dorobić?
Dziękuję z góry za okazaną pomoc.
Tomek
Jestem "nowy" na Waszym (naszym) forum i dziekuję za przyjęcie. Romonuję TSA16 1954 r.pr. i poszukuję panewki i wrzeciona - będę wdzieczy za pomoc, jak zdobyć te części. Moje wrzeciono zostało przetoczone na 29,65 i jest za luźe w panewce. Ewntualnie może ktoś ma nadwymiar panewkę, lub może odpłatnie dorobić?
Dziękuję z góry za okazaną pomoc.
Tomek