Frezarka-grawerka

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
olepiotr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 108
Rejestracja: 14 lip 2008, 17:13
Lokalizacja: Tarnów/Dania-Lyngby

#11

Post napisał: olepiotr » 08 sty 2009, 11:59

Teraz gdy mam już przeszlifowane ceowniki i wyprowadzone kąty nie bardzo wg mnie jest sens zmieniać na spawaną. Otwory które trzeba zrobić szybciej powstaną niż pospawanie tego... Wzmocnienia ceowników osi Y musiałbym i tak dać. Otworów będzie więcej niż gdybym spawał to fakt i po za ilością otworów różni się od spawanej tym że musze zrobić 12 kołków fi 14, troche fi 8 i fi 10 ;) i cztery łączniki ceowników które są prostopadłościanami.

Konstrukcje osi Z postaram sie jak najszybciej poprawić na inna. Faktycznie jest źle. Dzięki za rady:D


Pozdrawiam
Piotrek


I ja coś próbuje :) http://www.cnc.info.pl/topics60/frezark ... t11705.htm

Całe życie samouk :D

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#12

Post napisał: gmaro » 08 sty 2009, 14:51

Ja tak może poza tematem zapytam w jakim programie wykonałeś projekt ?
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


Autor tematu
olepiotr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 108
Rejestracja: 14 lip 2008, 17:13
Lokalizacja: Tarnów/Dania-Lyngby

#13

Post napisał: olepiotr » 08 sty 2009, 18:27

Dziś zostały skończone dwa ceowniki osi X :D

Obrazek

Do końca przyszłego tygodnia powinienem mieć już wszystkie gotowe :)

W zasadzie prawie cały projekt powstał hmmm w notesie ;) Wyczekując godzinami to tu to tam pomalutku szkicowałem :D To co widzicie powstało już w Solid Edge.


Pozdrawiam
Piotrek
I ja coś próbuje :) http://www.cnc.info.pl/topics60/frezark ... t11705.htm

Całe życie samouk :D

Awatar użytkownika

Jaszuk88
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 724
Rejestracja: 14 gru 2007, 19:54
Lokalizacja: nasza galaktyka
Kontakt:

#14

Post napisał: Jaszuk88 » 08 sty 2009, 18:51

Koszt wałków hartowanych jest mininmalny w stosunku do całej konstrukcji.
A konstrukcja bardzo fajna nie wspomnę o projekcie - powodzenia w konstruowaniu :smile:

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#15

Post napisał: gmaro » 08 sty 2009, 19:49

olepiotr pisze:Do końca przyszłego tygodnia powinienem mieć już wszystkie gotowe :)
To będą postępy . Tak na marginesie też większość detali szlifuje więc zapowiada się ciekawa konstrukcja :wink:

Jakie dajesz obudowy łożysk w Y tam gdzie będziesz miał wałek podparty?
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#16

Post napisał: Leoo » 08 sty 2009, 20:15

Mam pewne wątpliwości co do ceowników.
Moja wątpliwość pochodzi od konstrukcji zawieszenia z samochodu. Oczywiście chodzi o belkę skrętną, która podobnie jak otwarte podłużnice w starych samochodach nie posiada sztywności we wszystkich płaszczyznach.
Brama powinna się obronić, w końcu ceowniki są stalowe i dość solidne. Gorzej będzie ze wspornikami bramy. Przymocowane są do podstawy przelotowymi śrubami. Kiedy Kolega będzie dokręcał, kształtownik w podstawie będzie ściskany a co za tym idzie podpory bramy będą rozchylane (na zewnątrz) i powstanie naprężenie. Praktycznie od siły skręcenia będzie zależała geometria maszyny.
W tym miejscu proponuję dobrać odpowiednie tuleje do tych śrub, lub mocować tylko do górnej powierzchni ceownika podstawy.
Ceowniki bramy i wsporników najlepiej będzie zaspawać na końcach, tak by powstało coś na kształt korytka. Pozostanie problem odprężania.


Autor tematu
olepiotr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 108
Rejestracja: 14 lip 2008, 17:13
Lokalizacja: Tarnów/Dania-Lyngby

#17

Post napisał: olepiotr » 08 sty 2009, 21:56

Koszt wałków hartowanych moze i minimalny ale poki co zostane przy tych. Wymianić na większe nie powinno byc dużym problemem :D

Ano postępy :D Jak zrobie ceowniki to będzie chwilowy przestój. Reszte żelastwa mam mieć praktycznie za darmo to i warto poczekać :D Wycięte plazmowo będą, póżniej tylko obrobić.

Obudowy łożysk zrobie z płaskownika który będzie utwardzony. Zaznaczone kółkami na rysunku. Są tam również osadzone wałki. Płaskownik skołkowany z ceownikiem.

Obrazek

Wsporniki bramy są wykonane z płaskowników grubości 12 mm i są wspawane trójkąty z blachy grubości 4 mm. Później wyprowadzałem kąt prosty. Kółki fi 14 będą przechodzić przez 2 równoległe ściamnki ceownika a śruby w każdym przypadku tylko przez jedną.

Dziękuje za rady i za zainteresowanie :D


Pozdrawiam
Piotrek
I ja coś próbuje :) http://www.cnc.info.pl/topics60/frezark ... t11705.htm

Całe życie samouk :D


paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#18

Post napisał: paulg » 08 sty 2009, 23:59

Witam.
A gdyby tak spróbował kolega zamienić miejscami prowadnice w Z z wózkami/łożyskami liniowymi ??
Zyskamy na prześwicie , sztywności , a sama konstrukcja nie jest w żaden sposób bardziej skomplikowana.
Pozdrawiam
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein


Autor tematu
olepiotr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 21
Posty: 108
Rejestracja: 14 lip 2008, 17:13
Lokalizacja: Tarnów/Dania-Lyngby

#19

Post napisał: olepiotr » 09 sty 2009, 00:15

Witam :D

Już kolega Leoo zauważył ten mankament :) Przerysuje to wszystko i może jutro już coś pokaże. Ostatnie zdjecie jest tym samym co w pierwszym poście. Z tą różnicą że zaznaczyłęm gdzie będą łożyska. Nie mam jeszcze gotowego poprawionego a chciałem to pokazać. Tymniemniej dzięki za zainteresowanie :)


Pozdrawiam
Piotrek

[ Dodano: 2009-01-11, 00:11 ]
Przekonstruowałem oś Z. Od stołu osi X do osi Z jest 20mm. Czy nie jest to za mało? Skok na Z-etce jest teraz 110 ale myśle że powinno to wystarczyć :D

Obrazek

Co o tym sądzicie?


Pozdrawiam
Piotrek
I ja coś próbuje :) http://www.cnc.info.pl/topics60/frezark ... t11705.htm

Całe życie samouk :D

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#20

Post napisał: gmaro » 11 sty 2009, 09:29

olepiotr pisze:Przekonstruowałem oś Z. Od stołu osi X do osi Z jest 20mm. Czy nie jest to za mało? Skok na Z-etce jest teraz 110 ale myśle że powinno to wystarczyć :D
Odległość jest okey od stołu powinna być w granicach od 15-20 mm a skok jest już całkiem przyzwoity bo średnio waha się od 110-150.
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”